Web Analytics Made Easy - Statcounter

اختتامیه جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه چراغ با معرفی افراد برگزیده در سالن سینما آزادی بیجار برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از کُردتودی، هنر و هنرمند دو واژه تاثیر گذار در کشور است که اگر به درستی بتوانند نقش خود را ایفاء نمایند نقش مهمی در انتقال دستاوردهای انقلاب به نسل جوان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم کوتاه نیاز جامعه امروزی ما است و این روش نشات گرفته از ایده های خلاقانه در بین جوانان است که نقش مهمی در بیان مشکلات جامعه  دارد.

فیلم کوتاه چراغ یکی از رویدادهای مهم کشوری است که چهار دوره قبل به صورت استانی و به میزبانی سنندج برگزار شد و برای اولین بار این جشنواره در سال ۹۹ به همت سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان و ناحیه مقاومت سپاه بیجار به صورت منطقه ای و با حضور ۹ استان غرب کشور برگزار شد.

روز گذشته با معرفی نفرات برتر جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه چراغ در سالن سینما آزادی بیجار به خط پایان رسید و پرونده آن بسته شد.

سید مرتضی میرآقایی فرمانده سپاه بیجار در این مراسم ضمن تبریک عید مبعث و فرا رسیدن ماه شعبان اظهار داشت: شهرستان بیجار با قدمت ۷۵۰۰ ساله مهد پرورش هنرمندان نام آوری است که در طی چندین ساله خوش درخشیده اند.

وی با بیان اینکه هنر بهترین راه انتقال دستاوردهای انقلاب است، افزود: هنرمندان انقلابی ما با انعکاس مشکلات جامعه در قلب فیلم نقش مهمی در جامعه ایفاء می نمایند.

فرمانده سپاه بیجار گفت: هدف از برگزاری پنجمین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه چراغ در بیجار معرفی فرهنگ اصیل بیجار به کشور است.

میرآقایی تصریح کرد: حضور 9 استان غربی کشور در این جشنواره امتیاز مثبتی است که هر کدام از این شرکت کنندگان می توانند انتقال دهنده جاذبه های گردشگری و قدمت فرهنگی و هنری شهرستان بیجار باشند.

در ادامه این مراسم هنری علیرضا زندیان نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: توجه به هنرمندان در جامعه نقش مهمی در انقلاب اسلامی ایران دارد.

وی افزود: یکی از مهمترین ظرفیت های فیلم کوتاه توجه به مشکلات جامعه و انتقال آن از طریق زبان هنر در جامعه است.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: این قول را می دهم از ظرفیت مجلس شورای اسلامی برای حمایت از هنرمندانی که در راستای فیلم کوتاه فعالیت دارند استفاده نماییم.

علی عباس داودنیا مسئول سازمان بسیج هنرمندان کردستان و رییس پنجمین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه چراغ نیز در این مراسم بیان داشت: شرایط کرونایی و در طی یکسال گذشته چراغ بسیاری از جشنواره های فرهنگی و هنری کشور را خاموش کرد اما ابتکار منطقه ای کردن فیلم کوتاه چراغ سبب شد تا چراغ این جشنواره روشن بماند.

وی ضمن قدردانی از همت و همکاری سپاه بیجار و همکاری ادارات این شهرستان در برگزاری هر چه بهتر جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه چراغ گفت: پس از اعلام فراخوان ای جشنواره در مهلت اعلام شده ۲۳۶ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که ۱۶۷ اثر آن بر اساس مقررات فراخوان مجاز به شرکت در جشنواره شدند و پس از بازبینی های دقیق هیئت انتخاب، حدود ۳۰ درصد از آثار، به بخش جشنواره راه یافتند که امروز شاهد معرفی نفرات برتر در هر بخش هستیم.

در ادامه این مراسم نفرات برتر هر بخش معرفی و لوح تقدیر و هدیه جشنواره را دریافت کردند.

مهرداد یوسفی از کردستان برای مستند ژنرال (مرد میدان) ، سمیراکاملی ازخوزستان برای مستند من اینجاهستم (اثر برتر تقدیرشده آسیب های اجتماعی با موضوع اعتیاد)، هیواکیانی ازکردستان برای مستند خیرآباد (سبک زندگی ایرانی اسلامی)، روح اله کردمیر ازکرمانشاه برای داستانی مدافعان بی نام ( ماهیت شوم جریانات تکفیری)، اسماعیل عباسی ازآذربایجان شرقی برای پویانمایی چرخ(حمایت ازتولید ملی)، صباح گویلی  ازکردستان برای داستانی نچیر(آسیب های اجتماع با موضوع سنت های موهوم)، علی سلطانی ازآذربایجان شرقی برای مستند عهد قدیم(فرهنگ ایثار و شهادت)، اسماعیل معنوی ازخوزستان برای مستندعین من عین تو( قرارگاه پیشرفت وگروههای جهادی)، سامان احمدی ازکردستان برای فیلمنامه مصائب شهود(بخش دفاع مقدس)، فریدنیکخواه از کردستان برای مستندزلزله بدون ریشتر( محیط زیست)، مصطفی صالح نژاد از خوزستان برای مستند سه متر و چند سانت(اثر برتر تقدیرشده از نگاه کادر مدافعان سلامت)، بهزاد نعمتی ازکردستان برای فیلم داستانییک دنیا،یک اطاق (بخش تقدیراز نگاه کادر مدافعان سلامت)، حمید رضارزاقی از زنجان برای فیلم داستانی کرکره( تقدیرازنگاه کادرمدافعان سلامت) و محبوبه نوری   برای فیلم داستانی کلاس مهربانی(تقدیراز نگاه کاد ر مدافعان سلامت) بعنوان نفرات برتر هر بخش در پنجمین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه چراغ معرفی شدند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدافعان سلامت نقش مهمی برای مستند نفرات برتر سپاه بیجار برای فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۳۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«از هرات تا تهران» آماده نمایش شد/۲ انتصاب در انجمن سینمای جوانان

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم کوتاه «از هرات تا تهران» عنوان اولین تجربه کارگردانی جوان افغان و حامد یوسفی محسوب می‌شود که به نویسندگی و تهیه‌کنندگی فاطیما اباحمزه پس از اتمام کامل مراحل فنی هم‌اکنون آماده حضور در فستیوال‌های داخلی و خارجی شده است.

