Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@06:53:20 GMT

جنگنده های اف ۱۶ ترکیه شمال عراق را مجددا بمباران کردند

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۴۵۱۴

جنگنده های اف ۱۶ ترکیه شمال عراق را مجددا بمباران کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، صابرین نیوز از بمباران مجدد شمال عراق از سوی جنگنده های ترکیه خبر داد.

بر اساس این گزارش؛ جنگنده های ترکیه برای دومین روز متوالی با جنگنده های اف ۱۶ مناطقی از دهوک در شمال عراق را  بمباران کردند.

صابرین نیوز اعلام کرد: این در حالی است که دولت عراق و مقامات اقلیم کردستان عراق واکنشی به این حملات نشان نداده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته هم جنگنده های ترکیه روستاهای منطقه ریکان از توابع شهر آمیدی در استان دهوک را به شدت بمباران کردند.

سلمان سعید از اهالی بخش شیلادزی و منطقه ریکان در این باره اعلام کرده بود: در ساعت ۱۰:۳۰ صبح  جنگنده های ترکیه به بهانه حضور پ.ک.ک در منطقه، روستاهای کوکری، بیسه پی و بیزلی از توابع بخش ریکان شهر آمیدی را به شدت بمباران کردند.

وی همچنین گفته بود: هنوز از میزان خسارت های جانی و مالی این حمله اطلاعی در دست نیست و بمباران منطقه توسط جنگنده های ترکیه ادامه دارد.

یادآور می شود ترکیه به بهانه حضور پ.ک.ک در شمال عراق به طور متناوب، این مناطق را بمباران می کند. 

کد خبر 5169554

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه دهوک عراق بمباران هوایی ایالات متحده امریکا عراق عربستان سعودی رژیم صهیونیستی ایران سوریه روسیه افغانستان ترکیه لبنان فلسطین جو بایدن جنگ 2015 یمن برجام جنگنده های ترکیه بمباران کردند شمال عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۴۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در شب عملیات ۱۰۳ جنگنده خارجی درگیر نبرد با پهپادها و موشک های ایرانی بودند | ۱۲ موشک هاپیرسونیک شلیک کردیم که...

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری قدس (قدسنا) در نشست تحلیل و بررسی عملیات"وعده صادق" به همراه ناگفته هایی از این عملیات که امروز سه شنبه برگزار شد، سید مجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب پس از جنایت صهیونیست ها در حمله به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران نظامی ایران، چهار مرتبه در سخنان خود بر تنبیه رژیم صهیونیستی تاکید داشتند که نشان از اهمیت این امر بوده و بی سابقه است.

ابطحی افزود: دشمنان ابتدا برای اینکه این موضوع تحقق نیابد، اقدام به افزایش فشار حداکثری کردند؛ بر این اساس وزرا و سفرای متعددی با کشورمان تماس داشتند که آخرین تلاش مربوط به چند ساعت قبل از عملیات بود. در واقع آخرین پیشنهاد مربوط به مصری ها بود که مطرح کردند ما آتش بس کامل را در غزه محقق می کنیم؛ کشورمان پاسخ داد این آتش بس از شدت عملیات می کاهد اما عملیات را لغو نمی کند و این نشان از اقتدار ایران دارد.

دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین افزود: بر اساس گزارشات اطلاعات عملیات، متوجه شدیم پنتاگون فرماندهی کامل را پذیرفته و سنتکام وارد منطقه شده و ۸ منطقه دفاع ضد موشکی را طراحی کردند؛ زاگرس، قفقاز، ترکیه، خلیج فارس، دریای سرخ و مدیترانه از جمله این مناطق بودند. همچنین ۵ قدرت موشکی جهان شامل آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و رژیم صهیونیستی با تمام توان و آخرین فناوری‌های خود به میدان آمدند و تمام سیستم‌های مافوق پیشرفته ضد موشکی قطر که در اختیار آمریکایی‌هاست کاملا در اختیار آن‌ها قرار گرفت و همه سیستم‌هایی که به عنوان هشدار سریع طی سالیان دراز پایه‌ریزی کردند پای کار آمدند و قصد این بود که اگر ایران خواست اقدام کند، هیچ کدام از اهداف را نتواند بزند.

ابطحی با اشاره به اینکه شش ناو ضد موشک به منطقه وارد شد و دشمنان شبکه زمینی و هوایی راه اندازی کردند، افزود: در این میان پانزده هواپیمای اطلاعاتی به پرواز درآمدند و همچنین سیستم ضد اطلاعاتی عملیاتی شد تا کشورمان به هدف های خودش دست نیابد؛ باید یادآور شد ۱۰ کشور در میدان نبرد بودند که قابل تامل است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فلسطین ادامه داد: ۱۲ موشک هاپیرسونیک (مافوق صوت) شلیک شد که همگی به شدت به هدف خوردند و این موج اصلی و نهایی این عملیات بود.

وی افزود: در شب عملیات، ۷۰ جنگنده دشمن برای رهگیری پهپاد ها به پرواز درآمدند و برای اطمیان بیشتر ۳۳ فروند جنگنده دیگر از قبرس و ترکیه عازم منطقه درگیر شدند که در مجموع در شب عملیات ۱۰۳ جنگنده درگیر نبرد با پهپادها و موشک های ایرانی بودند.

ابطحی افزود: پهپادها به عنوان مرحله اول عملیات و فقط و فقط برای عملیات مشغول کردن جنگنده ها و سامانه های دفاعی به پرواز درآمدند نه انهدام هدفی و از این رو ۱۰۰ درصد به اهداف خود دست یافتند. پهپادها پنج منطقه از هشت منطقه پدافندی دشمن از شرق اردن تا غرب عراق را مشغول کردند.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین خاطرنشان کرد: در این میان باید اذعان کرد موشک های بارشی یا خوشه ای نیز عملیات خودشان را انجام دادند؛ آنها نیز سپر دوم برای موفق شدن هایپرسونیک ها بودند. بنابراین باید اذعان کرد صددرصد موفق عمل کردند.

دستیار ویژه وزیر کشور در امور فلسطین و محور مقاومت تصریح کرد: نباید فراموش کرد که دشمن در درگیری با لبنانی ها، یمنی ها و عراقی ها نسبت به سیستم موشکی و پهپادی کشورمان اطلاعات بدست آورده بود درحالی که ما هنوز سیستم راداری آنها را امتحان نکرده بودیم اما اثربخشی ها کاملا مشهود بود.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین با اشاره به اینکه دو طرح برای اجرای این عملیات تهیه شد، گفت: طرح های کم شدت و نیابتی و پرشدت مستقیم دو برنامه بود؛ بنا شد مقاومت در سطحی که تا الان وارد عرصه شده، اقدام کند و بیشتر ورود نکند.

ابطحی خاطرنشان کرد: این عملیات سپرموشکی و سیستم راداری دشمن را درهم شکست و این سپر را از نظر تاکتیکی، تکنیکی، عملیاتی و نظامی فاقد ارزش کرد که امری مهم تلقی می شود.

وی با اشاره به دستاوردهای عملیات وعده صادق گفت: شکستن سپر موشکی رژیم صهیونیستی از دستاوردهای ما در این عملیات بود؛ بعد از وعده صادق هم در سطح تاکنیتی و تکنیکی و هم در سطح عملیاتی و نظامی این سپر موشکی امروز برای کل جهان فاقد ارزش شد. همچنین در حوزه تکنیکی مطمئن شدیم که سیستم‌های ما به چه صورت کار می‌کنند و در واقع این تازه اولین مانور ما با فشنگ جنگی بوده است. ما ثابت کردیم جمهوری اسلامی ایران به تنهایی می‌تواند با تمام دنیا درگیر شود؛ فرماندهان ما در ۷ ساعت در یک اتاق عملیات نشستند و با همه اتاق‌های فکر منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و جهانی درگیر شدند.

ابوشریف: عملیات وعده صادق یک تحول استراتژیک بود
ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در این نشست گفت: به جمهوری اسلامی ایران بخاطر این دستاورد تبریک می‌گوییم؛ این حق مشروع ایران است که در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی خصوصا حمله به کنسولگری در سوریه واکنش نشان دهد. همانطور که ما در جنبش های مقاومت اعلام کردیم، در کنار ایران برای احقاق حق مشروعش ایستاده ایم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تصریح کرد: این عملیات تبعات مثبتی بر روحیه ملت فلسطین ایجاد کرد و نشان داد کسانی هستند که در کنارشان قرار دارند؛ همچنین برای کل منطقه پیام داشت و بدون شک نقطه عطفی در همکاری های منطقه ای خصوصا میان مقاومت خواهد بود.

