Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی طرح ملی راه آهن مراغه - ارومیه به طول ۱۸۲ کیلومتر از سال ۱۳۸۰ آغاز شده بود و در زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید، خط ریلی تا ایستگاه مهاباد رسیده بود.

اما در طول دولت تدبیر و امید با وجود تنگنای شدید مالی کشور به دلیل تحریم‌های ظالمانه، این طرح زیربنایی با سرعت اجرایی شد و با نگاه امیدبخش و تحقق مطالبات مردم، آبان ماه سال ۱۳۹۷ با حضور رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید و به گفته مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی چهار هزار میلیارد ریال توسط دولت تدبیر و امید در این طرح سرمایه‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت مردم این خطه پس از سال‌ها به خط آهن سراسری کشور متصل شدند تا بخشی از آرزوهای شهروندان در خصوص مسافرت‌های بین شهری و مسافرت به استان‌های مختلف کشور تحقق یابد.

علاوه بر آن، توسعه خط ریلی در ارومیه که در کمترین فاصله (حدود ۴۵ کیلومتر) با مرز ترکیه و به نوعی اروپا قرار دارد، می‌تواند روند توسعه این نقطه از کشور را بیش از پیش سرعت ببخشد.

توسعه شبکه حمل و نقل ریلی که به دلیل مزایایی چون هزینه مناسب، ضریب امنیت بالا، آلودگی کمتر و مصرف پایین سوخت، اهمیت ویژه‌ای در رشد و توسعه شهرها دارد، به دلیل مجاورت آذربایجان غربی با کشورهای عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان و دروازه ورود به اروپا از اهمیت دوچندانی در این استان برخوردار بوده و همواره به عنوان مشکلی اساسی در روند توسعه استان، محسوب می شد که این نقیصه به همت دولت تدبیر و امید، پر شد.

خط آهن مراغه - ارومیه به عنوان خط واصل ارومیه به تهران دارای چهار ایستگاه اصلی در شهرهای میاندوآب، مهاباد، نقده و ارومیه است و ایستگاه ارومیه با ۱۶ هزار مترمربع وسعت از بزرگترین ایستگاه‌های راه آهن در سطح کشور محسوب می‌شود.

بهره مندی بیش از ۲ ساله مردم ارومیه از خط ریلی

هم اینک بیش از ٢ سال از فعالیت این خط آهن و ایستگاه راه آهن ارومیه می‌گذرد و مدیرکل راه آهن آذربایجان در خصوص فعالیت راه آهن ارومیه این‌گونه عنوان می‌کند که مسیر ریلی ارومیه – تهران به صورت یک روز در میان فعال بوده و مسافران را بین ۲ شهر جابجا می کند.

محمدرضا قربانی تاکید می‌کند، با وجود ویروس کرونا، پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل رعایت می‌شود به طوری که در کوپه چهار نفره، ۲ نفر و در کوپه ۶ نفره سه نفر پذیرفته می‌شود که این امر در صورت استفاده خانوادگی و با رضایت مسافران تغییر می‌یابد.

به گفته وی، هم اینک فقط مسیر ارومیه – تهران به دلیل کاهش مسافرت‌ها به خاطر شیوع ویروس کرونا فعال بوده و مسافران نیز از این طریق بین ۲ شهر جابجا می‌شوند. 

از زمان آغاز به کار خط ریلی ارومیه بیش از هفت میلیون نفر کیلومتر جابجایی با استفاده از خط ریلی در مسیر ارومیه – تهران انجام شده است و باید به این مساله توجه کرد که راه‌، اصلی ترین زیربنای توسعه این خطه از کشور به شمار می‌رود که راه‌های زمینی و ریلی، مهمترین شاخصه این توسعه هستند.

برنامه ریزی برای افزایش تعداد قطارها در ارومیه 

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی دولت تدبیر و امید چهار هزار میلیارد ریال برای اتصال ارومیه به خط ریلی کشور هزینه کرده است و سیستم حمل و نقل ریلی دستاوردهای درخشانی از جمله صرفه‌جویی در زمان و انرژی، ایمنی و حفظ محیط زیست را برای استان به همراه داشته و با قدرت از این بخش حمایت می کنیم.

سید محسن حمزه‌لو، جلب سرمایه‌گذاری و افزایش تعداد قطارهای ایستگاه راه آهن ارومیه را از اولویت برنامه‌های اجرایی شورای هماهنگی راه و شهرسازی آذربایجان غربی برشمرد و تاکید کرد که با بهبود شرایط، می‌توانیم شاهد رونق روزافزون حمل و نقل ریلی در این استان باشیم.

باید به این بخش توجه ویژه کرد که عملکرد دولت تدبیر و امید در تکمیل طرح‌هایی نظیر راه‌آهن ارومیه ماندگار است.

اولویت مهم برنامه‌ریزی برای ورود بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل 

استاندار آذربایجان‌غربی بر این مساله تاکید دارد که توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و حمل و نقلی در آذربایجان‌غربی از مسائل مهم و ضروری است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

محمد مهدی شهریاری جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه راه و حمل و نقل آذربایجان‌غربی را جزء برنامه‌های مهم در این استان برشمرد. 

با توجه به اینکه اتصال آذربایجان‌غربی به حمل‌ونقل راه آهن کشور، زیرساخت کلیدی برای توسعه بخش‌های اقتصادی و گردشگری به شمار می‌رود در حال حاضر علاوه بر حمل‌ونقل مسافری، ساماندهی ایستگاه‌ها و گسترش حمل‌ونقل کالا در دست اجراست.

راه‌آهن مراغه - ارومیه ۲ استان مهم آذربایجان غربی و شرقی را به هم وصل می‌کند و از شهرهای ملکان، نقده، میاندوآب و مهاباد عبور کرده؛ این خط آهن همچنین در روستاهای قزل قلعه، شیرین بلاغ و رشکان ایستگاه دارد و طول آن ۱۸۵ کیلومتر است.

برچسب‌ها نقده مهاباد توسعه شهر آذربایجان غربی ارومیه حمل و نقل مسافری مراغه دولت سرمایه گذاری ترکیه پروندهٔ خبری رایحه ماندگار تدبیر در آذربایجان‌غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نقده مهاباد توسعه نقده مهاباد توسعه شهر آذربایجان غربی ارومیه حمل و نقل مسافری مراغه دولت سرمایه گذاری ترکیه اخبار کنکور دولت تدبیر و امید آذربایجان غربی راه آهن ارومیه سرمایه گذاری حمل و نقل خط ریلی خط آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۳۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی گاز در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان غربی اعلام کرد: با توجه به انجام عملیات توسعه شبکه گاز رسانی در خیابان لطفی واقع در روستای قره حسنلوی روضه چای، جریان گاز  مشترکان واقع در خیابان لطفی و کوچه‌های منشعب از ساعت ۹ صبح امروز سه شنبه به مدت ۸ ساعت قطع شده است.

مشترکان از دستکاری کنتور  ورگولاتور خود داری کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل با تلفن ۱۹۴ امداد گاز تماس بگیرند.

پس از تمام عملیات جریان گاز تمامی مشترکان توسط گروه‌های امداد این شرکت برقرار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • قطعی گاز؛ فردا در ارومیه
  • قطعی گاز در ارومیه
  • بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه
  • سرمایه‌گذاری ۹هزار میلیارد ریالی در شهرکهای صنعتی قزوین
  • سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ساعات گذشته
  • توسعه شهر ارومیه با جلب مشارکت مردم