Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با تاکید بر اینکه صندوق اعتباری هنر تا کنون 230 میلیارد تومان اقدامات حمایتی انجام داده است گفت: علاوه بر این مبلغ،۱۲۰ میلیارد تومان کمک هزینه ایام بیکاری کرونا پرداخت شده است.

به گزارش ایسنا ،سید حسین سیدزاده در نشست اطلاع رسانی و تشریح عملکرد صندوق اعتباری هنر در سال ۹۹ و سیاست های حمایتی آن در ایام کرونا با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا، طولانی ترین تعطیلی در حوزه فرهنگ و هنر رخ داده و تمامی مراکز فرهنگی از رونق کسب و کار وامانده است، افزود: کرونا آموخت که اگر از فرهنگ و هنر در برابر بحران حمایت نشود تاریخ فرهنگ متزلزل و خلاء های بزرگی در آن ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای 58 هزار نفر از ثبت نام کنندگان ، کمک هزینه بیکاری ایام  کرونا  واریز شد


وی به عملکرد صندوق در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: با تمام محدودیت های، حق بیمه تأمین اجتماعی و سرانه درمان سه ماه اول سال ۹۹ به ۳۷ هزار بیمه شده پرداخت شد که سازمان تامین اجتماعی در این راه همکاری خوبی با صندوق انجام داد. همچنین در اقدامی دیگر بیمه درمان تکمیلی رایگان فصل تابستان 26 هزار بیمه شده پرداخت شد.


مدیرعامل صندوق اعتباری هنر افزود: پرداخت کمک هزینه معیشتی به بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر مستمری بگیر عضو ، صدور بیمه نامه کرونا برای تمامی ثبت نام کنندگان هنرکارت، پرداخت کمک هزینه ایام بیکاری کرونا از جمله اقدامات دیگری بود که طی این ایام از سوی صندوق به هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه ارائه شد.


سیدزاده یادآور شد: در مقایسه با سال قبل حمایت های انجام شده از اعضای صندوق از رشد قابل توجهی برخوردار بود ضمن اینکه هنر کارت -این آرزوی دیرینه فرهنگ و هنر- در سال جاری راه اندازی شد.


مدیر عامل صندوق با اشاره به اینکه بیش از ۸۵ هزار نفر در هنر کارت ثبت نام کرده اند یادآور شد: ۶۳ هزار نفر از ثبت نام کنندگان عضو صندوق اعتباری هنر هستند و برای بیش از 58 هزار نفر از این افراد کمک هزینه بیکاری ناشی از کرونا  پرداخت شده است. تا کنون 43 هزار هنرکارت برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه صادر شده است و در کنار ارسال هنرکارت های استانی، بیش از ۱۰ هزار هنر کارت در تهران توزیع شده است.
وی با تاکید بر اینکه هنر کارت یک شبکه مالی و شفاف است، به برنامه ۱۴۰۰ صندوق اعتباری هنر در مورد هنر کارت اشاره کرد و گفت: بنا داریم در سال آینده این روند را در کنار فراهم کردن امکانات رفاهی و خرید ارزاق برای هنرمندان ادامه دهیم.


مبلغی معادل عیدی کارمندان برای ثبت نام کنندگان هنر کارت واریز می شود
وی با اشاره به اینکه تصویر ما از کرونا مبهم است و بنا بر گزارش های ستاد مقابله با کرونا در سال ۱۴۰۰ هم همین رویه ادامه دارد و هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه کمابیش وارد رونق کسب و کار نخواهند شد، خاطرنشان کرد: پیشنهاد شد برای شب عید، مبلغی به عنوان کمک هزینه بیکاری هنرمندان توزیع شود بر این اساس برای همه هنرمندان که در هنرکارت ثبت نام کرده اند مبلغی معادل عیدی کارمندان دولت یعنی یک و نیم میلیون تومان  واریز می شود که تمامی این هنرمندان می‌توانند از طریق هنر کارت دریافتی یا مراجعه به بانک این پول را برداشت کنند.


سیدزاده در ادامه گفت: پیگیر هستیم در حوزه بیمه تأمین اجتماعی اعضای صندوق، در صورت امکان، برای ابتدای سال ۱۴۰۰ حق بیمه دو ماه اول سال یعنی فروردین و اردیبهشت را به صورت رایگان پرداخت کنیم.
وی افزود: خوشبختانه در دی ماه سال ۹۹ و با همکاری بیمه سامان همه اصحاب فرهنگ و هنر تحت پوشش بیمه کرونا قرار گرفتند که در کنار مزایای زیاد، خسارت ایام بستری هم شامل این بیمه می شود. ضمن اینکه در سال ۹۹، برای همه اعضا سه ماه بیمه تکمیلی را رایگان محاسبه کردیم.


به گفته مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، تخصیص 351 وام به سالن های سینمایی و سینمادارن و ۴۵ وام به تماشاخانه ها در سال 99 عملیاتی شد. همچنین طرح کمک مستمری برای کسانی که هیچ درآمدی ندارند و نیز طرح تکریم با پرداخت ماهانه ۸۰۰ هزار تومان به هنرمندان تحت پوشش  اجرایی شد.


وی ادامه داد: در سال ۹۹ نزدیک به 230 میلیارد تومان تسهیلات و اقدامات حمایتی ارایه شد؛ از حق بیمه تا وام و سایر موارد در حالی که بودجه دریافتی صندوق در حدود ۷۹ میلیارد تومان بود.


