Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@12:06:05 GMT

وجود خوابگاه‌های قدیمی‌ در دانشگاه های علوم پزشکی

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۰۹۰۶

وجود خوابگاه‌های قدیمی‌ در دانشگاه های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، مراسم تقدیر از خیران نیکوکار در حوزه‌های رفاهی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی با حضور دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، بهروز رحیمی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و خیران نیکوکار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان این‌که حضور خیران کشوری را در این مراسم  پاس می‌داریم، اظهار داشت: در همه زمان‌ها نقش خیران نقشی پر رنگ و تاثیر گذار در مسیر رشد و تعالی کشور بوده است و این حضور به خصوص در حوزه سلامت و درمان به وضوح دیده شده است.

وی با بیان این‌که همیشه مدیون زحمات خیران هستیم و در جمع آنها بودن افتخاری برای ما است، با بیان این که قدم گذاشتن در کار خیر توفیقی است که از جانب پروردگار اعطا می‌شود، افزود:  خیرانی که در عرصه سلامت فعالیت می‌کنند، به توفیق بزرگی دست یافته‌اند چرا که در کار خیری سرمایه‌گذاری کرده‌اند که خیرات آن به جامعه متصل است.

لاری با اشاره به جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت و استفاده از ظرفیت خیران در حوزه رفاهی دانشجویان اظهار داشت: این حضور موضوع مهمی است که به دوران آموزش و تحصیل دانشجویان باز می‌گردد، این دانشجویان نسلی هستند که در آینده در حوزه سلامت، درمان و پیشگیری خدمت خواهند کرد و این خیر را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

وی با بیان این‌که ما تلاش داریم ندای مظلومیت دانشجویان خود را به گوش خیران برسانیم، گفت: خیران محق هستند که بگویند این حضور، وظیفه مسئولان است تا زیرساخت‌های تحصیلی دانشجویان را در حوزه رفاهی و دانشجویی فراهم کنند، اما واقعیت این است که در برنامه و بودجه توجهی به این حوزه نشده؛ در حالی که ما اعتقاد داریم افرادی که بنا است نظام سلامت کشور را مدیریت کنند باید با یک وسعت نظر و با مناعت طبع بزرگ شوند تا در آینده با همین مناعت طبع بتوانند به مردم خود خدمت رسانی کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به تاثیر الگوگیری دانشجویان از حرکت‌های خیرانه در مسیر تحصیل و گذران زندگی دانشجویی خود، خاطرنشان کرد: زمانی که دانشجویان به واسطه این حضور خیرانه در دوران دانشجویی به آرامش دست پیدا کنند، خودشان در آینده به خیران بزرگی تبدیل خواهند شد که مشکلات دانشجویان را از میان بر می‌دارند.

وی به همراهی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در مسیر رفع مشکلات رفاهی دانشجویان اشاره کرد و یادآور شد: در سفر به دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی کشور می‌بینیم که شهرهای بزرگ علی‌رغم توان بیشتر، دارای خوابگاه‌های قدیمی‌ترند و در شرایط محروم‌تری قرار دارند و از طرفی برخی نقاط کشور هیچ فضای رفاهی در سطح شهر برای دانشجویان وجود ندارد که باید برای این دسته از دانشگاه‌های علوم پزشکی، مجتمع‌های ورزشی ایجاد کنیم تا دانشجویان برای تفریح امکانات لازم را داشته باشند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌که خداوند به لطف خود و دعای پدران و مادران این خیران، این توفیق را به آنها عنایت داشته است، یادآور شد: شما توفیق بسیاری داشته‌اید که اندوخته و دارایی‌تان را در این مسیر سرمایه گذاری کرده‌اید و امیدواریم خداوند به ما نیز این لطف و عنایت را داشته باشد. هر دارایی که در مسیر خیر هزینه می‌شود چندین برابر آن به فرد خیر بازمی‌گردد اما باور این مهم، امری است که خداوند در دل و قلب هر انسانی ایجاد نخواهد کرد.

لاری تاکید کرد: ما به حال خوش شما غبطه می‌خوریم و از خداوند می‌خواهیم تا زندگی ما را نیز در مسیر خیرخواهی برای مردم عزیزمان قرار دهد. امیدواریم در دوران بازنشستگی ما نیز در تیم شما جایگاهی داشته باشیم و شما با دل بزرگ و خیرخواهتان، ما را شفاعت کنید.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: امروز خیران با دست توانگر خود به دانشجویان در حوزه‌های رفاهی و دانشجویی کمک می‌کنند و این دانشجویان در روزگار توانایی حتما دست‌های بسیاری را خواهند گرفت.

کد خبر 5169241

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت سیما سادات لاری خوابگاه های دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی خیرین خیران وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه ها مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشجویان شورای عالی انقلاب فرهنگی آزمون استخدامی ارتقای اساتید دانشگاه آزاد اسلامی سازمان سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی منصور غلامی آزمون دکتری تخصصی گروه پزشکی غلامحسین رحیمی فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۰۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین

دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت از کمبود متخصص بیهوشی اتاق عمل در بیمارستان‌های استان گلایه کرد و گفت: کمترین فارغ‌التحصیل در رشته بیهوشی در استان قزوین در سال‌های اخیر وجود دارد و این آمار رو به کاهش است.

دیدبان افزود: در بخش MRI در استان قزوین پنج دستگاه فعال داریم.

این مقام حوزه بهداشت و درمان استان قزوین گفت: هم اکنون در استان قزوین ۲ مرکز جراحی چشم وجود دارد و به ارائه خدمات به بیماران می‌پردازد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص رتبه دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی قزوین در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رتبه ۱۸ را دارد.

دیدبان در ادامه از رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی قزوین در حوزه غذا و دارو خبر داد.

ارائه بیش از ۴۵۰ نوع خدمات در مراکز بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت از دیگر اقدامات حوزه بهداشت و درمان استان است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین به آنها اشاره کرد.

کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم در این نشست خبری گفت: در سال ۱۴۰۲ حوزه نظارتی فعالیت‌های مستمری داشته که ماحصل آن ۲ هزار و ۳۷۶ نظارت انجام شده است.

کشاورز در خصوص فعالیت‌های نظارتی اظهارداشت: ۱۶۱ مورد اخطار کتبی، ۳۱ مورد تعزیرات، ده مورد نظام پزشکی، چهار مورد دادسرا و یک مورد پلمب انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: ۱۵ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان از سایر استان‌ها هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی