Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه میانگین بارندگی‌های استان اصفهان از اول مهر تا کنون ۱۱۲ میلی‌متر است که نسبت به میانگین بلندمدت ۱۱ درصد کاهش داشته است، اظهار داشت: در شهرستان اصفهان از اول مهر تا کنون ۷۸ میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: حجم سد زاینده‌رود در حال حاضر ۲۲۶ میلیون مترمکعب است که حدود ۷۰ درصد نسبت به میانگین بلندمدت کاهش داشته و در حال حاضر ۱۶ درصد حجم سد دارای آب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در چند روز اخیر در مناطق مختلف استان شاهد بارش برف و باران بودیم، گفت: همزمان سه پدیده جوی را را در سطح استان اصفهان داشته‌ایم، در غرب و جنوب استان بارش برف و کولاک و یخبندان، در مناطق مرکزی بارندگی و کاهش دما و در مناطق شرقی با تندباد و طوفان روبه رو بودیم.

شیشه‌فروش با اشاره به میزان بارش‌های اخیر در استان اصفهان عنوان کرد: فریدون‌شهر ۲۴.۷ میلی‌متر که ۱۲ سانتی‌متر آن برف بوده، خوانسار ۲۶، نطنز ۱۵، بوئین میاندشت ۲۵، اصفهان ۱۰ و شهرضا ۶.۳ میلی‌متر بارش گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: با توجه به ویژگی اقلیمی استان اصفهان نوسانات شدید در شدت بارش، استمرار شرایط خشک‌سالی، وزش باد شدید و طوفان‌های لحظه‌ای در مناطق مختلف را شاهد هستیم که در مناطق شرق همراه با  گرد و خاک همراه می‌شود، در سامانه جوی هفته گذشته طوفان در نائین با سرعت ۱۱۲ کیلومتر، دهاقان ۱۰۰، اصفهان ۷۲، اردستان، نطنز، شهرضا و خور و بیابانک با ۹۷ و سمیرم با ۹۴ کیلومتر بر ساعت بیشترین سرعت وزش باد را داشته‌اند.

وی با اشاره به خسارت وزش باد در استان اصفهان بیان کرد: در این مناطق خسارت‌هایی ناشی از وزش باد را شاهد بودیم که بیشترین خسارت را در خور و بیابانک با شکسته شدن ۶۴ اصله درخت و ۲۷ سقف کاذب، گلخانه و دیوارهای واحدهای دامداری، ۱۰ تیر چراغ ‌برق، تعدادی از تابلوهای اصناف، محصولات بخش کشاورزی همچون نخل‌های منطقه بود اما خسارت جانی نداشته‌ایم.

شیشه‌فروش عنوان کرد: در نیمه اول فروردین گذر امواج ناپایدار جوی را خواهیم داشت که سبب بارش خواهد شد، از نیمه دوم فروردین از ناپایداری‌ها کاسته می‌شود و پیش‌بینی هواشناسی این است که در فروردین و سه ماه آینده بارشی کمتر از نرمال اتفاق می‌افتد که افزایش دما را در بر خواهد داشت و به دلیل شرایط بارندگی زاینده‌رود بازگشایی نخواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ص۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان زاینده رود کاهش بارندگی در استان اصفهان وزش باد شدید در اصفهان استان اصفهان میلی متر وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۳۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خورو بیابانک رکوردار بارندگی‌های استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس مرکز پیش‌بینی و مُخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: در این مدت همچنین اردستان با ۲۹ میلی متر، زواره ۲۷.۹ دهم میلی متر، مهاباد ۲۵ میلی متر، دهاقان با ۲۲، بادرود و خوانسار با ۲۱، اردستان و گلپایگان با ۲۰، چادگان با ۱۸، کاشان و مهاباد با ۱۴، شهرضا با ۱۸.۲ دهم میلی متر، نطنز با ۱۶ و فریدونشهر با ۱۱ میلی‌متر، پادنای علیا با ۱۲ و مبارکه با ۱۰.۳ دهم میلی متر بیشترین میزان بارندگی استان اصفهان را در این مدت داشته اند.
لیلا امینی، میزان بارش باران را در شهر اصفهان ۵ میلی متر دانست و افزود: در پی بارندگی‌ها چند مورد وقوع سیل در راه‌های اصلی خور و بیابانک، زواره، خوانسار، نایین، اردستان و مناطق شرقی و شمالی استان گزارش شده است.
وی همچنین با اعلام صدور هشدار سطح نارنجی در استان گفت: نحوه فعالیت این سامانه امروز به صورت ابرناکی گاهی، مه آلود، گاهی وزش تند باد لحظه ای، بارش باران، رگبار بهاری و احتمال رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ وتنش دمایی پیش بینی می‌شود.
لیلا امینی اوج فعالیت این سامانه را تا بعدازظهر و در مناطق شمال و شرق و تاحدودی جنوب استان دانست و افزود: با خروج تدریجی این سامانه از استان دمای هوا کاهش می‌یابد.
وی پیش بینی کرد: سامانه بارش‌جدیدی از هفته آینده وارد استان خواهد شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • از بارش برف تا تگرگ در استان کرمان
  • جاری شدن سیل در استان یزد / واژگونی چندین کامیون در جاده‌های استان
  • خورو بیابانک رکوردار بارندگی‌های استان اصفهان
  • تشدید دوباره سامانه بارشی در کشور / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها 
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان