Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-19@11:04:16 GMT

اعدام عاملان تجاوز گروهی در مشهد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۰۱۳۹

اعدام عاملان تجاوز گروهی در مشهد

حکم اعدام متهمین پرونده تجاوز به عنف در منطقه فریمان صبح امروز در زندان مرکزی مشهد اجرا شد. ناطقان:  به نقل از مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل خراسان رضوی، صبح امروز احکام صادره در خصوص پرونده متهمان تجاوز به عنف درمنطقه فریمان در زندان مرکزی مشهد به مرحله اجرا درآمد.




بر پایه همین گزارش متعاقب اعلام شکایت از سوی شکات و اعلام گزارش یک مورد تجاوز به عنف مورخ سوم مهرماه سال جاری، در منطقه سفیدسنگ فریمان از سوی مرجع انتظامی، پرونده‌ای با همین موضوع و آدم‌ربایی با تهدید در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب آن شهرستان تشکیل و پس از شناسایی عوامل جنایت علیه یک مرد و زن کوهنورد و انجام تحقیقات از چهار نفر از متهمان به اسامی روح اله جاویدی راد فرزند علی اکبر دارای سابقه کیفری و متاهل، محمد صیادی باغسنگانی فرزند مهدی و متاهل، محمد حسینی فرزند احمد و محمد وطن‌دوست فرزند حسین دارای سابقه کیفری و طی تشریفات قانونی، در تاریخ ۱۵ آبان‌ماه ۹۹ کیفرخواستی نسبت به متهمان صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این گزارش می‌افزاید: با صدور کیفرخواست از سوی دادسرای عمومی و انقلاب فریمان پرونده برای ادامه رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی ارسال و به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت و نهایتا پس از انجام تحقیقات و اقدامات قانونی لازم در خصوص اتهامات متهمین موصوف مبنی بر آدم‌ربایی به عنف و اکراه و تهدید و تجاوز به عنف، اقدامات لازم توسط شعبه اول دادگاه کیفری یک خراسان رضوی با توجه به محتویات پرونده، گزارشات مرجع انتظامی، گزارش اداره اطلاعات شهرستان، مدافعات بلاوجه نامبردگان، تحقیقات معموله قانونی، اظهارات و اقرارات صریح و تلویحی متهمان نسبت به ارتکاب بزه‌های انتسابی، شکایت شاکیان خصوصی، کروکی ترسیمی و تصاویر ماخوذه از محل وقوع بزه و سایر قرائن و امارات موجود در پرونده انجام و بزه انتسابی به متهمین محرز و مسلم تشخیص داده شد.

بر این اساس  رای مجازات متهمان توسط دادگاه  کیفری یک خراسان رضوی صادر و با اعتراض متهمین و وکلای آنها پرونده برای ادامه رسیدگی به دیوان‌عالی کشور ارسال و در نهایت شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور با بررسی کلیه محتویات پرونده و طی تشریفات قانونی، رای شعبه اول دادگاه کیفری یک خراسان رضوی مبنی بر اعدام نامبردگان با طناب دار در محل زندان مرکزی مشهد را ابرام کرد؛  بدین ترتیب حکم نامبردگان صبح امروز و پس از طی تشریفات قانونی در محل زندان مرکزی مشهد به مرحله اجرا درآمد و به دار اویخته شدند.

گفتنی است؛ مدتی قبل متهمین نسبت به آدم‌ربایی و تجاوز به عنف یک زن و مرد کوهنورد در منطقه سفید سنگ فریمان اقدام کرده بودند و با بستن دست و پای مرد، جلوی چشم وی همسرش را مورد تجاوز گروهی قرار داده بودند.
منبع: مشرق برچسب ها: اعدام ، ناطقان ، تجاوز ، پرونده

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اعدام ناطقان تجاوز پرونده زندان مرکزی مشهد تجاوز به عنف خراسان رضوی کیفری یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۰۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملان مجروحیت مامور در آخرین چهارشنبه سال

سرهنگ " علی قاسم پور" رئیس پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ماموران کلانتری ۱۶۱ ابوذر تهران در خیابان مستقر بودند که به یک باره مورد حمله نارنجک‌های دست ساز ۷ نفر سوار بر موتورسیکلت در روز چهارشنبه آخر سال قرار گرفتند.

وی افزود:در این زمان یکی از نارنجک‌ها به کلاه ایمنی یکی از ماموران اصابت کرده و باعث مجروحیت وی از ناحیه صورت و چشم شده و به سرعت در جهت مداوا به بیمارستان فارابی انتقال پیدا کرد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: هر ۷ نفر متهم بعد از ارتکاب به این عمل غیر انسانی به سرعت با موتورسیکلت‌های خود متواری شدند. 

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران کلانتری ۱۶۱ ابوذر با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی و اقدامات اطلاعاتی، در نهایت هویت و مخفیگاه متهمان را در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی کردند. 

سرهنگ قاسم پور گفت: پس از دستگیری و انتقال متهمان به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر صدمه زدن به مامور قانون و توزیع و ساخت مواد منفجره اعتراف کردند و از مخفیگاه متهمان مقدار چهار و نیم کیلوگرم مواد منفجره کشف شد. 

وی تصریح کرد: ۵ نفر از متهمان با دستور قضائی روانه زندان شدند و ۲ نفر از متهمان برای تحقیقات بیشتر تحت نظر قرار گرفتند.

سرهنگ قاسم پور در پایان خاطر نشان کرد: با مخلان نظم و امنیت جامعه به خصوص کسانی که به ماموران وظیفه شناس آسیب وارد میکنند به جد برخورد خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲ متهم به ۳۲ فقره کلاهبرداری اینترنتی در مشهد
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی در کاروانسرای عهد صفوی فریمان + فیلم و تصاویر
  • ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار زائر نوروزی وارد مشهد شدند
  • هوای مشهد آلوده شد
  • دستگیری عاملان مجروحیت مامور پلیس در آخرین چهارشنبه سال
  • دستگیری عاملان مجروحیت مامور در آخرین چهارشنبه سال
  • صدور حکم قصاص برای عاملان قتل در میهمانی مختلط
  • هوای مشهد سالم است
  • حکم قصاص برای عاملان قتل در میهمانی مختلط
  • مراسم تجلیل از رای اولی‌ها در فریمان + تصاویر