Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- این روزها کمبود مرغ بیش از همیشه به چشم می‌خورد و جای این سؤال باقی است که بازار را چه کسی مدیریت می‌کند؛ آیا باز هم پای دلالان در میان است؟ - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، در حالی که سفره مردم روز به روز کوچک‌تر می‌شود و مجبورند در این روزهای کرونایی ساعت‌ها در صف‌های طولانی بایستند و هنوز به طور دقیق مشخص نیست که نابسامانی‌ بازار مرغ از کجا آب می‌خورد؟ آیا تصمیمات اشتباه مسئولین عامل اصلی نابسامانی‌ قیمت مرغ و کمبود آن است یا پشت پرده دست‌هایی هستند در آشفته بازار گرانی شب عید از آب گل‌آلود ضعف نظارت‌ها ماهی می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

به راستی پشت پرده کمبود مرغ در استان کرمان کجاست؟ آیا صحنه‌گردان واقعی این کمبودها و گرانی‌ها دلالان هستند یا مدیران استان هر جا که ضعفی در مدیریتشان وجود دارد پای دلالان را به میان می‌کشند.

به راستی آیا در همه کمبودها و گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی پای دلالان و واسطه‌ها در میان است و این دلالان هستند که در بازار مرغ جولان می‌دهند؟

جای این سؤال باقی است اگر مسئولان مشکل را می‌دانند چرا فکر برای حل آن نمی‌کنند تا کی باید در همه مشکلات استان پای یک دلال میان باشد؛ آیا نمی شود جلوی دلالان را گرفت یا نمی‌خواهند جلوی آنها را بگیرند.

مشکل گرانی و کمبود مرغ در استان کرمان مشکل دیروز و امروز نیست؛ امروز بانویی که ساعت‌ها در صف خرید مرغ ایستاده بود می‌گفت "اینها همه بازی است؛ مرغ را کمیاب می‌کنند، آنقدر مجبورمان می‌کنند که در صف بایستیم تا به تنگ بیاییم؛ آن زمان اگر گران هم شد راضی هستیم. به مرگ می‌گیرند که به تب راضی شویم. همین امروز اگر مرغ را گران کنند همه چیز به حالت عادی برمی‌گردد و مرغ دوباره فراوان می‌شود؛ این را بارها و بارها تجربه کردیم."

استان کرمان با کمبود شدید مرغ و تخم مرغ روبه‌رو استویترین‌های خالی مرغ فروشی‌ها و کمبود مرغ در کرمان؛ آیا وعده مسئولان به بحران پایان می‌دهد؟مشکل کمبود مرغ در استان کرمان کجاست؟ تأمین و توزیع یا احتکار و خروج مرغ از استان

مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با بیان اینکه در حوزه بازار مشکلاتی داریم که باعث شرمندگی ما شده است اظهار داشت: تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا مشکلات تأمین کالاهای اساسی مردم برطرف شود.

وی با عنوان اینکه روزانه 220 تن مصرف مرغ استان کرمان است در حالی که تولید مرغ استان حدود 130 تن است گفت: این کمبود مرغ چالش بزرگی برای بازار ایجاد کرده بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان ادامه داد: با تلاش‌هایی که انجام شده در روزهای اخیر متوسط تولید مرغ در استان به 190 تن در روز رسیده و در روزهای آینده مشکل کمبود مرغ استان برطرف می‌شود.

سعید برخوری مدیرکل جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان اما عدم تأمین نهاده‌های دامی را باعث کاهش تولید مرغ در سطح کشور و در نهایت جنوب استان کرمان دانست و اظهار داشت: نبود نهاده‌های دامی باعث عدم جوجه‌ریزی مرغداران شده است.

وی با بیان اینکه در جنوب استان کرمان سالانه 2 هزار و 500 تن تولید مرغ داریم در حالی‌که مصرف ما 25 هزار تن در سال است گفت: فقط 10 درصد مرغ مصرفی در جنوب استان تولید می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با اشاره به وابستگی استان کرمان به سایر استان‌ها برای تأمین مرغ بیان کرد: این مسئله مشکلات زیادی برای مردم استان در تأمین مرغ مورد نیاز خود ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در جنوب استان کرمان یکی از مشکلات بزرگ ما نبود کشتارگاه مرغ است ادامه داد: مرغ تولیدی نیز برای کشتار باید به شمال استان حمل شود.

