Web Analytics Made Easy - Statcounter

راز قتل مهندس جوان در محل کارش با گذشت یک ماه از این جنایت با اعترافات کارگر ساختمانی فاش شد.

 مأموران کلانتری 123 نیاوران در ساعت ۱۰:۱۷ شامگاه جمعه، ۱۹ دی از وقوع یک جنایت باخبر شده و موضوع را به بازپرس مصطفی واحدی، اعلام کردند.

مقتول پسر 36 ساله‌ای بود که در محل کارش به قتل رسیده بود. دفتر کار وی در طبقه اول خانه ویلایی‌شان واقع شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش این جنایت، بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم را به خانه ویلایی کشاند. با حضور در محل، برادر مقتول گفت: ما در طبقه دوم این ساختمان ساکن هستیم و برادرم طبقه اول را به دفتر فنی و مهندسی تبدیل کرده و در اینجا کار می‌کرد. در ورودی دفتر نیز از حیاط خانه باز می‌شود.

راز قتل مهندس تهرانی برملا شد

امشب مادرم مرا صدا کرد و خواست تا هم لامپ‌های اضافی حیاط را خاموش کنم و هم برادرم را صدا بزنم تا برای صرف شام به خانه بیاید. من هم وارد دفتر شدم، اما به محض ورود با جسد خونین برادرم مواجه شدم.

با آنکه خانه مجهز به دوربین مداربسته بود، اما دوربین‌ها تصویری از ورود و خروج عامل قتل را ضبط نکرده بودند. همین سرنخ نشان می‌داد که قاتل به خانه آشنایی دارد و از مسیری وارد دفتر مقتول شده که تصویرش در دوربین‌ها ثبت نشود.

با این فرضیه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت به بررسی میدانی پرداختند و دریافتند بین خانه ویلایی و مدرسه‌ای که در کنار خانه قرار داشت، راهی بود که امکان ورود به حیاط خانه ویلایی وجود داشت. بدین ترتیب این احتمال مطرح شد که قاتل از این محل وارد شده و برای همین دوربین‌ها هیچ تصویری را ضبط نکرده‌اند. آثار خون روی همان دیوار نیز تأییدی بر فرضیه مأموران بود.

با این فرضیه، تیم جنایی به تحقیقات درباره افرادی پرداختند که با مقتول در ارتباط بودند و در این میان به پسر جوانی به‌نام بهرام رسیدند که برای نظافت به خانه مقتول می‌رفت.

در ادامه بررسی‌ها سرنخ‌هایی به‌دست آمد که احتمال دست داشتن بهرام در این جنایت را پررنگ‌تر می‌کرد. با مدرک به‌دست آمده، دستور بازداشت بهرام از سوی بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی پایتخت صادر شد و مرد جوان اواخر هفته گذشته بازداشت شد.

بهرام که ابتدا منکر جنایت بود، زمانی که با مدارک پلیسی مواجه شد به ناچار به قتل ناخواسته اعتراف کرد. با اعتراف مرد جوان، او به دستور بازپرس جنایی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

گفت‌وگو با متهم

چطور با مقتول آشنا شدی؟

من کارگر ساختمانی هستم و مدتی قبل از یکی از شهرهای غربی کشور برای کار به تهران آمدم. یک روز اتفاقی در بازار تره‌بار با هم آشنا شدیم. از من خواست که کارهای نظافتی خانه‌شان را انجام دهم.

انگیزه قتل چه بود؟

نقشه قتل نداشتم، فقط می‌خواستم از او سرقت کنم. او دفتر فنی داشت و کارهای کامپیوتری انجام می‌داد. تلفن همراه من خراب شده بود و او به من گفت می‌تواند تلفن را تعمیر کند. گوشی را برای تعمیر به او دادم در حالی که فیلم‌های خصوصی و خانوادگی‌ام داخل گوشی بود چند باری به خانه او رفتم و کارهایشان را انجام دادم، اوایل رفتارش خوب بود اما بعد از تعمیر گوشی رفتارش کاملاً با من تغییر کرد و مدام به من دستور می‌داد. یک روز که از این دستورات خسته شده بودم به رفتارش گلایه کردم و او در عوض مرا تهدید کرد که اگر کارهایی که می‌گوید انجام ندهم تصاویر خصوصی مرا در فضای مجازی منتشر خواهد کرد. با شنیدن این حرف دنیا را روی سرم خراب کردند، من به او اعتماد کرده بودم اما از این اعتمادم سوءاستفاده کرده بود.

بعد چه اتفاقی افتاد؟

همانطور که گفتم نقشه قتل نداشتم اما باید فیلم‌ها و تصاویر را از او می‌گرفتم. تنها راه این بود که آنها را سرقت کنم. نقشه سرقت را کشیدم می‌دانستم فیلم‌ها و عکس هایم داخل کامپیوتر دستی او است.من می‌دانستم خانه دوربین مداربسته دارد و ورود و خروجم ثبت می‌شود. به همین دلیل، تصمیم گرفتم راه دیگری را برای ورود پیدا کنم که حیاط مدرسه بهترین راه بود. شبانه وارد دفتر فنی شدم و به جست و جو برای یافتن فیلم هایم پرداختم. اما تعداد زیادی کامپیوتر و لپ‌تاپ آنجا بود. بالاخره لپ‌تاپ را پیدا کردم و گوشی تلفن همراه او را هم که روی میز بود برداشتم و خواستم خارج شوم که ناگهان متوجه صدای پا شدم. مقتول با شنیدن صدا از دفتر کارش خودش را به طبقه پایین رسانده بود و برای اینکه مرا نبیند خودم را به آشپزخانه داخل دفتر فنی رساندم که در طبقه پایین محل سکونت او بود. اما وقتی مقتول آمد متوجه من نشد می‌خواست برود و در ر ا قفل کند که از ترس گرفتار شدن در آن محل با او درگیر شدم بعد با چاقویی که همراهم بود به او چند ضربه زدم و فرار کردم.

با گوشی و لپ تاب چه کردی؟

هر کاری کردم موفق نشدم رمز آنها را باز کنم. برای همین سه روز بعد از قتل بود که گوشی تلفن همراه را شکستم و بعد هم لپ‌تاپ و گوشی را در بیابانی در همان نزدیکی آتش زدم.

فکر می‌کردی دستگیر شوی؟

من هیچ رد و سرنخی از خودم به جا نگذاشته بودم برای همین اصلاً احتمال نمی‌دادم به دام بیفتم. اما از وقتی این اتفاق افتاده حتی یک لحظه هم آرامش نداشتم. مدام کابوس می‌دیدم و عذاب وجدان شدید دارم. دلم می‌خواهد زودتر اعدام شوم تا خانواده‌ام آنقدر اذیت نشوند

رکنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: خانه ویلایی دفتر فنی فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۷۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان از استاندارهای دوگانه غرب انتقاد کرد

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما در گفتگوی تلفنی امروز دکتر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، آخرین وضعیت موضوعات مهم منطقه‌ای و بین المللی و مناسبات ایران و اتحادیه اروپا مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

طرفین در این گفتگو به اهمیت تداوم گفتگو میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا و تداوم تماس‌ها و دیدار‌ها برای لغو تحریم‌ها تاکید کردند.

امیرعبداللهیان در این تماس با اشاره به وضعیت جاری در غزه و دریافت گزارش‌های تکان دهنده از اعدام فلسطینیان در بیمارستان شفا و قتل عام زنان و کودکان از سوی ارتش اشغالگر صهیونیستی اظهار داشت: متاسفانه نتانیاهو، پرونده غزه و حتی منافع ملی آمریکا را گروگان منافع شخصی خود گرفته است.
وی افزود: تداوم بحران انسانی و گرسنه نگاه داشتن مردم غزه از سوی رژیم اسرائیل، وضعیت غزه را به «بحران واقعی قرن» تبدیل کرده است.

امیرعبداللهیان از دیدگاه بورل مبنی بر ضرورت توقف جنگ و ارسال کمک‌های انسانی فوری به غزه قدردانی کرد و با یادآوری مسئولیت جامعه جهانی و اتحادیه اروپا در موضوع فلسطین گفت: زمان آن رسیده است که تدابیر تنبیهی علیه رژیم اسرائیل اتخاذ شده و یک گروه تحقیق بین المللی در خصوص جنایات این رژیم از جمله در جنایات ترکیبی در بیمارستان شفای غزه تشکیل شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه، ضمن اشاره به تلاش‌های دیپلماتیک جوزف بورل برای کمک به پایان بحران غزه، از استاندارد‌های دوگانه و متناقض غرب در قبال فلسطین و اوکراین انتقاد کرد.

دکتر امیر عبداللهیان تداوم ارسال سلاح از سوی آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی به رژیم صهیونیستی برای نسل‌کشی در غزه را در کنار ارسال نمایشی کمک‌های انسانی، نمونه‌ای از این رویکرد متناقض برشمرد.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا موضعی روشن در موضوعات منطقه‌ای داشته و به صراحت گفته ایم توسل به جنگ راه حل نیست.
وی تکرار ادعا‌ها در مورد ارسال سلاح ایرانی برای استفاده علیه اوکراین را داستانسرایی و ادعایی کسل کننده و فاقد پایه و اساس خواند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به مذاکرات و تماس‌های مستمر مورا و دکتر باقری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مصمم به تداوم همکاری سازنده با آژانس بین المللی انرژی اتمی است و متقابلا انتظار جدی دارد طرف‌های غربی در قبال تعهدات خود در موضوع مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها کاملا پایبند باشند.

جوزف بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی نیز در این گفتگو، فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و سال نو را به وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفت.

بورل با بیان این که به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای همچنان از اولویت‌های اتحادیه اروپاست، بر ضرورت تداوم پیگیری گفتگو‌های هسته‌ای و رفع تحریم‌ها تاکید کرد.

وی در موضوع فلسطین، برنامه اتحادیه اروپا را تداوم ارسال کمک‌های انسانی به غزه و حمایت از اقدامات «آنروا»، حمایت از تلاش‌های سازمان ملل متحد و دبیرکل آن برای دستیابی به آتش بس دائمی و همکاری با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطینی عنوان کرد و ضمن ابراز مخالفت مجدد با حمله اسرائیل به رفح، از سیاست این رژیم در گرسنگی دادن به غیر نظامیان انتقاد کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به نقش و جایگاه مهم ایران در منطقه، خواستار تداوم تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها در منطقه شد.

در این گفتگو برخی موضوعات مورد علاقه از جمله امور کنسولی نیز مورد توجه قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • بانک‌ها سقف خط اعتباری مورد نیاز خود را مشخص کنند
  • ماجرای قتل مرد جوان در اتاقک نگهبانی چه بود؟
  • اهمیت استغفار در بیان رهبر معظم انقلاب
  • قتل مرد جوان در اتاقک نگهبانی
  • خانه زعیم اولین خانه تاریخی قزوین + فیلم
  • داریوش مهرجویی؛ قتل فجیع کارگردان در خانه/ نشر مصاحبه با مقتول در روز قتل
  • داریوش مهرجویی؛ قتل فجیع کارگردان در خانه/ مصاحبه با مقتول در روز قتل
  • تاک‌شو به سبک «شب خوش»
  • امیرعبداللهیان از استاندار‌های دوگانه غرب انتقاد کرد
  • امیرعبداللهیان از استاندارهای دوگانه غرب انتقاد کرد