این فیلم با مضمونی اجتماعی قصه خواهر و برادری افغانی از خانواده‌ای فرهنگی را روایت می‌کند که بعد از جنگ به صورت قاچاقی وارد ایران شده‌اند. آن‌ها در ایران برای گرفتن شناسنامه درگیر مصایب گوناگونی می‌شوند.

محمود نظرعلیان، حامد یوسفی، مهدیه باستانی، مهدی زمین‌پرداز، نازنین کیوانی، مهدی رکنی، الناز زجاجی و نوید آبان بازیگرانی هستند که در «از هرات تا تهران» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

عوامل پشت دوربین این فیلم کوتاه عبارت هستند از نویسنده و تهیه‌کننده: فاطیما اباحمزه، کارگردان: حامد یوسفی، مشاور پروژه: بیژن لاهوتی، تصویربردار: مهدی بهزادپور، صدابردار: هادی بهشتی، طراح صحنه و لباس: پریا مرندیز، طراح گریم: بهار طیبی، برنامه‌ریز: مهرناز توکلی، نورپرداز: عرفان قبادی، منشی صحنه: صفورا برسان، تدوین: مروارید مشفق، حمید قنبری، اصلاح رنگ و نور: محمد سعید شفیعی، موسیقی: طاهر شوقی، آهنگساز: امیرمسعود حیدری، عکاس: حسین یاری.

انتصاب سرپرست دفاتر کرج و ارومیه انجمن سینمای جوانان

مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با توجه به پایان رسمی دوران خدمت و بازنشستگی احسان مهدیان، از زحمات چندین ساله خدمت ایشان در انجمن سینمای جوانان ایران-دفتر ارومیه قدردانی کرده و طی حکمی نوید عزیزی را به سرپرستی این دفتر منصوب کرد.

نوید عزیزی نویسنده، فیلمساز و عکاس و از دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران است. عضویت در خانه عکاسان ایران، عضو شورای فیلم‌نامه اداره ارشاد آذربایجان غربی، عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات آذربایجان غربی، عضو چندین دوره هیأت‌های انتخاب و داوری در جشنواره‌های سینمایی، تأتر و عکس از جمله فعالیت‌های وی به‌شمار می‌آید.

وی فیلم‌های کوتاه «فراز»، «فصل پنجم»، «تقدیر»، «یک شب» و «زمان از دست رفته» را در کارنامه دارد و همچنین کارگردانی نمایشنامه‌های متعددی را بر عهده داشته است.

عزیزی در حوزه عکاسی بیش از دیگر حوزه‌ها فعال بوده، چندین نمایشگاه عکس از آثار وی تاکنون برپا شده و جوایز متعدد عکاسی را دریافت کرده است که از جمله جایزه عکس برتر جشنواره بین‌اللملی سینمای جوان، جایزه برتر دوسالانه عکس ایران را می‌توان نام برد.

همچنین، مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران طی حکمی ضمن قدردانی از محمدحسین عابدی، مدیر پیشین انجمن سینمای جوانان کرج، علی خسروی را به سرپرستی این دفتر منصوب کرد.

علی خسروی نویسنده، پژوهشگر، کارگردان و فارغ‌التحصیل کارشناسی در مدیریت فرهنگی و از دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران است. وی فعالیت‌هایی نظیر، دبیر اجرایی باشگاه فیلمسازان ۱۰۰، طراح باشگاه فیلمسازان رشد (آموزش و پرورش)، عضویت در انجمن‌های مستندسازان سینمای ایران و کارگردانان سینمای مستند ایران، عضویت در هیأت‌های انتخاب و داوری جشنواره‌های مختلف از جمله فیلم کوتاه تهران را در کارنامه خود دارد.

وی کارگردانی و نویسندگی چندین فیلم کوتاه از جمله «زاک»، «قاب تاریک» «جشن تکلیف»، «چراغ روشن»، «آیینه» و مستندهایی همچون «میوه‌ها روی درخت مانده‌اند»، «زندگی دیگران»، «نفت سیاه»، «آرزوی استخدام» و «فرزند خرمشهر» را در کارنامه هنری دارد. خسروی همچنین جایزه ملی ایران جوان از چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و جایزه بزرگ شهید آوینی از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی را کسب کرده است.

کد خبر 6083340

دیگر خبرها

  • ‍ ثبت نام بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در پنجمین جشنواره قرآنی آیه‌های مهربانی/ تخصیص جایزه یک میلیون تومانی به تمام حافظان سوره واقعه
  • «افسانه کوه ننوک» به کوزوو می‌رود
  • «افسانه کوه ننوک» در راه کوزوو است
  • فراخوان بیستمین جشنواره فیلم کوتاه «نهال» منتشر شد
  • حضور ۳ فیلم کانون در جشنواره بین‌المللی کودکان لکنوی هند
  • هت‌تریک فیلم‌های ایرانی در جشنواره بین‌المللی هند
  • صحرا اسداللهی از جشنواره بیروت جایزه گرفت
  • «از هرات تا تهران» آماده نمایش شد/۲ انتصاب در انجمن سینمای جوانان
  • خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
  • صحرا اسداللهی از جشنواره زنان بیروت جایزه گرفت