ابوشریف با تاکید بر اینکه عملیات وعده صادق برای کل جهان نیز پیام مهمی به همراه داشت، گفت: کشورهای شرق دریای مدیترانه و کشورهای حاضر در دریای سرخ در ‌این عملیات مشارکت داشتند؛ در واقع تمامی این کشورها شرایط خاصی را تجربه کردند بنابراین باید اذعان کرد این عملیات بنیانگذار مرحله جدیدی بود و تحول راهبردی و استراتژیک مهمی را رقم زد که در تاریخ جاودان خواهد شد.

وی افزود: از زمان هدف قرار گرفتن کنسولگری ایران در سوریه، به نوعی حملات علیه ملت فلسطین کاهش یافته است . این مهم در حالیست که پس از عملیات اخیر، ورود مواد غذایی به نوار غزه بیشتر شده و حتی مسئله یورش به رفح نیز برای چند روز مسکوت گذاشته شده است.

ابوشریف با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق یک تحول استراتژیک محسوب می شود، گفت: این عملیات همانند طوفان الاقصی در تاریخ ملت ها ثبت خواهد شد چرا که رژیم صهیونیستی از داخل خاک جمهوری اسلامی تنبیه شد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به اینکه دلایل زیادی برای دفاع مشروع ایران در مقابل جنایت های رژیم صهیونیستی وجود دارد، افزود: یکی از نمادهای این عملیات که در جنگ مردم غزه نشان داده شد، این است که صهیونیست‌ها به تنهایی در حال جنگ نیستند بلکه استبکار جهانی را در کنار خود دارند و خودشان هم نماد این استبکار هستند.

وی ادامه داد: یمنی ها این روزها صهیونیست ها را هدف قرار می‌دهند، حزب الله از شمال، نوار غزه نیز شش ماه در جنگ است اما امروزه ایران اهدافی را در عمق رژیم غاصب اسرائیل قرار داد که ثابت کند این رژیم در ضعیف ترین زمان ها قرار دارد.

ابوشریف تصریح کرد: رژیم صهیونیستی ادعا کرد فقط ۹ فروند موشک به اهدافش اصابت کرده و تلاش کرده با انتشار تصاویر ساختگی حجم تلفات خود را کم نشان دهد اما حداقل ۱۲ موشک اصابت کرده است؛ البته مسئله اصلی اصابت موشک نیست بلکه بعد روانی ایجاد شده در داخل رژیم صهیونیستی مهم است.

وی بیان کرد: رژیم صهیونیستی شکننده است و توان و تاب آوری جنگ داخلی را ندارد؛ بعد شهادت فرماندهان در کنسولگری و سپس تهدید ‌ایران به پاسخ، رعب و وحشت جامعه صهیونیست ها را فرا گرفت. در واقع مشاهده کردیم که به فروشگاه ها حجمه وارد کردند و مواد غذایی انبار کردند که نشان از وحشت است؛ البته این فقط بخشی از بازخوردهای است که موجب ترس صهیونیست ها شد.

ابوشریف با اشاره به اینکه بازتاب های اقتصادی این عملیات نیز گسترده تر خواهد بود، بیان کرد: در واقع شاهد خروج سرمایه ها از فلسطین اشغالی خواهیم بود که قابل تامل است.

کد خبر 845046 برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • برادرزاده هنیه هم شهید شد + فیلم/ شهادت بیش از ۶۰ تن از خانواده اسماعیل هنیه تاکنون
  • برادرزاده هنیه هم به شهید شد + فیلم/ شهادت بیش از ۶۰ تن از خانواده اسماعیل هنیه تاکنون
  • صهیونیست‌ها کارخانه تولید دارو غزه را بمباران کردند
  • در شب عملیات ۱۰۳ جنگنده خارجی درگیر نبرد با پهپادها و موشک های ایرانی بودند | ۱۲ موشک هاپیرسونیک شلیک کردیم که...
  • بمباران النصیرات از سوی صهیونیست‌ها/ درگیری شدید در داخل اردوگاه
  • حملات شدید ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات
  • بمباران یک مسجد و تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها در غزه
  • «شهر هزار موشک» چگونه مقاومت کرد؟
  • کاهش قیمت نفت پس از بمباران مواضع رژیم کودکش/ برنت ۹۰ دلار