Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی عصر یکشنبه در نشست نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد استان که با رعایت نکات بهداشتی در سالن کوثر استانداری برگزار شد، نقش این مراکز مردمی را در رخدادهای مختلف تعیین کننده برشمرد و افزود: باید از ظرفیت تشکل‌ها برای جلب مشارکت مردم در انتخابات شوراهای شهر و روستا به نحو مناسب استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سمن‌ها با برنامه‌های ضروری و به موقع برحسب شرایط جامعه می‌توانند موجب اعتمادآفرینی، امیدبخشی و مشوق مردم و جوانان برای حضور پرشور در پای صندوق های اخذ رای شوند که این فرایند از جمله نیازهای مهم کشور در عرصه داخلی و خارجی است.

این مسوول همچنین از متولیان تشکل‌های مردم نهاد در بخش‌های مختلف تقاضا کرد در معرفی افراد مناسب برای نامزدی شوراها، همت و همکاری کنند که وجود نیروهای متعهد و متخصص و افرادی که نگاه اجتماعی به مسایل دارند در این امر بسیار ضروری است .

طالبی در ادامه وجود تشکل‌های مردمی را با حضور جوانان و افراد علاقه‌مند در حوزه‌های مختلف فرصت ذکر کرد که باید مسوولان دستگاه‌های اجرایی در برون‌سپاری امور به آنها و بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها در راستای خدمت به مردم و توسعه استان بیش از گذشته از آن استفاده کنند.

وی به اهمیت آموزش، مهارت‌آموزی و توانمندسازی اعضای تشکل‌های مردم نهاد در کنار مشارکت فعال در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به عنوان یک ضرورت اشاره کرد و همکاری مردم و مسوولان را با این افراد برای تحقق اهداف نظام خواستار شد.

استاندار یزد گفت: مسوولان دستگاه‌های اجرایی باید هویت بخشی و ارتقای فعالیت سمن‌ها را به رسمیت بشناسند و وظایف خود را در همکاری با آنها که به سود استان و مردم است انجام دهند هرچند در این خصوص مشکلاتی وجود دارد ولی هدف دولت حمایت و تقویت سمن‌هاست.

طالبی بیان کرد: واگذاری اجرای برخی از طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دستگاه‌ها و نهادها به تشکل‌های مردم نهاد دیکر مطالباتی است که باید به نحو مناسب با همکاری مسوولان در استان اجرا ، مسایل و نیازهای آنها پیگیری و رفع شود.

در این نشست نمایندگان تعدادی از این تشکل‌ها، جلوگیری از موازی‌کاری، اختصاص مکان مناسب، بودجه کافی، هویت‌ بخشی، ارتباط بیشتر مدیران، برگزاری دوره‌های آموزشی و علمی، راه‌اندازی پایگاه خبری و انعکاس و معرفی سمن‌های  موفق در رسانه‌ها را خواستار شدند.

۱۵۰ تشکل مردم نهاد در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی با کسب مجوز از استانداری در یزد فعال هستند.

همچنین مربی سابق تیم‌های ملی والیبال جوانان و بزرگسالان امروز ( یکشنبه ) به ایرنا گفته بود: شرکت در انتخابات سال ۱۴۰۰ نه تنها یک وظیفه ملی، دینی و انقلابی است ،بلکه آینده کشور را در مسیر سعادت مردم و جامعه اسلامی تضمین می کند.

عباسعلی میرحسینی  افزود: مردم و ورزشکاران در ۴۲ سال گذشته بارها در انتخابات مختلف با حضور گسترده و آگاهانه نقش تاریخی خود را در اداره کشور و کمک به نظام و انقلاب نشان دادند.

وی با بیان اینکه انتخابات پیش‌رو برای تمامی مردم و کشور در عرصه‌های مختلف و جهان اهمیت بسزایی دارد، ادامه داد: حضور حماسی و یکپارچه مردم و جامعه ورزشی در این میدان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی سبب اقتدار نظام و شکست توطئه بدخواهان می شود .

مدیرعامل باشگاه ورزشی شهداب یزد تصریح کرد: دشمنان برای جلوگیری از حضور و مشارکت فعال مردم در انتخابات سال آینده از تمامی اهرم‌ها و فشارها و دلسرد کردن آنها استفاده می‌کنند، با تمامی این وجود اقشار محتلف مردم و ورزشکاران ، کشور و نظام اسلامی ایران را دوست دارند و دست از انقلاب اسلامی بر نمی‌دارند.

همچنین مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری یزد ۲۳ اسفندماه جاری در گفت و گو با ایرنا ، تعداد داوطلبان ثبت نام کننده انتخابات شوراهای اسلامی این استان را  ۴۲ نفر اعلام کرد که چهار نفر آنها زن هستند.

محمد علی شاه حسینی با بیان اینکه ثبت نام از ۲۰ اسفندماه آغاز شده از داوطلبان خواست ثبت نام را به روز و ساعات آخر موکول نکنند و به دلیل شیوع کرونا حتی المقدور از طریق مجازی ثبت  کنند.

وی تصریح کرد: در استان یزد ۲۴ شهر وجود دارد که متقاضیان ثبت‌نام در صورت تمایل به حضور فیزیکی، باید به فرمانداری‌های شهرستان‌های یزد، میبد، اردکان، بافق، مهریز، ابرکوه، اشکذر، خاتم، تفت و بهاباد مراجعه کنند.

به گفته شاه حسینی در انتخابات پیش رو برای ریاست جمهوری ۱۰۰۷ شعبه اخذ رای تصویب شد که بیشترین تعداد آن مربوط به شهرستان یزد و  کمترین تعداد آن برای شهرستان بهاباد است و در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز ۱۰۷۶ شعبه مورد  تصویب قرار گرفت. 

به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه سال آینده همزمان با سراسر کشور در استان یزد نیز برگزار می‌شود. 

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر مشارکت انتخاباتی یزد سازمان های مردم نهاد محمدعلی طالبی انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر مشارکت انتخاباتی یزد سازمان های مردم نهاد محمدعلی طالبی انتخابات ریاست جمهوری اخبار کنکور تشکل های مردم نهاد انتخابات شوراهای فرهنگی و اجتماعی تشکل ها ثبت نام سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۵۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید

یک نماینده مجلس با اشاره به خام فروشی مواد اولیه در سایر بخش‌های اقتصادی، کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد را به عنوان زمینه‌ای مهم برای افزایش مشارکت مردم در امر تولید بیان کرد.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «غلامرضا منتظری» نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون ویژگی‌های لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم و ضرورت بررسی این موضوع اظهار کرد: مشارکت مردم در جهش تولید مستلزم رفع برخی موانع و یا تحقق برخی مشوق‌ها است. اگر اخذ مالیات از تولیدکننده به صورت درست و در عین حال واقع بینانه‌ای صورت بگیرد، قطعا این امر می‌تواند شوق حرکت مردم برای مشارکت در تولید را تقویت کند، در غیر این صورت چنین موضوعی می‌تواند به یک مانع بزرگ تبدیل شود.


این نماینده مجلس با اشاره به ضرورت حمایت از مشارکت مردم در تولید گفت: دولت با جدی گرفتن نقش حمایتی و نظارتی خود و همچنین دوری از تصدی‌گری بنگاه‌های اقتصادی می‌تواند این هدف را محقق کند.


وی با اشاره به تمرکز لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم به منظور جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش تولید، عنوان کرد: خام فروشی مواد اولیه صرفا به نفت خلاصه نمی‌شود و متاسفانه این پدیده در سایر بخش‌های صنعتی کشور هم وجود دارد.


منتظری خاطرنشان کرد: در لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم دو رویکرد مهم کاهش مالیات تولید و همچنین اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولیدکنندگان درج شده که بر اساس آن‌ها می‌توان حجم خام فروشی مواد اولیه در سایر حوزه‌های اقتصادی کشور را متوقف کرد.


این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: در صورت تصویب این لایحه و متوقف شدن خام فروشی مواد اولیه و حمایت از تولیدکنندگان، ما شاهد افزایش مشارکت مردم در امر تولید و در نتیجه تحقق شعار سال خواهیم بود.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: مشارکت مردم ، تولید ، مالیات مستقیم ، خام فروشی ، مشوق مالیاتی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9L

دیگر خبرها

  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود
  • برخی امور اقتصادی همچون صنعت خودرو را به مردم بسپارید
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • کاهش تصدی‌ دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید
  • کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید