Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@06:10:35 GMT

کاراته کای ایلامی مدال طلای لیگ جهانی را کسب کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۳۰۱۹

کاراته کای ایلامی مدال طلای لیگ جهانی را کسب کرد

مهرداد جنگلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مسابقات با حضور ۵۸۴ کاراته‌کا از ۷۲ کشور به میزبانی استانبول ترکیه برگزار شد.

وی افزود: در این مسابقات نمایندگان کاراته ایران به ۲ طلا، یک نقره و ۲ برنز دست یافتند.

جنگلی یادآور شد: ذبیح اله پورشیب در وزن منفی ۸۴ کیلوگرم موفق شد حریفان خود را از کشورهای مجارستان، بلژیک، ایتالیا، کرواسی و قزاقستان با اقتدار شکست دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذبیح الله پورشیب کاراته کای شایسته ایلامی تاکنون بیش از ۲۴ نشان در رشته کاراته به دست آورده است که ۱۵ نشان طلا، ۹ نشان طلای آسیایی و سه نشان جهانی از افتخارات این ورزشکار قهرمان ایلامی است.

از مهم ترین عناوین ذبیح الله پورشیب می توان به نشان طلای بازی های آسیایی گوانگجو در سال ۲۰۱۰ ، برنز قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۶ ، نقره المپیک رزمی جهان در سال ۲۰۱۳ ، طلای دانشجویان جهان در سال ۲۰۱۴ و طلای امیدهای جهان در سال ۲۰۰۷ اشاره کرد.

این ورزشکار موفق شد با کسب مدال برنز جهان در ۲ دوره متوالی تیم ایران را در بخش تیمی به مدال طلا برساند.

هیات کاراته استان ایلام دارای یک هزار و ۸۰۰ ورزشکار سازمان یافته است که از این تعداد بیش از ۷۰۰ نفر را بانوان تشکیل می دهند ضمن اینکه ۶ هزار نفر نیز غیر سازمان یافته در این رشته فعالیت ورزشی دارند.

برچسب‌ها ایلام وزارت ورزش و جوانان کاراته

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام وزارت ورزش و جوانان کاراته ایلام وزارت ورزش و جوانان کاراته اخبار کنکور جهان در سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۳۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان تلخ ۳ اسطوره کشتی آمریکا در انتخابی المپیک

انتخابی المپیک در تیم ملی کشتی آزاد آمریکا با شگفتی همراه بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسابقات انتخابی المپیک تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در دو روز گذشته پیگیری و ترکیب تیم ملی این کشور در بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس مشخص شد.

این انتخابی در حالی برگزار شد که چند شگفتی هم رقم خورد و در واقع پایانی بود بر رویای المپیک سه اسطوره کشتی آمریکا یعنی جردن باروز، جیدن کاکس و دیوید تیلور. جردن باروز که یک طلای المپیک و شش طلای جهان را در کارنامه دارد در انتخابی این دوره در وزن ۷۴ کیلوگرم رقابت کرد و نتوانست به فینال راه یابد تا پایانی باشد بر دوران کشتی این افسانه!

جیدن کاکس هم که چندین مدال طلای المپیک و جهان را در کارنامه دارد در انتخابی شکست خورد و از رسیدن به المپیک بازماند. وی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. دیوید تیلور در فینال در دو مبارزه مقابل آرون بروکس شکست خورد و نتوانست در ترکیب تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در المپیک پاریس قرار بگیرد. وی در بازی‌های توکیو موفق به کسب مدال طلا شده بود.

منبع: فارس

کد خبر 746605

دیگر خبرها

  • انتخابی جام جهانی ووشو/ جلیلی نخستین مدال‌آور کاروان ایران شد
  • زهرا جلیلی نخستین مدال‌آور کاروان ایران
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال
  • مدال طلای مسابقات دوچرخه سواری کشوری از آن ورزشکار کازرونی
  • دیوید تیلور، عددی نبود!/ پیش‌بینی پارسال محقق شد
  • دیوید تیلور عددی نبود!
  • کاراته کا‌های کرمانی و صید ۵ مدال رنگارنگ از رقابت‌های کشوری
  • نشان طلای پیکار‌های انتخابی تیم ملی، برای کاراته کای استان همدان
  • درخشش اصفهانی‌ها در مسابقات کاراته انتخابی تیم ملی
  • پایان تلخ ۳ اسطوره کشتی آمریکا در انتخابی المپیک