Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، پیشگیری و حفظ آمادگی برای مقابله با بحران از عوامل مهم در مدیریت بحران است و اطلاع‌رسانی و فراهم کردن تمهیدات در شرایط خاص، مساله ای ضروری است.

بر همین اساس چهارمین جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان زنجان به ریاست استاندار با دستور کار آمادگی دستگاه های اجرایی برای نوروز و پیشگیری از هرگونه حوادث احتمالی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار زنجان در این جلسه گفت: در روزهای تعطیل نوروز به دلیل وضعیت کرونایی که در استان زنجان وجود دارد این استان را ترک نخواهیم کرد و مدیران دستگاه های اجرایی نباید زنجان را ترک کنند مگر اینکه در شرایط اضطراری و با درخواست کتبی باشد.

فتح الله حقیقی اظهارداشت: بر اساس گزارش هواشناسی و شرکت آب منطقه ای استان زنجان، شاهد بارندگی هایی خواهیم بود که نباید این پدیده ما را غافلگیر کند.

وی تاکید کرد: اعضای ستاد استانی و شهرستانی مدیریت بحران باید در آمادگی کامل باشند و برای این منظور ظرف ۴۸ ساعت آینده لیست کشیک روزهای تعطیل نوروز با شماره تلفن همراه مسئولان و اعضای این مدیریت باید جمع آوری و در قالب جدولی ارائه شود.

استاندار زنجان گفت: علاوه بر این لیست مدیران کل عضو ستاد بحران به همراه شماره اضطراری نیز جمع آوری و در اختیار اعضا قرار داده شودتا در صورت وجود مشکلی بتوانند به راحتی رفع رجوع کنند.

حقیقی افزود: باید همه امکانات پشتیبانی بخش خصوصی، نظامی و فرصت های دستگاهی در استان با جدیت بروز شود.

وی متذکر شد: با توجه به اینکه در شرایط فعلی ویروس کرونا شیوع دارد آمادگی بیشتری باید دستگاه های خدمات رسان از جمله جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، شرکت های توزیع برق، آب گاز، مخابرات و بیمارستان ها داشته باشند.

استاندار زنجان به چهارشنبه آخرسال اشاره کرد و افزود: ستاد مدیریت بحران نیز در این خصوص مسئولیت دارد که باید کمک کند تمهیدات بازدارندگی برای چهارشنبه آخر سال اعمال شود.

حقیقی با بیان اینکه صداو سیما در خصوص پیشگیری از حوادث ناخواسته چهارشنبه سوری باید فرهنگ سازی لازم را انجام دهد، ادامه داد: جدولی برای روزهای نوروز طراحی شود تا اقدامات روزانه در آن ثبت و به ستاد مرکزی ارسال شود.

وی با تاکید بر اینکه در ایام نوروز هیچ نمایشگاهی نداریم، یادآوری کرد: پذیرای هیچ میهمانی از سایر استان های کشور نیز نیستیم.

استاندار زنجان گفت: در ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا و قرارگاه های مرکزی و شهرستان ها تمهیداتی اندیشیده ایم و شیوع این بیماری بستگی به میزان رعایت شهروندان دارد.

حقیقی اضافه کرد: زنجانی های ساکن در خارج از استان نیز اگر می خواهند در کنار خانواده های خود باشند باید نسبت به تست بیماری کرونای خود اقدام کنند.

وی افزود: در شروع تعطیلات هر کسی بخواهد وارد استان زنجان شود باید تست کرونا بدهد که در این خصوص نیازمند کمک اعضای ستاد بحران نیز هستیم.

استاندار زنجان بر استفاده از ظرفیت همه دستگاه ها بر اساس دستورالعمل ابلاغی تاکید کرد و گفت: این مهم توسط ستاد مدیریت کرونا بومی سازی و به دستگاه های اجرایی ابلاغ شود.

حقیقی یادآوری کرد: در همه اخطارها و اطلاعیه های ما باید منبع هواشناسی باشد و به این مهم دقت و از اقدامات انفرادی جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه دهیاران مدیران بحران روستاها هستند، اظهارداشت: چنانچه رودخانه ای و مسیر آبروهایی نیازمند لایروبی باشد فرمانداران و دهیاران در این خصوص به جد وارد عمل شوند.

استاندار زنجان به شتاب نگار در شهرک های صنعتی اشاره کرد و افزود: این مهم از طریق معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و شهرک های صنعتی انجام شود که تحقق آن بهتر خواهد بود.

حقیقی اضافه کرد: طرح مطالعاتی در حوزه پیشگیری و کاهش خطر آلودگی نکته مهمی است که بررسی شود و ما آمادگی داریم در این خصوص همکاری لازم را انجام دهیم و ایجاد بانک اطلاعات آمار و جی آی اس هر نقطه ای که مورد نظر باشد شاخص های آن ارائه شود.

فروردین تا خرداد ۱۴۰۰ زنجان کمبود بارش خواهد داشت

مدیر کل هواشناسی استان زنجان نیز گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده توسط این اداره کل تا هفتم فروردین ۱۴۰۰ سامانه قدرتمندی برای استان زنجان وجود ندارد.

محمدرضا رحمان نیا یادآوری کرد: دوشنبه و سه شنبه به دلیل عبور موج ضعیفی از استان زنجان بارش های پراکنده ای را شاهد خواهیم بود.

وی اظهارداشت: از سه شنبه تا روز جمعه پدیده غالب در استان وزش بادهای شدید خواهد بود این پدیده در مناطق جنوبی و شرق استان جریان می یابد که در مرکز استان سرعت آن به ۴۵ کیلومتر در ساعت می رسد.

مدیر کل هواشناسی استان زنجان  گفت: در اول تا سوم فروردین موج ضعیفی از بارش را در استان زیر پنج میلی متر شاهد خواهیم بود.

رحمان نیا یادآوری کرد: از روز سه شنبه تا اولین چهارشنبه سال آینده جوی به نسبت آرام بارش را در سطح استان زنجان شاهد خواهیم بود.

وی یادآوری کرد: از پنجشنبه پنجم فروردین تا جمعه مجدد موج ضعیفی از بارش ها را در سطح استان خواهیم داشت.

مدیر کل هواشناسی استان زنجان  گفت: برای فروردین سال آینده بر اساس پیش بینی فصلی بارش هایی را تا و ۴۲ میلی متر خواهیم داشت.

رحمان نیا یادآوری کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تا ۲۳ اسفند ماه جاری میانگین بارش استان بیش از ۱۵۱ میلی متر ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصدو در مقایسه با آمار بلند مدت ۱۸ درصد کاهش داشته است.

وی به میزان بارش در بین شهرهای استان اشاره کرد و اظهارداشت: شهرستان طارم با بیش از ۲۴۸ میلی متر و زنجان با ۱۱۸ میلی متر به ترتیب بیشترین و کم بارش ترین شهرهای استان هستند.

 مدیر کل هواشناسی استان زنجان  گفت: به لحاظ دمایی نیز در این مدت بیان شده میانگین دمای هوای استان زنجان پنج و شش دهم بوده که نسبت آمار بلند مدت یک و ۲ دهم درجه سلسیوس افزایش داشته است.

رحمن نیا اضافه کرد: بیشترین دما با هشت ممیز یک دهم درجه سلسیوس و کمترین دما نیز در شهرستان ماهنشان ۴ و نه دهم درجه سلسیوس بوده است.

به گفته وی، از ابتدای اسفند ماه جاری تا ۲۲ این ماه میانگین دمای استان زنجان سه و سه دهم درجه سلسیوس بوده که نسبت به آمار بلند مدت یک دهم سلسیوس افزایش دارد.

هلال احمر استان زنجان ۱۹ اکیپ و پایگاه امدادی در نوروز فعال می کند

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در طرح خدمات نوروزی امسال ۱۹ پایگاه امداد و نجات جاده ای و اکیپ های امدادی هلال احمر این استان فعال می شود.

سید قاسم موسوی  افزود: از این تعداد ۱۰ پایگاه ثابت امداد و نجات جاده ای، هشت اکیپ امدادی پشتیبان و یک پایگاه امداد و نجات کوهستان فعال و در طرح خدمات نوروز خدمات ارائه خواهند داد.

وی با بیان اینکه ۸۵ پرسنل امداد و نجات داریم، اضافه کرد:  ۲۵۰ نجاتگر و امدادگر داوطلب هلال احمر در سطح استان زنجان در طرح نوروزی فعالیت خواهند کرد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از ظرفیت محل های اسکان راهداری ها، مجتمع های رفاهی بین راهی، پایگاه های امداد ونجات هلال احمر، خانه های هلال، دهیاری ها، مساجد، مدارس و سالن های چند منظوره مدیریت بحران فرمانداری ها وشهرداری ها در طرح نوروزی استفاده خواهیم کرد.

موسوی خاطرنشان کرد: با توجه به شویع بیماری کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی ، حفظ فاصله اجتماعی در امدادرسانی به مسافران و اسکان اضطراری در راه ماندگان با جدیت بیشتری لحاظ خواهد شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: مرکز کنترل و فرماندهی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان با شماره ۱۱۲ به صورت ۲۴ ساعت آماده ارائه خدمات به هموطنان در سطح استان زنجان است.

بیش از ۶ کیلومتر رودخانه لایروبی شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۶ و نیم کیلومتر رودخانه های استان ساماندهی و لایروبی شده است.

اسماعیل افشاری اظهارداشت: این رودخانه ها در شهرستان های خدابنده، ماهنشان، زنجان، خرم دره، ابهر و طارم انجام شده است.

وی یادآوری کرد: طی سالهای گذشته ۵۸ کیلومتر در ۲۸ عملیات دیوار حفاظتی احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت: ۳۵ تا ۴۵ متر از عرض رودخانه زنجانرود آزادسازی شده است که هدف از این اقدام تامین فضا برای عبور ایمن و بدون خسارت جریان های سطحی، حفاظت از رودخانه ها به عنوان منبع ارزشمند ملی برای بهره برداری و استفاده عموم، جلوگیری از دخل و تصرف غیرمجاز که دارای تبعات سوء اجتماعی متعددی می باشد، انجام شده است.

برچسب‌ها استانداری زنجان مدیریت بحران زنجان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری زنجان مدیریت بحران زنجان استانداری زنجان مدیریت بحران زنجان سازمان هواشناسی اخبار کنکور جمعیت هلال احمر استان زنجان استان زنجان گفت دهم درجه سلسیوس استاندار زنجان استان زنجان مدیریت بحران سطح استان امداد و نجات دستگاه ها میلی متر بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۸۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این که امسال در مورد شدت آسیب‌های وارده به مصدومین ترافیکی، یک کار پژوهشی انجام دادیم، گفت: آمار فوتی‌های ما در تصادفات بسیار شدید، نصف کشورهای دنیاست. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سعید کریمی؛ معاون درمان وزارت بهداشت در همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی که با حضور وزیر بهداشت، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و جمعی از تلاشگران سازمان اورژانس و حوزه‌های بهداشت و درمان در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: در ایام نوروز پنج میلیون مراجعه کننده به مراکز درمانی داشتیم که از این تعداد، یک میلیون نفر بستری و برای 180 هزار نفر نیز عمل جراحی انجام شد.

فعالیت 23 هزار پزشک متخصص در ایام نوروز

وی با بیان اینکه در ایام نوروز کادر درمان تعطیلی ندارند، افزود: 1060 بیمارستان، 160 هزار تخت بیمارستانی و 23 هزار پزشک متخصص در ایام نوروز آماده خدمت رسانی بودند.

ثبت 51 هزار و 580 مصدومیت در ایام نوروز

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به خدمت رسانی به مصدومین حوادث ترافیکی، تصریح کرد: در این ایام، 51 هزار و 580 مصدومیت در سامانه ثبت شده که از این تعداد 6470 مصدوم در محل حادثه مداوا شده و 45 هزار و 110 مصدوم به بیمارستان‌ها منتقل شدند.

وی با اشاره به آمار فوتی‌های حوادث ترافیکی، خاطرنشان کرد: شدت آسیب در حوادث ترافیکی باید کاهش پیدا کند که این موضوع هم با رعایت نکات ایمنی حین رانندگی و سفر امکان پذیر خواهد بود. زیرا هرچه شدت آسیب کمتر باشد، نجات جان مصدوم با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود.

54 فوتی در تصادفات هفته آخر فروردین/ 11 فوتی بر اثر غرق‌شدگی

کریمی افزود: امسال در مورد شدت آسیب‌های وارده به مصدومین ترافیکی، یک کار پژوهشی انجام دادیم و آمارها را با کشورهای دنیا مقایسه کردیم و نتیجه گرفتیم که آمار فوتی‌های ما در موارد بسیار شدید، نصف کشورهای دنیاست که حاکی از خدمت رسانی به موقع و مطلوب به مصدومین حوادث ترافیکی است.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان با تاکید بر اولویت پیشگیری بر درمان، اظهار کرد: باید در زمینه پیشگیری از وقوع حوادث ترافیکی بیشتر کار کنیم تا شاهد مرگ هموطنان‌مان در حوادث ترافیکی نباشیم و این موضوع، بر لزوم افزایش کیفیت در تولید خودرو، استانداردسازی جاده ها و فرهنگسازی در زمینه رعایت قوانین و نکات ایمنی توسط شهروندان، تاکید و تمرکز دار

کاهش 10 درصدی مصدومان ترافیکی در نوروز 1403

جعفر میعادفر؛ رئیس سازمان اورژانس کشور نیز در ادامه این همایش گفت: در طرح سلامت نوروزی 3345 پایگاه اورژانس در سراسر کشور فعالیت داشت.

رئیس سازمان اورژانس کشور از کاهش 10 درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز 1403 خبر داد و گفت: در این ایام 50 هزار و 800 ماموریت ترافیکی انجام شد و بیش از 43 هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

غرق‌شدگی 64 نفر در فروردین/ بیشترین فوتی‌ در فارس و اصفهان

وی از فعالیت دو پایگاه بال ثابت و پایگاه دریایی در ایام نوروز خبر داد و گفت: در این ایام حدوداً یک میلیون تماس از سوی مردم دریافت و 296 هزار ماموریت انجام شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: همچنین اورژانس هوایی نیز 193 سوت پرواز داشت که نسبت به سال گذشته افرایش چشمگیری دارد.

وی گفت: در طرح سلامت نوروزی 26 هزار نیروی انسانی در حوزه اورژانس و فوریت‌های پزشکی خدمت کردند و از خود کارنامه درخشان و درخور تقدیری برجای گذاشتند.

1.7 میلیون بازدید بهداشتی در طرح سلامت نوروزی

در ادامه حسین فرشیدی؛ معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این که حوزه بهداشت و پیشگیری با مشارکت مردمی و فرهنگسازی ارتقا خواهد یافت؛ اظهار کرد: پیشگیری از بروز حادثه و بیماری، شرط اول سلامتی است، بنابراین با توجه به تنوع فرهنگی در کشورمان، سعی داریم خدمات حوزه بهداشت و فرهنگسازی و افزایش سواد سلامت را پررنگ تر از گذشته، تداوم و ارتقا بخشیم.

فرشیدی با بیان اینکه در طرح سلامت نوروزی 1403 بیش از یک میلیون و 700 بازدید بهداشتی صورت گرفته است، افزود: در این بازدیدها بیش از یک میلیون و 500 هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد توسط کارشناسان بهداشت کشف و معدوم شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در حوزه بیماری‌های واگیر، یک میلیون مورد علائم سندرومیک بررسی و غربالگری شد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز اقدامات روتین حوزه بهداشت از جمله واکسیناسیون‌ها نیز انجام و هیچ خدمتی تعطیل نشد، عنوان کرد: در این ایام بازدیدهای بهداشتی 70 درصد افزایش یافت و تیم‌های بهداشتی در سراسر کشور و در پایگاه‌های مرزی، در خدمت رسانی به مردم، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • ترک فعل احتمالی در مدیریت بحران پیگیری می‌شود
  • نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسئولان ملی در قم
  • جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
  • تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی/تعطیلی تمام کمپ‌های کویرنوردی یزد
  • آماده‌باش مدیریت بحران استان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز/ مدیرآن آماده‌باش شدند