Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- 12 عضو کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور خواستار لغو معامله قرن شدند.
به گزارش آریا؛ نشریه میدل ایست آی در گزارشی به معامله قرن حاصل شده در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ پرداخت و نوشت 12 عضو کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا خواستار لغو معامله قرن شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این گزارش به قلم علی حرب آمده است: قانونگذاران آمریکایی از هر دو مجلس کنگره (سنا و مجلس نمایندگان) با ارسال نامه‌هایی به دولت بایدن از دولت اسرائیل انتقاد کردند. آن‌ها همچنین از اسرائیل خواستند فلسطینی‌های مستقر در مناطق تحت کنترل خود را واکسینه کند.
سناتور‌های مترقی و اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در دو نامه جداگانه که روز جمعه برای آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور ارسال شد، از دولت آمریکا خواستند روند تأمین مالی آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (انروآ) را از سر بگیرد و برای تضمین حقوق فلسطینیان تلاش کند.
این اسناد نشان دهنده تمایل فزآینده برای انتقاد از اسرائیل در میان دموکرات‌های حاضر در کنگره است، شاخه‌ای از دولت آمریکا که در آن زیر سوال بردن حمایت‌های بی، چون و چرا از اسرائیل امری عادی محسوب می‌شود.
در نامه مجلس اعضای مایندگان آمریکا -کهبه امضای 12 قانونگذار رسید و رشیده طیب و مارک پوکان هدایت این اقدام را بر عهده داشتند- آمده وزارت امور خارجه آمریکا باید اقدام اخیر در تخریب خانه‌های فلسطینیان در کرانه باختری توسط نیرو‌های اسرائیلی را بررسی و محکوم کند.
اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در نامه خود نوشتند: ما بسیار خوشحالیم که دولت بایدن با الحاق برخی مناطق به اسرائیل مخالف است؛ اما، استعمار مداوم اسرائیل در کرانه باختری فلسطین، از جمله در شرق قدس به همراه تخریب خانه‌های فلسطینیان، نوعی الحاق مداوم و واقعی است که باید با مخالفت صریح آمریکا روبرو شود.
این سناتور‌ها اعلام کردند: اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر طبق قوانین بین المللی، از نظر قانونی موظف است سلامت و رفاه همه افراد تحت کنترل خود را تأمین کند.
اسرائیل که کارزارش برای واکسیناسیون برای شهروندانش نشان می‌دهد بیشترین سرانه جهانی را در این زمینه به خود اختصاص داده است، با استناد به توافق نامه اسلو ادعا می‌کند تشکیلات خودگردان فلسطینی مسئول ارائه مراقبت‌های بهداشتی در سرزمین‌های اشغالی است.
هنوز هم، دولت بایدن از سیاست‌های دولت اسرائیل، از جمله درباره مسائل مرتبط با شهرک سازی و واکسیناسیون، انتقاد نکرده است.
بلینکن نیز از دادگاه کیفری بین المللی به دلیل تصمیم برای انجام دادن تحقیق درباره جنایات جنگی انجام شده در فلسطین انتقاد کرده است، و دولت آمریکا به صورت منظم جنبش بایکوت، سلب سرمایه و تحریم تحت هدایت فلسطینیان را که در تلاش برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای پایان دادن به بدرفتاری علیه فلسطینیان است، محکوم می‌کند.
میلر در گفتگو با میدل ایست آی گفت: "سیاست دولت بایدن در قبال فلسطین و اسرائیل تاکنون بسیار ناامیدکننده بوده است.
بت میلر مدیر امور دولتی در موسسه اقدام جی وی پی JVP Action ، که یک گروه سیاسی مرتبط با "صدای یهودی برای صلح" است، گفت: "آن‌ها اساسا با هر گونه تلاش برای پاسخگو دانستن دولت اسرائیل درباره نقض حقوق بشر علیه فلسطینیان مخالفت کرده اند و آن‌ها یک پیام کاملا واضح در این باره ارسال می‌کنند که قصد ندارند تغییر زیادی در سیاست‌های ترامپ بدهند.
او در عین حال افزود نامه‌های روز جمعه نشان دهنده تفاوت بین افراد مترقی در کنگره و دولت درباره رویکرد مرتبط با حقوق بشر فلسطینیان است. این مسئله‌ای به واقع مهم است، زیرا بدین ترتیب ما با گذشت زمان سبب اعمال فشار و وادار شدن کاخ سفید برای در پیش گرفتن یک اقدام واقعی می‌شویم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قانون گذاران آمریکایی لغو معامله قرن امور خارجه معامله قرن دولت بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۸۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد

با امضای لایحه فروش یا ممنوعیت تیک‌تاک توسط رئیس‌جمهور آمریکا، حالا مالک این شبکه اجتماعی ۹ ماه وقت دارد تا یا آن را به یک شرکت آمریکایی بفروشد یا برای همیشه در ایالات متحده فیلتر شود.

به گزارش فارس، لایحه‌ای که شرکت چینی بایت‌دنس را مجبور می‌کند یا تیک‌تاک را بفروشد یا به‌طور کامل فیلتر شود، با امضاء توسط جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به قانون اجرایی تبدیل شد. این لایحه بعد از بررسی و تأیید در کنگره آمریکا، روز سه‌شنبه توسط مجلس سنا تصویب شده بود.

کنگره اعلام کرده این لایحه را به دلیل نگرانی‌های امنیتی ناشی از ارتباط تیک‌تاک با چین تصویب کرده است. آن‌ها می‌گویند ریسک‌های امنیتی وجود دارد که دولت چین بتواند از ByteDance برای دسترسی به داده‌های حساس متعلق به ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی آن یا برای انتشار تبلیغات استفاده کند. این قانون به تیک‌تاک اجازه می‌دهد در صورتی که ByteDance آن را ظرف ۲۷۰ روز، یعنی حدود ۹ ماه، بفروشد، به فعالیت خود در ایالات متحده ادامه دهد. این ضرب‌الاجل توسط رئیس‌جمهور قابل تمدید به یک سال است.

سنای آمریکا روز سه شنبه، قانونی را تصویب کرد که به شرکت چینی بایت دنس ۹ ماه تا یک سال، فرصت می‌دهد تیک‌تاک را در آمریکا واگذار کند، در غیر این صورت با ممنوعیت این اپلیکیشن ویدئویی محبوب روبرو خواهد شد.

به احتمال زیاد این اقدام با چالش‌های حقوقی و همچنین مقاومت احتمالی پکن مواجه خواهد شد، که می‌تواند فروش یا صادرات این فناوری را مسدود کند. همچنین مشخص نیست چه کسی منابع لازم برای خرید تیک‌تاک را دارد، چرا که قیمت این پلتفرم بسیار گران خواهد بود. انوپام چاندر، پژوهشگر در مؤسسه بازآفرینی رسانه‌های اجتماعی در هاروارد و متخصص در زمینه تنظیم مقررات جهانی فناوری‌های نوین، می‌گوید: «این موضوع به یک آشفتگی کامل تبدیل خواهد شد.» تیک‌تاک، اما به کاربران آمریکایی خود قول داده است که این قانون را به چالش بکشد. «شو چئو» مدیرعامل این شرکت، در ویدیویی که در این پلتفرم منتشر کرد، گفت: «مطمئن باشید، ما جایی نمی‌رویم. ما مطمئن هستیم و برای حقوق شما در دادگاه‌ها مبارزه خواهیم کرد.»

گفتنی است ۱۷۰ میلیون آمریکایی در حال حاضر از تیک‌تاک استفاده می‌کنند و این پلفترم ویدئومحور یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در ایالات متحده است. طبق آمار‌ها این برنامه در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در صدر لیست دانلود کاربران این کشور بوده است.

دیگر خبرها

  • بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد
  • شکایت سناتورهای آمریکایی از برگزاری اعتراضات حامی فلسطین
  • آمریکا ممنوعیت تیک تاک را در سنا تصویب کرد
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد