Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@11:16:20 GMT

تشکیل شوراهای راهبردی در مناطق آزاد ۸ گانه کشور

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۸۹۴۱

تشکیل شوراهای راهبردی در مناطق آزاد ۸ گانه کشور

مشاور رییس جمهور از تشکیل ۴ شورای «سرمایه گذاری، حقوقی، پارلمان دبیرخانه و حقوق بین المللی» در شورایعالی مناطق آزاد برای تسهیل فرایند سرمایه گذاری در مناطق آزاد ۸ گانه کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزایر شبستان، حمیدرضا مومنی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در نشست مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش که با حضور جعفر آهنگران سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، «اصلاح دستورالعمل ها و شیوه نامه ها، ایجاد بانک اطلاعاتی، تقویت مشوق ها، تقویت و به روز رسانی مزیت های مناطق آزاد» را از اولویت های دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مومنی با بیان این که ایجاد چنین بسترهای مهمی در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد می تواند از منافع و حقوق سرمایه گذاران در مقابل چالش های پیش رو دفاع کند اظهار داشت: با ایجاد یک بانک اطلاعاتی در قالب شورای سرمایه گذاری در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی فرایند سرمایه گذاری در مناطق ۸ گانه کشور برای فعالان اقتصادی تسهیل می شود.

به گفته او، تشکیل شورای حقوقی نیز از دیگر اقداماتی مد نظر دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد است و باید دستورالعمل ها و شیوه نامه ها بررسی و اصلاح شود. مشاور رئیس جمهور با تاکید بر این که شورای پارلمانی در دبیرخانه در عملکرد مناطق آزاد اثر گذار است گفت: حفظ مشوق هایی که در قانون چگونگی اداره مناطق آزاد کشور پیش بینی شده است سبب جذب سرمایه گذاران متعددی از اقصی نقاط کشور به این مناطق خواهد شد.

مومنی تصریح کرد: در همین راستا دولت موظف است زیر ساخت های مورد نیاز مناطق آزاد کشور را فراهم کند تا فعالیت ها در این مناطق استمرار داشته باشد. وی با بیان این که در دو دهه گذشته به مزیت های جذب سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور پرداخته نشده است اظهار داشت: با تقویت و به روز رسانی مزیت های سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور میزان حجم سرمایه گذاری از سوی فعالان اقتصادی در این مناطق افزایش می یابد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خاطر نشان کرد: با تشکیل شورای حقوق بین المللی و ایجاد مرکز تولید فکر در دبیرخانه؛ مولفه های انعقاد قرارداد بین المللی در اختیار فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران قرار می گیرد.

مومنی تاکید کرد: برای حفظ مناطق آزاد کشور باید اصلاحات و تغییرات جدی انجام شود تا به یک خرد جمعی برسیم. وی در خصوص تفویض اختیار مدیرعاملان مناطق آزاد که بر اساس قانون مشخص شده است افزود: دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد  باید هویت و ماموریت های اصلی خود را به سرانجام برساند و با ارتقاد دادن جایگاه خود به عنوان معاون رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد در هیئت دولت از منافع مناطق آزاد ۸ گانه کشور دفاع کند.

لازم به ذکر است؛ در این نشست فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران با ارائه گزارشی کوتاه از اقدامات ارزشمند خود در راستای توسعه و پیشرفت جزیره کیش به مشاور رئیس جمهور به تبادل اطلاعات و شناسایی راه کارهای موثر برای تسهیل و تسریع روند مطلوب اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی در کیش پرداختند. در این نشست، مشاور و مدیرکل حوزه مدیرعامل، معاونان و برخی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و مجمع توسعه و نوآوری سازندگان این منطقه حضور داشتند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مناطق آزاد کشور مناطق آزاد اقتصادی مناطق آزاد مناطق آزاد تجاری سرمایه گذاری در مناطق شورایعالی مناطق آزاد مناطق آزاد کشور فعالان اقتصادی دبیرخانه شورای سرمایه گذاران مناطق آزاد ۸ گانه کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۸۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در نشست خبری گفت: در این مدت همچنین تراز تجاری این منطقه به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید که این آمار یکی از بهترین تراز‌های مثبت مناطق آزاد کشور و بیش از ۳ برابر سال قبل از آن بود.

محمد منصور عظیم‌زاده اردبیلی به افزایش ۲۰ درصدی صدور و تمدید مجوز‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: سال گذشته ثبت شرکت‌های شیلاتی و کشاورزی ۱۱ درصد افزایش داشت.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در حمل و نقل و ترانزیت به نسبت رفت و آمد در سال ۱۴۰۲ در حوزه خودرو و مسافر ۲۷ درصد تغییرات مثبت را داشتیم که همه اینها در رشد و توسعه جزیره قشم تاثیرگذار بوده است.

عظیم‌زاده اردبیلی با تاکید بر اینکه بخش صنایع و اشتغال ایجاد شده هم ۲۵ درصد افزایش یافته است گفت: در زمینه عقد قرارداد‌های فعالیت‌های صنعتی که منجر به تحویل زمین به سرمایه‌گذاران شده است هم با واگذاری ۸۰ زمین صنعتی شاهد رشد قابل توجه بودیم.

وی افزود: واردات کالا‌های ۱۵ درصد گمرکی هم بیش از ۳ برابر افزایش داشت که این افزایش درآمد‌ها در فرآیند و رونق جزیره نقش مهمی ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: افزایش ۴۹ درصدی درآمد گمرکات هرمزگان

محمد منصور عظیم‌زاده اردبیلی گفت: با فعال شدن پنجره واحد الکترونیک در قشم تمام مراحل سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در یک فرآیند زمانی کمتر از یک ماه صورت می‌گیرد.

وی افزود: تسهیل و ایجاد تحرک در حوزه سرمایه‌گذاری برای شفافیت و جذب بالاتر فعالان اقتصادی از هدف‌گذاری‌های مهم سازمان منطقه آزاد قشم است که از سوی کمیته سرمایه‌گذاری دنبال می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم
  • حسینی‌پور رئیس دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی شد
  • «سید محمود حسینی پور» رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شد + سوابق
  • «سید محمود حسینی پور» رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شد
  • با حکم مخبر «حسینی‌پور» رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شد
  • استاندار مازندران رییس دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی شد
  • «حسینی‌پور» رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شد
  • جلسه اعضای شوراهای ادوار گذشته برگزار می‌شود
  • پیشنهاد تشکیل شورای راهبردی سلامت تهران/شاخص سرانه سلامت پایتخت نسبت به برخی استان‌هامناسب نیست
  • طرح های توسعه محلی مناطق ۲۲ گانه تهران زیر ذره بین شورا