Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@18:21:11 GMT

متولدین 1400 سهام‌دار می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۹۱۴۷

متولدین 1400 سهام‌دار می‌شوند

نمایندگان مجلس، دولت را مکلف کردند که مبلغ یک میلیون تومان را صرفاً جهت خرید واحدهای صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس به نام فرزندان متولد ۱۴۰۰ اختصاص دهد.

به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۴ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه درخصوص اصلاحات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ جهت تامین نظر شورای نگهبان، با اصلاحات تبصره ۲ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان با اصلاح بند الحاقی۲ تبصره ۲ بدین شرح موافقت کردند؛

۱- به منظور اصلاح ساختار و ارتقای شفافیت بودجه شرکتهای دولتی، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره (۳) این قانون، شامل شرکتهایی که شمول قانون و مقررات عمومی به آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است، شرکتهای تابعه وزارت نفت از جمله شرکت ملی نفت ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکتهای تابعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکتهای تابعه آنها و ذیربط نهادهای عمومی غیردولتی، اقدامات زیر انجام می‌پذیرد:

۶- سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف است با رعایت تبصره ۳ ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور آیین‌نامه ساماندهی حقوق و مزایای مدیران عامل و اعضاء هیأت مدیره/ هیأت عامل را با در نظر گرفتن اندازه و پیچیدگی فعالیت شرکت و یا سایر اشخاص حقوقی مصرح در جزء (۱) این بند، تهیه و حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ به تصویب هیأت وزیران برساند.

۷- تمامی شرکتهای دولتی و یا سایر اشخاص حقوقی مصرح در جزء (۱) این بند موظفند با رعایت تبصره ۳ ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه حقوق و مزایای مدیران مذکور را از زمان ابلاغ مصوبه، براساس آیین‌نامه مربوط پرداخت نمایند. تخلف از این بند در حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی محسوب می‌شود.

۹- وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۰ در اجرای بند (الف) ماده (۱۳) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی نسبت به احصاء امور مربوط به سیاست‌گذاری و اعمال وظایف حاکمیتی شرکتها اقدام و به هیأت وزیران ارائه نماید. اساسنامه شرکت هایی که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده از شمول این حکم مستثنی می باشد.

در اجرای این بند هیأت وزیران مجاز خواهدبود اصلاحات مورد نیاز در اساسنامه شرکتهای ذی‌ربط را اعمال نماید.

براساس این گزارش نمایندگان با اصلاح بند الحاقی ۴ تبصره ۲ موافقت کرده و متن زیر جایگزین این بند الحاقی شد.

متن جایگزین شده بدین شرح است؛ دولت مکلف است به ازای هر فرزند که از ابتدای سال ۱۴۰۰ متولد شود برای مناطقی که نرخ زاد و ولد در آنها کمتر از نرخ متوسط کشور است، مبلغ ۱۰ میلیون ریال تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل ردیف ۱۳۰۴۲۵ جدول شماره ۵ این قانون صرفاً جهت خرید واحدهای صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس به نام فرزند اختصاص دهد. سازوکار اجرایی از جمله خانواده های مشمول، نحوه خرید و انتخاب صندوق و هزینه های مرتبط به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب هیات وزیران می رسد.

همچنین بند الحاقی ۱ تبصره ۲ مراعی ماند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سهام نوزاد بورس سال ۱۴۰۰ تبصره ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۹۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان از برگزاری مراسم شب‌های قدر در بیش از هزار و ۴۰۰ مسجد این استان خبر داد. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام مهدی قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، با اعلام ویژه‌برنامه‌های مساجد لرستان در ماه رمضان، اظهار داشت: جزءخوانی قرآن، برگزاری محافل انس با قرآن، کرسی‌خوانی تلاوت و برنامه‌های ویژه روزه‌اولی‌ها در مساجد این استان در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: تمام مساجد و حسینیه‌ها در شهرها و روستاهای لرستان برای برگزاری مراسم پرفیض احیا و مراسم جمع‌خوانی قرآن، دعا، مناجات، سخنرانی و روضه‌خوانی آماده شده‌است.

اجرای طرح آرامش بهاری در 44 بقعۀ لرستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان اعلام کرد: مراسم احیای شب نوزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ماه رمضان در بیش از هزار و 400 مسجد این استان با حضور روحانیون و ائمه‌ جمعه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: قرائت دعای جوشن کبیر همراه با مراسم معنوی قرآن بر سر گرفتن و برپایی مراسم سوگواری ایام شهادت حضرت علی (ع) از ویژه‌ برنامه‌های شب‌های قدر در لرستان است.

قدرتی با اشاره به اعزام هزار و 200 مبلغ برای برگزاری مراسم شب‌های قدر در لرستان، گفت: مراسم احیای خرم‌آباد در مصلای الغدیر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 644/

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • برآوردها از ترکیب فعلی مجلس دوازدهم مثبت است
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه به تولید در ۱۴۰۳
  • راه اندازی سامانه پایش حاکمیت شرکتی در توانیر
  • افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران نسبت به ۱۴۰۰
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض‌الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • شهید خدمت محسوب شدن جهادگران در مجلس مطرح شود
  • درباره دستمزد ۱۴۰۳ / افزایش حقوق کارگران باطل می شود ؟