مسلم مروجی‌فرد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان نیز با بیان اینکه جنوب استان کرمان هم با کمبود مرغ روبه‌رو است اظهار داشت: در جنوب استان تولید مرغ بسیار پایین است و بیشتر نیاز مرغ منطقه از شمال استان کرمان تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: استان کرمان تنها استانی است که قیمت کشوری مرغ را رعایت کرد و همین موضوع هم باعث شد که مرغداران سایر استان‌ها مرغ خود را به کرمان نفروشند و این مسئله دلیلی برای کمبود مرغ در کرمان شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان با بیان اینکه تولید مرغ برعهده جهاد کشاورزی است و چنانچه این مرغ در اختیار ادارات صنعت، معدن و تجارت گذاشته شود در توزیع و عرضه آن مشکلی نداریم ادامه داد: کمبود مرغ جنوب استان از استان‌های خراسان جنوبی، هرمزگان، یزد و شمال استان تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کشتار مرغ در جنوب استان کرمان مشکل داشته و به کشتارگاه‌های شمال استان وابسته هستیم افزود: مرغ تولیدی را به کشتارگاه‌ها تحویل می‌دهیم اما بعد از کشتار به جنوب استان داده نمی‌شود.

مروجی‌فرد با بیان اینکه این موضوع را با دادستانی هم در میان گذاشته‌ایم و امیدواریم پیگیری شود گفت: دلالانی هستند که مرغ تولیدی را از تولیدکننده و کشتارگاه‌ها می‌خرند و این مرغ به دست مصرف‌کنندگان نمی‌رسد.

حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان اما افت وزن مرغ زنده و مرغ کشتار شده را مطرح کرده و می‌گوید: مرغ زنده با مرغ کشتار شده حدود 25 درصد افت وزن دارد و مرغ زنده‌ای که به کشتارگاه تحویل داده می‌شود بعد از کشتار با افت 25 تا 26 درصدی تحویل گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مصوبات ما در کارگروه اقدام این بود که جهاد کشاورزی و ادارات صنعت، معدن و تجارت تولید مرغ در استان را افزایش دهند افزود: سالانه 70 تا 75 هزار تن مصرف مرغ استان کرمان است.

حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه جلسات زیادی در ستاد تنظیم بازار استان گذاشته شده تا میزان نیاز استان با میزان تولید برابری کند گفت: با پیگیری‌های استاندار کرمان در سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان کرمان مجوز افزایش تولید و همچنین احداث مرغداری جدید در استان اخذ شده است.

ارسلان میری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با بیان اینکه نظارت بر تولید و تأمین مرغ تا کشتارگاه وظیفه جهاد کشاورزی و دامپزشکی است اظهار داشت: بعد از کشتارگاه ادارات صنعت، معدن و تجارت موظف هستند بر عرضه مرغ و رسیدن آن بدست مردم نظارت کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان افزود: پرونده‌هایی تشکیل شده که مرغداران و کشتارگاه‌ها همکاری نمی‌کردند که در تعزیرات حکومتی در حال بررسی است.

انتهای پیام/511/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت مرغ بازار استان کرمان قیمت مرغ بازار استان کرمان کمبود مرغ در استان کرمان جنوب استان کرمان شمال استان کرمان استان کرمان جنوب استان جهاد کشاورزی معدن و تجارت کشتارگاه ها مدیرکل صنعت تولید مرغ مرغ استان استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۷۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره نان و گندم در جیرفت

جشنواره گندم و نان با پخت انواع نان‌های محلی جیرفت و جنوب کرمان شامل نان‌های تیری، تنوری، روغن‌جوشی، هیزمی و برگزارشد.

احمد احمدپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در این آیین، برگزاری جشنواره روستایی و عشایری را از جمله برنامه‌های فرهنگی و هنری دانست که مورد استقبال عمومی قرار گرفته است و گفت: در کنار معرفی خرده فرهنگ‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه‌ای باید زمینه نشاط اجتماعی را نیز فراهم کنیم و جشنواره آوا‌ها و نوا‌های روستایی و عشایر نمونه بارز این مهم است.

در اولین جشنواره ملی گندم و نان در جیرفت بر نقش بی بدیل جامعه زنان روستایی در برگزاری جشنواره‌ها تاکید شد که به عنوان تولیدکنندگان در رونق مشاغل خرد خانگی گام‌های مثبتی برداشته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش گرانی و کمبود دارو به قوه قضائیه
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان
  • برگزاری جشنواره نان و گندم در جیرفت
  • وضعیت عجیب در بازار گوشت؛ فروش گوسفند با کارت ملی سوژه شد!
  • بی ثباتی مدیریت در مجموعه شرکت مس به توسعه ضربه می‌زند/ لزوم سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای