Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@09:44:24 GMT

کارنامه موفق دولت تدبیر و امید در مدرسه سازی البرز

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۹۹۷۶

کارنامه موفق دولت تدبیر و امید در مدرسه سازی البرز

آموزش و پرورش شاکله اصلی فکری جامعه است که هرگونه آسیبی به آن، موجب زیان سایر بخش ها می شود چرا که رسالت این دستگاه تربیت نیروی آگاه، کارآمد و متعهد برای کشور است که در این سالها دولت تدبیر و امید در ایجاد زیرساخت های آموزشی آن نقش مهمی داشته است.

آموزش و پرورش زیربنایی‌ترین نهاد جامعه، اساس و شرط اصلی و تردید ناپذیر توسعه همه جانبه کشور است چون آموزش، بستر توسعه و توسعه، زمینه تحول اساسی در نظام تعلیم و تربیت را فراهم می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش و پرورش مهم‌ترین شاخص و مولفه تعیین ‌کننده سبک زندگی است به طوری که پایه و اساس فرهنگ ‌سازی بر مبنای این نهاد به عنوان مجموعه‌ای بی بدیل دراین حوزه بنا نهاده می‌شود.

دولت تدبیر و امید همچنین توجه ویژه‌ای به ساخت فضاهای آموزشی با کیفیت و بهسازی مدارس دارد و در مدارسی که در سال‌های اخیر ساخته شده تمام الزامات مهندسی رعایت شده است.

یکی از مهمترین بخش های سند بنیادین تحول آموزش و پرورش هویت بخشی به فضاهای معماری است که دراین سالها دولت تدبیر و امید بر معماری ایرانی - اسلامی تاکید داشته است.

خوشبختانه با وجود همراهی دولت و خیرین مدرسه ساز در این سالها بخش زیادی از نیازهای تحصیلی در بخش فضاهای آموزشی تامین شده است که اگر این همت والا نبود شاهد بحران آموزشی در استان ها به ویژه البرزبودیم.

به دلیل مهاجرت جمعیتی در کشور از جمله دراستان البرز در محدوده شهرهای بزرگ با تراکم دانش آموزان مواجه هستیم و نیاز داریم که در این مکان ها فضاهای آموزشی ساخته شود که در این مدت دولت تدبیر و امید برای رفع این نقیصه در کنار خیرین و وزارت آموزش و پرورش فعال بوده است.

استان البرز با جمعیت دانش آموزی ۵۰۰ هزار نفری به رغم  تلاش های صورت گرفته درامر مقدس مدرسه سازی اما همچنان به دلیل مهاجرت پذیری بالا با کمبود فضای آموزشی مواجه است.

همراهی دولت و خیرین

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرزگفت: خیرین و دولت تدبیر و امید در این سالها با همراهی و همدلی تحسین برانگیزی گام برداشتند تا مدارس در مناطق کم برخوردار استانها از جمله ایران کوچک احداث و مورد بهره برداری قرار گیرد.

حسن مهرانی با اشاره به اینکه خیرین با کار نیک مدرسه سازی شرایط را برای کسب علم دانش آموزان به خصوص در مناطق محروم فراهم می کنند، خاطرنشان کرد: این کارآنها درکنار همراهی دولت در واقع مشقی از با هم بودن برای آینده ای روشن است.

وی بیان داشت: تعلیم و تربیت در دین اسلام جایگاه والایی دارد و خیرین در طول این سالها درمدرسه سازی البته با همراهی دولت به ویژه دولت تدبیر و امید قدم هایی بسیار بزرگ برداشته اند به گونه ای که مدارس و کلاس های زیادی در مناطق روستایی، شهری و محروم با همت خیرین به صورت مشارکتی ساخته شده است.

وی تصریح کرد: خیرین سالهاست در امر مدرسه سازی، بازسازی، تعمیر، تجهیز کمک های شایانی انجام می دهند و در این امر مقدس برای آینده ای روشن، مشقی از همدلی و با هم بودن را برای آینده سازان نشان می دهند.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز ادامه داد: همت والای خیران مدرسه ساز با همراهی دولت در استان ها از جمله استان البرز در امر مقدس مدرسه سازی و گسترش عدالت آموزشی قابل تحسین است.

وی یادآورشد: امروز خیران مدرسه ساز در مسیری حرکت می کنند تا آینده سازان ایران اسلامی از زیر ساخت های آموزشی مناسب برخوردار باشند.

مهرانی گفت: مشارکت خیرین مدرسه ساز و توجه دولت به رغم همه مشکلات اقتصادی درجامعه موجب شده تا آموزش و پرورش در کشوربا چالش جدی روبرو نشود.

وی افزود: باید به مدارس و فضاهای آموزشی در کشور توجه لازم را داشت زیرا بستر توسعه کشوراز مدارس رقم خورد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز با بیان اینکه اکنون  ۲۲ پروژه آموزشی خیرساز با ۲۹۶ کلاس درس در این استان در حال ساخت است، عنوان کرد: زیربنای این پروژه ها ۳۳ هزار و ۶۳۱ متر مربع است که خیرین درسال جاری این تعداد پروژه را با اعتباری بالغ بر ۸۶ میلیارد تومان در قالب انعقاد تفاهم نامه و مشارکتی عملیاتی کردند.

وی تعداد مدارس خیر ساز امسال را  ۲ برابر تعهدات سال گذشته ذکر کرد.

مهرانی بیان داشت: خیرین نیک اندیش تا کنون تعداد ۳۶۵ مدرسه در استان البرز با هدف گسترش عدالت آموزشی و ترویج کمک در امر مقدس مدرسه سازی، احداث کرده اند.

وی با بین اینکه این تعداد فضای آموزشی با نگاه مهربان و خداپسندانه خیرین با زیربنای ۲۵۱ هزار و ۶۵۴ مترمربع  و با  چهار هزار کلاس درس ساخته شد، خاطرنشان کرد: خیرین نیک اندیش ۳۴۰ میلیارد تومان برای ساخت ۳۶۵ مدرسه در استان البرز، هزینه کردند.

وی تاکید کرد: خیرین مدرسه‌ساز در ساخت فضاهای آموزشی استان البرز کارنامه موفقی دارند که حرکت خداپسندانه آنان قابل‌ تکریم است.

ساخت هزار کلاس درس

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرزهم دراین زمینه گفت: تا ابتدای سال ۹۹ توسط دولت تدبیر و امید ساخت ۱۰۰ فضای آموزشی و ورزشی با ١٠١٥ کلاس درس در این استان ساخته و افتتاح شده است.

محمد دلاوریان اظهارداشت: برای ساخت این فضاهای آموزشی ۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

وی اظهار  داشت: دراین مدت  چهار مدرسه با ۶۸ کلاس درس نیز مقاوم سازی شده اند.

وی با بیان اینکه استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس از دیگر اقدامات ارزنده دولت تدبیر و امید درالبرز است،خاطرنشان کرد: ۱۸۱ مدرسه در قالب این طرح مهم در استان تحت پوشش قرارگرفت.

دلاوریان تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۲ تا کنون سیستم گرمایشی  ۱۸۲۶ کلاس درس هم در البرز استاندارد سازی شد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات نوسازی در دولت تدبیر و امید افزایش هفت برابری داشته است،یادآورشد: امسال ۲۲  مدرسه دارای ٢٢٧ کلاس درس با اعتباری بالغ بر۴۲ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرارمی گیرد.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس البرز ادامه داد: در زمان حاضر این استان جایگاه آخر سرانه فضای آموزشی را به خود اختصاص داده زیرا روند مهاجرت دراین استان بسیاربالا است.

وی با اشاره به اینکه البرز نیاز به افزایش سطح مشارکت های مردمی درساخت مدارس و تکمیل پروژه های آموزشی توسط خیرین دارد، اضافه کرد: میانگین تراکم دانش آموزان درکلاس های درس این استان با افزایش زیرساخت های آمورزشی باید کاهش یابد.

دلاوریان به تحصیل ۵۰۰ هزار دانش آموز دراستان البرز اشاره کرد و افزود: مردم می توانند در قالب طرح آجر به آجر برای ایجاد بستر آموزشی مناسب به کمک حوزه تعلیم و تربیت بشتابند چرا که این استان هر سال به ۴۰۰ کلاس جدید نیاز دارد.

ساخت ۸۷ پروژه مشارکتی

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز ادامه داد: ۸۷ پروژه آموزشی در این استان از محل مشارکت خیرین و اعتبارات دولتی دردست ساخت است.

وی بیان داشت: از این تعداد، ۴۳ پروژه آموزشی با مشارکت خیرین در دست ساخت قرار گرفته است.

دلاوریان هزینه ساخت هرمترمربع فضای آموزشی را ۳۰ میلیون ریال ذکر کرد و افزود: بزرگترین پروژه مدرسه استثنایی خیرساز کشور در شهرستان نظرآباد استان البرز با زیربنای هفت هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال درحال ساخت است.

وی عنوان کرد: امسال ۱۸۰ کلاس درس جدید به فضای آموزش البرز اضافه شد.

وی تصریح کرد: همت والا و حرکت خداپسندانه خیرین نیک اندیش درکنارتوجه ویژه دولت تدبیر و امید درساخت و گسترش فضاهای آموزشی از جمله تکمیل طرح های نیمه تمام آموزشی که سالها رها شده بودند دراستان البرز قابل تقدیر است.

دلاوریان اضافه کرد: رشد مهاجرت ها، کمبود شدید فضای آموزشی و فرسودگی ۳۵ درصد از مدارس البرز علت اصلی تراکم بالای دانش آموزی در کلاس های درس این استان را تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: جمعیت دانش آموزی استان البرز سالانه با رشد ۱۲ هزار نفری روبروست.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز یادآورشد: سرانه آموزشی استان ۳.۸ مترمربع به ازای هر دانش آموز است درحالی که این سرانه در کشور ۵.۲۱ متر مربع به ازای هردانش آموز است.

وی افزود: طرح آجربه آجر در استان درحال اجرا است تا مردم با هر توان مالی بتوانند در امر مقدس مدرسه سازی مشارکت کنند.

افتتاح ۱۵ پروژه آموزشی

دلاوریان در ادامه به افتتاح ۱۵ پروژه آموزشی و سالن ورزشی و نمازخانه در ایام الله دهه مبارک فجر امسال در البرز اشاره کرد  و گفت: ۶۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و کمک خیران برای بهره برداری از این طرح‌ها هزینه شد.

وی بیان داشت: با افتتاح این تعداد پروژه آموزشی، ۱۵۰ کلاس درس به فضای آموزشی این استان افزوده می شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرزتاکید کرد: از سال ۵۸ تا کنون ۸۰۰ پروژه آموزشی در البرز احداث شده که موجب شد ۹ هزار و ۶۰۰ کلاس درس برای تحصیل دانش آموزان آماده شد که خیرین نیک اندیش درآن سهم ۴۰ درصدی داشتند.

حمایت روزانه دولت

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه استان البرز به دلیل کمبود فضای آموزشی یکی از استان های مورد حمایت و توجه دولت بوده،گفت: به ‌طور میانگین در دولت تدبیر و امید روزانه ۸۴ میلیارد ریال برای مدرسه سازی دراستان ها اعتبار تخصیص یافته که این حمایت بی نظیراست.

مهراله رخشانی مهردراین زمینه به خبرنگارایرنا درکرج اظهارداشت: به طور میانگین در هر روز در دولت یازدهم ۲۰ میلیارد ریال برای نوسازی، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی کشور هزینه شده است که این میزان از ابتدای دولت دوازدهم با افزایش ۲۵۵ درصدی به ۷۱ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: سهم اعتبارات عمرانی و متفرقه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از مجموع اعتبارات عمرانی کشوردر دولت یازدهم ۲.۵ درصد بوده است که در دولت دوازدهم به ۴.۹۷ درصد افزایش یافته است.

وی بیان داشت: از ابتدای شهریور ۹۶ تاکنون نیز بیش از ۱۵ هزار کلاس درس با اعتبار بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال تخریب، بازسازی و مقاوم سازی شده است.

وی حذف واژه خشت و گلی از ادبیات فضاهای آموزشی را از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: بر اساس آمارها در ابتدای سال ۹۷، بیش از هزار کلاس درس با مصالح خشت و گلی در کشور وجود داشت که تا پایان بهمن ماه ۱۳۹۸، تمامی کلاس‌های خشت و گلی کشوربجزاستان سیستان و بلوچستان با اعتباری بالغ بر ۲۸۷ میلیارد ریال جمع‌آوری شد.

رخشایی مهریادآورشد: ۵۰۰ مدرسه در سایت‌های مسکن مهرنیز توسط دولت تدبیر و امید ساخته شده است.

وی در ادامه به بازسازی و مقاوم‌سازی ۲۹ هزار کلاس درس در دولت تدبیر و امید پرداخت و عنوان کرد: از ابتدای دولت یازدهم تا کنون ۴۰هزار و ۲۸۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به تکمیل فضاهای آموزشی که ۵۰ درصد آن توسط خیرین تامین شده باشد، تخصیص یافته است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشورافزود: امسال به منظور حفظ و نگهداشت خیرین مدرسه ساز و مشارکت‌های حداکثری مردم در توسعه فضاهای آموزشی کشور، بسته اجرایی-تحولی آجر به آجر دراستان ها اجرایی شد که تا کنون بیش از۲۰۰ هزار خیر مدرسه ساز خرد جذب این طرح شده اند.

وی تصریح  کرد: اعتبارات نوسازی مدارس در دولت تدبیر و امید بیش از هفت برابر افزایش یافت که این مهم منجر به ساخت ۱۶ هزار فضای آموزشی با ۸۱ هزار و ۵۰۰ درس  درزیربنای بیش از ۱۱ میلیون مترمربع در کشورشد.

رخشایی مهرتاکید کرد: در این دولت بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز از کلاس های درس ایمن و استانداردهای منطبق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برخوردار شدند.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار نفر دانش آموز دارد.

برچسب‌ها مدارس البرز توسعه ایران دولت تدبیر و امید جهش تولید کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس البرز توسعه ایران مدارس البرز توسعه ایران دولت تدبیر و امید جهش تولید کارآمدی دولت اخبار کنکور نوسازی و تجهیز مدارس البرز دولت تدبیر و امید دولت تدبیر و امید توسعه و تجهیز مدارس اعتباری بالغ خیرین نیک اندیش خیرین مدرسه ساز مدیرکل نوسازی میلیارد تومان فضاهای آموزشی هزار کلاس درس آموزش و پرورش پروژه آموزشی میلیارد ریال استان البرز همراهی دولت دانش آموزان فضای آموزشی فضای آموزش دانش آموز ساخته شد استان ها تا کنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۹۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان میزبان جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان با اشاره به اینکه بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان با حضور وزیر آموزش و پرورش در خردادماه در اصفهان برگزار می‌شود گفت: ماهیت کلی برگزاری جشنواره تکریم کامل خیران است.


مجتبی ملااحمدی افزود: جشنواره قبلی و تعهد بیش از ۱۵۰۰ میلیاردی خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان که عملیات اجرایی بیش از ۹۰ درصد آن آغاز شده است، انتظارات را از اصفهان بالا برده که این جشنواره در مقایسه با سال‌های قبل از کیفیت بالاتری برخوردار باشد.


وی گفت: نقش جوانان و گسترش فرهنگ مدرسه‌سازی در میان جوانان یکی از اهداف اصلی این جشنواره است که باید به آن به صورت جدی پرداخته شود.


ناصر فتحی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان هم گفت: جشنواره بیست و ششم از ستاد اجرایی تشکیل شده و در گروه‌ها، برنامه‌های متنوعی را انجام داده‌اند.

دیگر خبرها

  • رویکرد نوسازی مدارس تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • اصفهان میزبان جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان
  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • راه اندازی مدرسه اوتیسم در اردبیل
  • حق نداریم مدارس خیرساز را تغییر نام دهیم
  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • شاداب سازی ۲۰ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری
  • جبران کمبود ۵هزار کلاس درس در خراسان رضوی تا سه سال آینده
  • کهگیلویه و بویراحمد، پیشرو در اجرای طرح‌های قرارگاه عدالت تربیتی 
  • سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی افزایش یافت