در سال ۹۹ تسهیلات کارآفرینی رشد چشمگیری داشت
سیدزاده با تاکید بر اینکه در سال ۹۹ تسهیلات کارآفرینی، بلاعوض و ضروری رشد چشمگیری داشت، ادامه داد: در سال ۹۹ در حوزه فرهنگ و هنر به تمامی تقاضاهای دریافت تسهیلات رسیدگی و به تمام افراد متقاضی واجد شرایط وام پرداخت شده است.


وی در خصوص افزایش آمار متقاضیان عضویت گفت: در سال جاری فقط 10 هزار نفر عضو صندوق شدند که حکایت از تقاضای عضویت  و جذب هزار نفر در ماه دارد.


وی توضیح داد: منظور ما از هنرمند کسانی هستند که به صورت حرفه ای در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه فعال هستند.


دو طرح جدید در سال ۱۴۰۰ رونمایی می شود
مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به اینکه در سال آتی دو محصول و طرح برای معرفی داریم، توضیح داد: طرح سایه که مکمل فعالیت ما در حوزه فرهنگ و هنر است؛ سایه، سامانه یکپارچه هنرمندان است که در دسترس همه مبادی حمایتی به حوزه فرهنگ و هنر قرار خواهد گرفت تا تعامل با اصحاب فرهنگ و هنر با این طرح به صورت بهینه انجام شود. ضمن اینکه بهره مندی اعضا از خدمات را شفاف سازی می کند. این سامانه یکی از کلان‌ترین سامانه‌های وزارت ارشاد خواهد بود.


وی ادامه داد: محصول دیگر طرح پروانه است که در سال ۱۴۰۰ رونمایی می شود، یک بازار  برای اعضای فرهنگ و هنر است که به همه افراد امکان داشتن ویترینی برای معرفی کار مهیا کرده و در دسترس عموم خواهد بود.


سیدزاده یادآور شد: در این طرح، هنرمند می تواند آثار و تولیدات خود را به نمایش بگذارد اعم از اطلاعات تماس‌ و کارهای خود تا از این طریق با سایر هنرمندان ارتباط برقرار کند.


وی افزود:در کنار این پلتفرم، بازاری شکل می گیرد و وظیفه ما بازارگردانی و رونق دادن به آن است و در حال حاضر نزدیک به ۹هزار اثر در پروانه ثبت شده است.


سیدزاده یادآور شد: طرح پروانه بازار نوپایی است که جهت ارایه خدمات هنری بهینه، کمک همه هنرمندان را می طلبد تا بتواند نگرانی اقتصادی هنرمندان را مرتفع کند.


مدیرعامل صندوق در بخشی دیگر از سخنان خود، در خصوص پرداخت حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: صندوق در حوزه بیمه تأمین اجتماعی به عنوان نهاد واسطه و حمایتی هنرمندان را معرفی می کند. این بیمه در قالب بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد است.


وی ادامه داد: صندوق اعتباری هنر 10 درصد از ۱۸ درصد حق بیمه را پرداخت می کند. با همکاری سازمان تأمین اجتماعی بدنبال ساماندهی بیمه هنرمندان هستیم. در تلاشیم در سال ۱۴۰۰ بیمه اعضا را ۲۷ درصدی کنیم که سرانه درمان را هم شامل شود.


گفتنی است، حسین سیدزاده در این نشست به سوالات اصحاب رسانه و کسانی که از طریق لایو اینستاگرام سوالات خود را مطرح کردند پاسخ داد.


یادآور می‌ در ابتدای این نشست از خانواده‌های خبرنگاران علی اکرمی و روح‌الله رجایی که به دلیل بیماری کرونا فوت شدند تجلیل و به صورت نمادین «هنر کارت» به اعضای خانواده این دو عضو رسانه تقدیم شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صندوق اعتباری هنر علی اکرمی حوزه فرهنگ و هنر صندوق اعتباری هنر ثبت نام کنندگان میلیارد تومان تأمین اجتماعی اصحاب فرهنگ سال ۱۴۰۰ پرداخت شد کمک هزینه یادآور شد سال ۹۹ هنر کارت هزار نفر حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۴۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد (+ جدول)

 صرفاً سوابق بیمه اجباری که مشمول قانون کار بوده در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، حق بیمه بیکاری به میزان ۳ درصد مزد بیمه‌شده است که به طور کلی توسط کارفرما تامین و پرداخت خواهد شد.

صرفاً سوابق بیمه اجباری که مشمول قانون کار بوده در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعلام نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ + جدول
  • امسال چند ماه می‌توانیم بیمه بیکاری دریافت کنیم؟
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد (+ جدول)
  • شناسایی ۵ هزار هنرمند واجد شرایط دریافت طرح‌های حمایتی مسکن
  • اقدامات صندوق هنر برای مسکن هنرمندان
  • اقدامات صندوق هنر برای مسکن هنرمندان/ تشکیل ۷۰۰ پرونده برای هنرمندان تهرانی در سال ۱۴۰۲
  • جزئیات ثبت‌نام مسکن هنرمندان استان تهران اعلام شد
  • ۷۰۰ پرونده مسکن برای هنرمندان تهرانی توسط صندوق هنر تشکیل شد
  • تازه‌ترین جزییات از تشکیل پرونده مسکن برای هنرمندان استان تهران