Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی شهریاری ظهر یکشنبه در نشست استانداران کشور که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: امروز بیش ۲ هزار کامیون سیب درختی استان در گمرکات کشور دپو شده اند و بخاطر ناهماهنگی گمرک و وزارت صمت در روند صادرات اخلال ایجاد شده است.

وی با انتقاد از هر گونه محدودیت و ممنوعیت در صادرات سیب درختی گفت: با وجود تلاش‌های فراوان برای تسهیل در روند صادرات سیب درختی، متأسفانه مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار ضربه بزرگی به اقتصاد استان وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهریاری به وجود بیش از ۲۵۰ هزار تن سیب درختی در سردخانه‌های استان اشاره کرد و گفت: اگر محدودیتی در روند صادرات سیب اعمال شود بخش کشاورزی استان دچار ضرر سنگینی خواهد شد.

وی ادامه داد: انتظار این بود ستاد تنظیم بازار با آذربایجان غربی به عنوان مسئول میز سیب کشور در خصوص هرگونه برنامه ریزی برای سیب هماهنگی لازم را داشته باشد.

استاندار آذربایجان غربی خواستار لغو هرگونه محدودیت در صادرات سیب درختی شد افزود: با پیگیری‌های انجام شده تا اعلام کتبی محدودیت‌ها به گمرکات باید صادرات ادامه داشته باشد.

کد خبر 5169329

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد مهدی شهریاری استانداری آذربایجان غربی سیب درختی ویروس کرونا کرمانشاه انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بوشهر شیراز شیوع کرونا بارش برف عکس استانها برف و کولاک شهرستان کرج اردبیل صادرات سیب سیب درختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۱۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات استان مازندران اعلام کرد: میزان صادرات کالا به عراق ۱۲۸ هزار تن به ارزش ۱۴۳ میلیون و ۱۵۳ هزار دلار بوده که از نظر وزنی و ارزشی سهم ۹ و ۴۵درصدی از کل صادرات گمرکات مازندران را داشته است.

براساس این گزارش، ۳۵ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، موادپلاستیکی، کاغذ، فرآورده‌های گوشتی، شیرینی وکاکائو وبرنج و... از طریق گمرکات مازندران به کشور عراق صادر شده است.

امارات متحده عربی اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در واردات کالا طی سال ۱۴۰۲ می‌باشد.

میزان واردات کالا از امارات یک میلیون و ۸۵۳ هزار تن به ارزش ۷۹۲ میلیون و ۸۰۷ هزار دلار بوده که از نظر وزنی و ارزشی سهم ۴۰ و ۳۶ درصدی از کل واردات گمرکات مازندران را داشته است.

براساس این گزارش؛ ۱۵ قلم کالا شامل جو و ذرت دامی، گندم، کک متالوژی، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی ونباتی، چوب، وسایل برق و محصولات شیمیایی از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

دیگر خبرها

  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • روند عادی تردد کامیون ها در آستارا
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد