Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه همایش سالانه فرماندهان پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران درباره بودجه اظهار داشت: الحمدلله بودجه تقریبا با توافق نسبی بین دولت و مجلس تهیه شده است؛ مواردی هم که مشابه سنوات گذشته از منظر شورای نگهبان یا با قانون اساسی ایراد یا مغایرتی با شرع مقدس داشته است اعلام شد و  انتظار داریم تا پایان هفته مجلس محترم فرصت کند تا ایرادهای شورای نگهبان را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: به نظر می رسد با اصلاحاتی که برای تامین نظر شورای نگهبان روی مصوبات مجلس در بودجه صورت می‌گیرد ما بتوانیم تا پایان سال یعنی تا پایان هفته بودجه را به عنوان قانون داشته باشیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: این فرصت هم برای دولت خواهد بود تا بتوانیم ضوابط اجرایی و آیین‌نامه‌های اجرایی و مالی را تهیه کند تا بودجه را بعد از تعطیلات نوروز برای اجرا به همه دستگاه‌ها ابلاغ شود.

وی  گفت: در کنار بودجه احکام مختلفی بود که یکی از احکام مرتبط  با افرادی است که شایستگی دریافت یارانه را دارند منتهی بنا بر هر دلیلی استفاده نکرده اند با همان ساز و کاری که قانون مشخص کرده است و آیین‌نامه‌ اجرایی آن در دولت در تبصره ۱۴ نوشته شده ما ان‌شاءالله بتوانیم بازماندگان را نیز به جمع یارانه بگیران اضافه کنیم.

نوبخت ادامه داد: در حال حاضر نیز دو یارانه در دو روز مشخص و معین ماه پرداخت می‌شود در تاریخ دهم یارانه حمایت معیشتی و بیستم هم یارانه های جاری که از پیش وجود داشت پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه آمارها نشان از موفقیت پلیس راهور در حفظ جان مردم است علاوه بر اینکه از نظر امنیت و نظم در جاده‌ها و خیابان‌ها و در همه شرایط حضور دارند خوشبختانه تعداد کشته‌شدگان ناشی از تصادفات با تلاش و مساعی و مدیریت ویژه صورت گرفته کاهش پیدا کرده است. سازمان برنامه و بودجه به نیابت از دولت برخورد فرض می‌داند تا جایی که ممکن است نیازمندی‌های پلیس راهور را برای اینکه بتواند آمار کاهش مرگ و میر را حفظ کرده و بکاهد، آماده کند و به نحو شایسته‌ای نسبت به پشتیبانی مستمر این پلیس زحمتکش اقدام کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که آیا از جرایم کرونایی به راهور هم تعلق می‌گیرد، گفت: انچه که برای برخورداری پلیس راهور از پاداش است ما بدون ارتباط با مباحث جریمه می‌بینیم و تلاش می‌کنیم اقدام خودمان را در پاسخ به زحمات پلیس راهور انجام دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این جرایم برای وزارت بهداشت است، تصریح کرد: این جرایم مربوط به وزارت بهداشت نیست وزارت بهداشت هم یکی از استفادکنندگان از منابع کروناست.

نوبخت درباره تجهیز پلیس در راستای هوشمندسازی گفت: در واقع برنامه از سوی پلیس راهور ارائه شده و سازمان برنامه و بودجه حسب توافقی که با سردار فرماندهی راهور داشتیم پشتیبانی مالی متناسب  را صورت خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نوبخت بودجه پلیس راهور رئیس سازمان برنامه و بودجه جرایم کرونایی یارانه سازمان برنامه و بودجه شورای نگهبان پلیس راهور تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۰۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده مردم شاهین شهر درباره استنکاف دستگاه‌ها از وظایف خود که باعث اشکالات توزیع دارو شد، گفت: مسئولیت کمبود و گرانی دارو بر عهده سه دستگاه وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بانک مرکزی بوده و قطعاً بانک مرکزی در تأمین ارز دارو تأخیر داشته است.

به گزارش عصر ایران به نقل از خانه ملت؛  حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون بهداشت درباره کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جزء (۱) بند (س) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در تذکری با استناد به ماده ۲۳۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس با اشاره به اینکه موضوع دارو تاکنون ۴ مرتبه در جلسه نظارتی مجلس مورد بررسی قرار گرفته، اما تاکنون مشکل مردم در حوزه کمبود و گرانی دارو حل نشده است، گفت:آخرین جلسه نظارتی در این خصوص در ۱۹ دی ماه سال گذشته بود که رئیس مجلس به وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی فرصت دو ماه برای اصلاح وضعیت داد.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس در ادامه با اشاره به دو اتفاقی که قرار بود در حوزه دارو رخ دهد، عنوان کرد: بنا بود ۷۰ درصد هزینه دارو را بیمه‌ها و ۳۰ درصد آن را مردم پرداخت کنند، اما در حال حاضر این هزینه بین بیمه و مردم نصف شده است.   وی افزود: از سوی دیگر بیش از وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی مسئول این قضیه بودند به نحوی که بانک مرکزی باید به موقع منابع ارزی را تأمین می‌کرد که این اتفاق صورت نگرفت و به جای آن شاهد ارزپاشی برای سفر‌های خارجی و افزایش ۵۰۰ دلار به هزار دلار بودیم.   عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه نیز تاکنون ۷۰ هزار میلیارد تومان طلب داروسازان و داروفروشان را نداده است، همچنین سازمان تأمین اجتماعی نیز هزینه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی را پرداخت نکرده؛ این در حالی است که مجلس شورای اسلامی حکیمانه و به صورت مقبول این موضوع را دنبال کرده است.   قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز که باعث اشکالات توزیع دارو شد، محرز است   محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر با بیان اینکه بعد از بررسی‌ها و جلسات برگزار شده درخصوص دارو، شخص بنده نیز جلسه جداگانه‌ای با بانک مرکزی و وزارت بهداشت داشتم، گفت: بر اساس گزارش جمع‌بندی نظارتی کمیسیون بهداشت از این جلسه، سه دستگاه سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت بهداشت در این خصوص مسئول هستند.   رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه قطعا بانک مرکزی در واگذاری ارز در اواخر بهار و ابتدای تابستان تأخیر داشته است، یادآور شد: این موضوع اشکالاتی را در توزیع دارو به وجود آورد که البته در پایان سال ۱۴۰۲ توانست به تعهدات خود عمل کند، اما به هر حال تأخیر داشت.   رئیس قوه مقننه همچنین تصریح کرد: موضوع کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی در این جلسه بر اساس ماده ۲۳۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس به رأی گذاشته می‌شود تا مجلس تشخیص خود را درباره آن اعلام کند، اما به هرحال موضوعات دیگر در حوزه ارزی و بودجه را پیگیری خواهیم کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است
  • قالیباف: بانک مرکزی در پایان سال ۱۴۰۲ به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد
  • بانک مرکزی به تعهدات خود درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • قالیباف: بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • تخصیصات فعلی اعتبارات به صورت علی الحساب است
  • تخصیص‌های بودجه‌ پیش از تصویب جداول به صورت علی‌الحساب است
  • پیش از تصویب جداول، تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است