Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@07:37:49 GMT

تفاوت قیمت آجیل شب عید در بالا و پایین شهر +جدول

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۳۵۴۹

تفاوت قیمت آجیل شب عید در بالا و پایین شهر +جدول

خبرگزاری فارس: پذیرایی از مهمانان نوروزی با آجیل، خشکبار و شیرینی یکی از سنت‌های دیرینه ایرانیان در ایام نوروز است اما در  دو - سه سال گذشته قیمت آجیل و خشکبار که بیشتر اقلام آن نیز در داخل کشور  تولید می‌شود آن قدر افزایش یافته است که بعید به نظر می‌رسد خانوارها حتی برای مصرف شخصی در ایام نوروز بتوانند آجیل و خشکبار خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مجموع با توجه به گرانی‌ها و تورم شدید کالا مردم برای خرید مایحتاج اصلی خود از جمله گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج و روغن در مضیقه هستند. بنابراین با وجود درآمدهای اندک و تورم بسیار شدید،  بسیاری از اقشار جامعه قادر به خرید کالای لاکچری مانند آجیل و یا خشکبار  برای شب عید  نخواهند بود و متاسفانه با این شرایط والدین بسیاری شرمنده کودکان خود می شوند.

مقایسه قیمت آجیل در دو منطقه جنوب و شمال نشان می دهد که تفاوت چندانی بین قیمت آجیل در این مناطق وجود ندارد و بطور متوسط قیمت هر کیلو گرم پسته بیش از 300 هزار تومان و قیمت هر کیلو بادام ایرانی و بادام هندی نیز بیش از 400 هزار تومان است.

قیمت انواع آجیل شب عید در خیابان ولی عصرتهران حوالی پارک ساعی  

پسته احمد آقایی  هر کیلوگرم 300 هزار تومان  پسته اکبری هر کیلوگرم 340 هزار تومان  پسته کله قوچی هر کیلوگرم 350 هزار تومان  پسته مغز  هر کیلوگرم 440 هزار تومان  بادام هندی  هر کیلوگرم 420 هزار تومان  بادام ایرانی (مغز بادام) هر کیلوگرم 320 هزار تومان  بادام کاغذی  هر کیلوگرم 190 هزار تومان  آجیل مخلوط کیفیت درجه دو  هر کیلوگرم 350 هزار تومان  آجیل مخلوط کیفیت ممتاز  هر کیلوگرم 460 هزار تومان تخمه جابونی  هر کیلوگرم 78 هزار تومان  تخمه مرمری  هر کیلوگرم 160 هزار تومان  نخودچی  هر کیلوگرم 55 هزار تومان انجیر شیرازی درجه یک  هر کیلو گرم 240 هزار تومان  انجیر کرمانشاه هر کیلوگرم 98 هزار تومان  کشمش سبز هر کیلوگرم 120 هزار تومان مویز  هر کیلوگرم 80 هزار تومان

قیمت انواع آجیل شب عید در حوالی  میدان شهدای تهران 

پسته احمد آقایی هر کیلو گرم 290 هزار تومان  مغز پسته درجه دو  هر کیلوگرم 360 هزار تومان  پسته کله قوچی  هر کیلوگرم 330 هزار تومان  بادام هندی  هر کیلوگرم 440 هزار تومان  بادام ایرانی (مغز بادام)  هر کیلوگرم 310 هزار تومان  آجیل مخلوط درجه سه  هر کیلوگرم 280 هزار تومان  آجیل چهار مغز هر کیلوگرم 360 هزار تومان  مغز فندق  هر کیلوگرم 440 هزار تومان  کشمش سبز  هر کیلوگرم 100 هزار تومان  تخم کدو  هر کیلوگرم 80 هزار تومان  مغز گردو  هر کیلوگرم 300 هزار تومان  انجیر ممتاز  هر کیلوگرم 180 هزار تومان

به گزارش فارس اگرچه با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور دید و بازدیدهای نوروزی بسیار کمتر از سال‌های قبل خواهد بود. اما به هر حال خرید  آجیل و خشکبار یک سنت دیرینه بین خانوارهای ایرانی  است و خانواده در در ایام نوروز نه تنها برای پذیرایی بلکه  برای مصارف شخصی نیز بیشتر از این اقلام استفاده مصرف می کنند که با توجه به گرانی شدید به نظر می رسد مصرف شخصی آن نیز برای برخی از خانواده ها امکان پذیر باشد. 

منبع: فردا

کلیدواژه: شب عید قیمت آجیل بالا و پایین شهر هزار تومان قیمت آجیل شب عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۳۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالا رفتن قیمت خودروی پژو پارس صدای متقاضیان را درآورد

این روز‌ها بالا رفتن قیمت خودرو‌ها در کارخانه‌ها از جمله معضلات اصلی متقاضیانی که مدت‌ها در صف انتظار تحویل خودرو هستند. این افزایش قیمت خودرو برای آنها چالش‌هایی را به وجود آورده است.

شهروندخبرنگار‌های ما با ارسال پیام‌هایی از بالا رفتن قیمت خوروی پژو پارس گلایه کردند و خواستار رسیدگی به این مشکل شدند. 

متن پیام شهروندخبرنگار‌ها

سلام خسته نباشید لطفا حرف دل ما را به گوش مسئولان برسانید. این افزایش قیمت‌های خودروی پژو پارس برای چیست؟ ما با درآمدی پایین چگونه بتوانیم مابه التفاوت آن را پرداخت کنیم وقتی باید در زمستان ۱۴۰۲ تحویل داده می‌شد، چرا به بهانه‌های مختلف از تحویل آن خودداری می‌کنند و هیچ ارگانی نیست که جلوی این گرانی‌ها را بگیرد. (کمال روحی)

سلام وقت بخیر جناب ایران خودرو قیمت پژو پارس موعد تحویل زمستان را گران کرده است. یعنی از ۲۹۴ شده ۴۴۵ میلیون تومان شده و هم تاخیر در تحویل دارد و هم به دلیل تاخیر در تحویلش دارد از مشتری ۱۴۵ میلیون بیشتر پول می‌گیرد، در صورتی که خیلی از خودروهای پارس موعد زمستان با قیمت ۲۹۴ تحویل خریدار‌ها شد.

سلام ان شاءالله که سلامت و دلخوش باشید و خسته نباشید؛ ایران‌خودرو بر اساس کدام آمار تورمی یا کیفیتی داره قیمت خودرو‌های خود را افزایش می‌دهد. الان سیزده ماهه تمام پس اندازمون را در بانک نگه داشتیم با سود پنج درصد که هر وقت اعلام کردند پرداخت کنیم، این در حالی است که به ما گفتند ۳ روز فقط وقت دارید پول به حساب واریز کنیم از اسفند ۱۴۰۱ که پژو پارس ۲۱۱ میلیون بود سال گذشته به قیمت ۳۳۳ میلیون افرایش پیدا کرد. ولی تولید نمی کردن گفتند استاندارد نداره الان کردنش ۵۲۴ میلیون، چی بهش اضافه کردند که استاندارد پنجاه درصد رفت رو قیمتش؟ لطفا پیگیری کنید. قبل از عید می‌توانستیم خودروی پارس را با قیمت مناسب تری تهیه کنیم. قبل عید همین پژو پارس ELX در بازار پانصد تا ششصد میلیون بود اگه داشتیم که همون تو بازار می خریدیم و این قدر منتظر نمی ماندیم، لطفاً پیگیری کنید.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • تفاوت پلی کربنات با پلکسی چیست؟‌ کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارد؟
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • ساینا، کوئیک،دنا پلاس و تارا اتوماتیک ارزان شدند؛ قیمت خودروهای مونتاژی چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت ها
  • تهدیدی به نام سندروم «ددی ایشو»!
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • دختران جوان در معرض تهدید سندروم «ددی ایشو»!
  • ناگفته‌هایی از نجات یافتگان در کوهستان | طبیعت‌گردانی که با مرگ دست و پنجه نرم کردند
  • دانه چیا را اینگونه مصرف کنید تا لاغر شوید
  • بالا رفتن قیمت خودروی پژو پارس صدای متقاضیان را درآورد