Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مکان‌هایی که مدیریت دولتی دارند، مظاهر اسلامی در آن نمود داشته باشد، گفت: ارائه آمارهای آسیب‌های اجتماعی بدون اقدام عملی و اصلاح امور فایده ای ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار دبیر شورای سیاست گذاری و راهبری عفاف و حجاب وزارت کشور اظهار داشت: امام علی(ع) می‌فرمایند: «یَنْبَغِی لِمَنْ وَلِیَ أمْرَ قَوْمٍ أَنْ یَبْدَأَ بِتَقْوِیمِ نَفْسِهِ قَبْلَ أَنْ یَشْرَعَ فِی تَقْوِیمِ رَعِیّتِهِ؛ وَ إلّا کَانَ بِمَنْزِلَةِ مَنْ رَامَ اسْتِقَامَةَ ظِلّ الْعُودِ قَبْلَ أنْ یَسْتَقِیمَ ذَلِکَ الْعُودُ : سزاوار است کسی که ولایت أمر جماعتی را در دست می‏‌گیرد، ابتدا خود را بسازد، سپس مردم را وگرنه به منزله کسی است که می‏‌خواهد مردم را در زیر چادر و سایبان قرار بدهد، قبل از اینکه چوبه آن چادر را بر پا بدارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سزوار است که مسئولان و مدیران در همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها در ابتدا خودشان قوانین و مصوبات مربوط به مسائل فرهنگی را رعایت کنند سپس انتظار رعایت شدن این مسائل توسط مردم را داشته باشند؛ در جاهایی که مدیریت دولتی است باید مظاهر اسلامی وجود داشته باشد نه اینکه به مسائل فرهنگی توجهی نشود، بنابراین هر کاری قرار است انجام شود اول خودمان و اداراتمان را اصلاح کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه باید مقرراتی داشته باشیم تا بتوان کشور را اداره کرد، گفت: هیچ سازمان و گروهی بدون داشتن مقررات نمی‌تواند کارهای خود را ساماندهی کند، بنابراین وجود مقررات در هر سازمان به ویژه مقررات و دستورالعمل‌های فرهنگی لازم و ضروری است، از سوی دیگر لازم است نسبت به کارها و رفتارهای نیک و پسندیده، الگوسازی شود.

وی ادامه داد: متأسفانه در فیلم‌هایی که ساخته می‌شود فرهنگ اسلامی رعایت نمی‌شود، این در حالی است که صهیونیست‌ها همواره حس برتری قوم یهود را در ساخت فیلم‌ها و حتی برنامه‌های کودک رعایت می‌کنند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: ارائه آمارها بدون اقدام عملی و اصلاح امور فایده‌ای ندارد، لازم است تا دستورات و مقررات صادر و نسبت به اجرای آن توصیه شود.

امام جمعه اصفهان: قدردانی از پیشکسوتان جهاد و بازنشستگان نیروهای مسلح تداوم یابدامام جمعه اصفهان: ارائه محتوای غنی و به‌روز در فضای مجازی برای مبلغان ضروری است

 مصوبات شورای فرهنگی در حکم قانون است 

دبیر شورای سیاست‌گذاری و راهبری عفاف و حجاب وزارت کشور در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی جامعه اظهار داشت: میزان سقط جنین، مبتلایان به بیماری ایذر، زنان خیابانی، طلاق، افزایش سن ازدواج، بی‌عفتی‌ها فضای مجازی، تبلیغ سگ‌گردانی، قمار و شرط‌بندی همواره رصد می‌شود و راهکارهای مشترکی برای کنترل وضعیت موجود در استان‌ها دنبال می‌شود.  

رضائیان افزود: افزایش میزان پارک‌ها و بوستان‌های اختصاصی خانم‌ها و ایجاد فضای اختصاصی برای ورزش و تفریح بانوان، اختصاص تا 10 درصد تبلیغات شهری و محیطی شهرداری‌ها، وزارت راه، وزارت نفت و صدا و سیما در راستای گسترش فرهنگ عفاف و ایجاد ستادهای عفاف و حجاب در مناطق شهری کلان شهرها با مسئولیت شهردار و دبیری سازمان بسیج برای ایجاد انسجام در فعالیت‌ها از جمله راهکارهای ابلاغ شده به استان‌ها است.

وی با بیان اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی در حکم قانون است، گفت: متأسفانه راهکارهایی که در اتاق‌های فکر ساعت‌ها بر روی آن فکر شده، جدی گرفته نمی‌شود و در مقابل غربی‌ها در تلاش هستند با کم‌رنگ کردن عفاف و حجاب در جامعه، کانون خانواده از متزلزل کنند و تمدن ایرانی را از بین ببرند.

دبیر شورای سیاست گذاری و راهبری عفاف و حجاب وزارت کشور یادآور شد: انجام کارهای ایجابی و فرهنگی اصل کار ما است و برخورد با موارد خاص نیز دنبال می‌شود، همچنین انجام نظارت بر مجموعه‌های وابسته به دستگاه‌های دولتی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/163/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه اصفهان عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۳۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در طرح ۱۵ روزه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران که در ۱۲۴ ناحیه مناطق ۲۲ گانه اجرا شد، درمجموع ۷۲۹۸ نفر ساماندهی شدند.

احمد احمدی صدر افزود: از این بین حدود ۶۵۱ متکدی،  ۲ هزار و ۹۳۳ معتاد متجاهر و ۴۸۲ کودک کار و خیابان بودند و ۳ هزار و  ۲۳۲ نفر را نیز افراد بی خانمان و کارتن خواب تشکیل می‌دادند که همگی ساماندهی شدند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره پراکندگی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت گفت: متکدیان بیشتر در مناطق یک، چهار، پنج، هفده، بیست و بیست و یک بودند و معتادان متجاهر نیز بیشتر در مناطق چهار، یازده، دوازده، پانزده و شانزده پراکنده بودند، کودکان کار و خیابان نیز در مناطق چهار، پنج، هشت، یازده، پانزده و بیست پراکندگی بیشتری داشتند.

احمدی صدر همچنین گفت: اگر ریشه‌های ایجاد آسیب‌های اجتماعی مانند مسائل اقتصادی، حاشیه نشینی، ورود اتباع غیر مجاز، مباحث فرهنگی و فرهنگ سازی عمومی حل و فصل نشود آسیب‌های اجتماعی دوباره تکرار خواهند شد و لازم است مسئولان، نهاد‌ها و متولیان امر به موضوعات اقتصادی، فرهنگی و فرهنگسازی عمومی بیشتر بپردازند.

دیگر خبرها

  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • شعر طنز یک اقدام بدیع در دستگاه قضا است
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران