Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم خون صلح در رابطه با یک پرونده قتل که در سال ۹۴ رخ داده بود، با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه و رئیس شورای حل اختلاف استان و امام جمعه روستای هرسین برگزار شد.

خبرگزاری میزان- مراسم خون صلح در رابطه با یک پرونده قتل که در سال ۹۴ رخ داده بود، با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه و رئیس شورای حل اختلاف استان و امام جمعه روستای هرسین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، گفت: حدود شش سال پیش به واسطه یک اختلاف ناچیز و کم اهمیت، متاسفانه جوانی فوت می‌کند و عده‌ای مجروح می‌شوند و در پی اختلافات صورت گرفته تعدادی زیادی ار خانه‌های مردم تخریب و تعداد زیادی از مردم به نقاط دیگر مهاجرت کردند و زیان‌های مادی و معنوی زیادی بر مردم وارد شد.

وی با بیان اینکه امروز شاهد بودیم که این اختلافات کنار گذاشته شد، گفت: استان کرمانشاه ظرفیت بزرگی برای صلح و سازش دارد و کرمانشاه استانی است که مردم در کمال آرامش زندگی می‌کنند و می‌توانند در صلح و سازش برای کل کشور الگو باشند، لذا می‌طلبد مردم استان کرمانشاه پا جلو بگذارند و برای سازش تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تاکید کرد: امروز در قوه قضاییه صلح و سازش یکی از مباحثی است که ریاست دستگاه قضا به آن توجه دارد و معتقد است که منجر به ارامش در جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: بحث توسعه صلح و سازش یکی از مباحثی است که در استان کرمانشاه به دنبال آن هستیم و مردم نیز باید کمک کنند. در هر روستایی پیگیری کردیم تا همکاران قضایی، اعضای ستاد مصلحین را به ما معرفی کنند؛ چراکه اعتقاد داریم تمام پرونده‌ها و اختلافاتی که مردم دارند در ستاد مصلحین مطرح و به سازش ختم شود.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه تاکید کرد: مجازات آخرین چاره است، ولی اگر برخی مجازات نشوند دست از هنجارشکنی بر نمی‌دارند، اما برخی اختلافات نیز با حکم قضایی حل نمی‌شود. امروز در دادگستری‌ها پرونده‌هایی داریم که اگرچه حکم قضایی داده شده، اما بازهم طرفین دعوای جدیدی را مطرح می‌کنند، چون اختلاف از بین نرفته است در هر حال امید است استان کرمانشاه به عنوان یک الگوی ملی معرفی شود.

در ادامه تجری رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه همواره در حوزه صلح و سازش پیشتاز بوده تا جایی که با رویکرد دستگاه قضایی در یازده ماه سال ٩٩، بیش از ٢٣ فقره پرونده قتل که آماده اجرا بود به سازش ختم گردید و از بیش از ١٠٢ هزار فقره پرونده‌ای که به شورای حل اختلاف وارد شده بود بیش از ٣٥ درصد آن به صلح و سازش رسید.

وی ادامه داد: ستاد مصلحین استان کرمانشاه حدود ٦٠٠ نفر عضو دارد و بر اساس آن ما این ظرفیت را داریم که در هر روستا پرونده‌ها را به صلح و سازش برسانیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای حل اختلاف قوه قضاییه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شورای حل اختلاف قوه قضاییه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه شورای حل اختلاف پرونده قتل صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۱۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری استان قزوین گفت: از ۹۷ هزار و ۲۵۳ فقره پرونده وارده در سال گذشته به شوراهای حل اختلاف استان تعداد ۹۶ هزار و ۸۶۱ فقره پرونده مختومه شد.

حجت‌الاسلام محمد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به فعالیت ۱۷۳ شعبه شورای حل اختلاف در ۱۹ حوزه قضائی استان، اظهار کرد: حدود ۵۲ درصد این شعب در شهرهای استان و مابقی هم در روستاها مستقر شده و فعالیت می‌کنند.

وی از رسیدگی و مختومه شدن ۹۹.۶ درصد پرونده‌های حل اختلاف استان قزوین در یک‌سال اخیر خبر داد و افزود: از ۹۷ هزار و ۲۵۳ فقره پرونده وارده در سال گذشته به شوراهای حل اختلاف استان تعداد ۹۶ هزار و ۸۶۱ فقره پرونده مختومه و مورد رسیدگی قرار گرفتند.

رئیس مرکز حل اختلاف دادگستری استان قزوین از مصالحه ۵۱ درصدی پرونده‌های قابل صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان هم خبر داد و خاطرنشان کرد: طی یک‌سال گذشته ۳۴ هزار و ۶۵۵ فقره پرونده با میانجیگری شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده و از مراجعات افراد به محاکم و دادسراها جلوگیری شده است.

حیدری با اشاره به ابلاغ الکترونیکی ۹۴ درصد از اوراق قضائی شوراهای حل اختلاف، ادامه داد: این اقدام علاوه بر کاهش زمان رسیدگی باعث تسریع در انجام امور قضائی، صرفه‌جویی در وقت، هزینه و ایجاد رضایت‌مندی مراجعان به شعب شورای حل اختلاف شده است.

کد خبر 747264

دیگر خبرها

  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول