Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@23:15:27 GMT

انیمیشن ایرانی از کودکان سوئیسی جایزه گرفت

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۳۹۰۳

انیمیشن ایرانی از کودکان سوئیسی جایزه گرفت

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، انیمیشن کوتاه خورده شده از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که تاکنون در بخش مسابقه‌ ده‌ها جشنواره‌ی جهانی نظیر سیکاف، انیبار، استاپ‌موشن مونترال و... به رقابت پرداخته است با حضور در جشنواره فیلم بلک‌مووی سوئیس موفق به دریافت «جایزه‌ی کودکان» شد.

این جایزه توسط هیات داورانِ هفت تا ۹ ساله که توسط جشنواره آموزش دیده‌اند، به بهترین فیلمِ جشنواره تعلق می‌گیرد و در این دوره هر پنج داور به اتفاق آرا، انیمیشن کوتاه خورده شده را مستحق دریافت جایزه دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان این انیمیشن کوتاه در دنیایی رُخ می‌دهد که همه در حالِ خوردن یکدیگر هستند؛ اما در این بین، یکی از موجودات راهی برای بقا پیدا کرده و پس از خورده شدن، درون شکم گرگی به زندگی‌اش ادامه می‌دهد و ...

انیمیشن کوتاه خورده شده که در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ جوایزی از جشنواره‌های مختلف به دست آورده بود، با کسب این جایزه در سال ۲۰۲۱، برای سومین سالِ پیاپی موفق به دریافت جایزه‌ شد.

این انیمیشن از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و در جیبی‌استودیو ساخته شده است.

خورده شده پیش از این به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های دو جشنواره‌ اُسکار کوآلیفایِ «فیلم‌های کودکان نیویورک» آمریکا و «اشتوتگارت» آلمان برگزیده و موفق به کسب نشان «Distinction» از پانزدهمین دوره‌ «آتِنز انیمافست» یونان و نشان افتخار بیست و ششمین دوره‌ جشنواره‌ فیلم «Golden Beggar» اسلواکی و تقدیر ویژه هیات داوران از جشنواره‌ فیلم «دیِچی‌مینوتی» ایتالیا شد. این اثر در سال۱۳۹۷ نیز برنده‌ جایزه‌ ویژه‌ هیات داوران از یازدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی پویانمایی تهران شده بود.

برچسب‌ها انیمیشن پویا نمایی سینمای ایران در جهان سوئیس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انیمیشن پویا نمایی سینمای ایران در جهان انیمیشن پویا نمایی سینمای ایران در جهان سوئیس اخبار کنکور انیمیشن کوتاه خورده شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۳۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی داوران مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، احمد الستی، پوران درخشنده، مهرداد زاهدیان، آرش لاهوتی و پریوش نظریه، داوران بخش مستند و نماهنگ نخستین دوره این رویداد سینمایی هستند.

آثار مستند و نماهنگ از شهرهای مختلف ایران چون تبریز، اراک، قدس، تهران، ساری، کرمانشاه، خرم‌آباد، آبادان، طالقان، شیراز، ایلام، اندیشه، اردبیل، ارومیه، پاوه، بیرجند، همدان، دشتستان، بندرعباس، قلعه‌ گنج، مشهد، اهواز، مهاباد، طوالش، کهنوج، مریوان و... انتخاب شدند.

آشنایی کوتاه با پیشینه اعضای داوران دو بخش مستند و نماهنگ:
احمد الستی، پژوهشگر سینما، مترجم و استاد دانشگاه، علاوه بر فعالیت‌های پژوهشی، سابقه عضویت در هیئت‌داوران جشنواره‌های مختلف ازجمله فیلم کوتاه تهران، رشد، سینما حقیقت و... را دارد.
پوران درخشنده، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده، فعالیت سینمایی‌ خود را با فیلم سینمایی «رابطه» در سال ۱۳۶۴ آغاز کرد. ازجمله آثار او می‌توان به «پرنده کوچک خوشبختی»، «عبور از غبار»، «عشق بدون مرز»، «رؤیای خیس»، «بچه‌های ابدی» و «هیس!… دخترها فریاد نمی‌زنند» اشاره کرد.
مهرداد زاهدیان، کارگردان و مستندساز و سازنده آثاری چون «میدان بی حصار»، «حلقه‌های گمشده»، «میدان نقش جهان»، «مسیح در جلفا»، «پاسارگاد»، «نقش رستم»، «تخت جمشید»، «خاطرات روی شیشه»، «ارگ بم»، «نقاشی»، «آسمان باران» و «سپیده» است.
آرش لاهوتی، کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تدوینگر و مستندساز است. او فیلم‌های مستند «دو ممیز چهل‌ و هفت»، «راننده و روباه»، «پهلوان و خرقه»، «آبی کم‌رنگ» و فیلم سینمایی «روزهای نارنجی» را در کارنامه دارد.
پریوش نظریه، بازیگر، مستندساز و عکاس، برای بازی در فیلم «پدر» به کارگردانی مجید مجیدی برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر شد. او کارگردان فیلم‌های مستند «نزدیک‌تر از نفس»، «سوتماگ»، «هورامان» و «کولی‌ها» است.

موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایران‌شناسی، نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی را به دبیری کمال تبریزی با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین» ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌کنند.
بخش اصلی جشنواره شامل فیلم‌های داستانی (سینمایی و کوتاه)، مستند، انیمیشن، فیلمنامه و نماهنگ است. هدف این رویداد نمایش زیست‌بوم، فرهنگ، آئین، تاریخ، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و گردشگری اقوام ایرانی و معرفی استعدادهای کشف‌شده به زبان هنر سینما است.

پیش‌ازاین اسامی داوران دو بخش فیلم‌های کوتاه داستانی و انیمیشن اعلام شد و داوران دیگر بخش‌ها به‌زودی معرفی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد + فیلم
  • اعطای نخل طلای افتخاری کن به استودیو انیمیشن سازی جیبلی ژاپن
  • معرفی داوران مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • فیلم «آنیتا، گمشده در اخبار» واجد شرایط حضور در رقابت اسکار شد
  • این انیمیشن ایرانی به اسکار راه یافت
  • معرفی داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره فیلم اقوام ایرانی
  • داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • «آنیتا ...» بهترین کلیولند شد/ «رد پا» در ایتالیا
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد