Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشید از کشف ۷۴ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «ناصر فرشید» امروز (۲۵ اسفند) در نشست خبری با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی استان در سال جاری، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۷۴ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از انهدام ۱۱۳ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: دستگیری خرده فروشان مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

 

وی با بیان اجرای ۴۰‌ طرح پاکسازی و عملیات در نقاط آلوده شهر و پلمپ ۲۰ مکان در سال جاری، ادامه داد: در این مدت در طرح برخورد با اراذل و اوباش تیم‌هایی تشکیل شد که در این زمینه دستگیری این افراد ۱۵۱ درصد افزایش داشته است.

 

کشف ۴۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در خراسان جنوبی

فرشید با اشاره به افزایش ۷۲ درصدی کشفیات سلاح در استان، بیان کرد: همچنین با همکاری پلیس امنیت اقتصادی و پلیس آگاهی استان بیش از ۴۰ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است که ۲۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ارزش کشفیات کالای احتکار شده در سال جاری بیش از هفت میلیارد تومان است که با همکاری مردم ۲۸ درصد کشف در این زمینه افزایش داشته است.

 

وی در ادامه به جرایم سایبری استان اشاره کرد و افزود: ۴۹ درصد کلاهبرداری رایانه‌ای، ۲۴ درصد برداشت اینترنتی غیر مجاز، هفت درصد نشر اکاذیب و پنج درصد مزاحمت‌های اینترنتی بوه است.

 

افزایش ۲۷ درصدی سرقت در استان

فرشید از افزایش ۲۷ درصدی سرقت از ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته به دلیل سهل انگاری مالباختگان خبر داد و افزود:  ۸۸ درصد سرقت‌های استان در شهرستان بیرجند، طبس، قاین، درمیان و فردوس به وقوع پیوسته است.

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۵۱ درصد سرقت‌ها خرد، ۲۵ درصد مربوط به اماکن خصوصی و ۲۶ درصد سرقت‌ها در یک سال اخیر محتویات وقطعات خودرو بوده است، گفت: در سال جاری با تلاش شبانه روزی پلیس ۷۵ درصد اموال سرقتی استان کشف شده است.

 

وی مشاوره و مددکاری را از دیگر اقدامات نیروی انتظامی دانست که در یک سال اخیر ۱۱ هزار و ‌۲۰۰‌ پرونده به واحدهای مددکاری تحویل داده شده که ۸۵ درصد منجر به مصالحه و سازش شده است.

 

برقراری ۳۹۴ هزار تماس با فوریت‌های پلیسی استان

فرشید از برقراری ۳۹۴ هزار  و ۵۰۰ تماس مردم استان به فوریت‌های پلیسی استان خبر داد و گفت: ۴۶ درصد تماس‌ها منجر به عملیات پلیسی شده است.

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: در این مدت بیش از ۱۵ هزار تماس با سامانه ۱۹۷ برقرار شده است که ۵۱ درصد تماس‌ها راهنمایی، ۲۸ درصد تقدیر و تشکر از نیروهای پلیس، ۱۵ درصد انتقاد به عملکرد پلیس و پنج درصد پیشنهادات و یک درصد شکایت از همکاران پلیس بوده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آمار تصادفات  استان طی سال جاری گفت: در این مدت هفت هزار و ۴۰۰ فقره تصادف درون شهری به وقوع پیوسته که ۷۷ درصد خسارتی بوده است و ۲۶ نفر در این تصادفات فوت شده‌اند.

 

فرشید با اشاره به وقوه سه هزار و ۶۰۰ فقره تصادف برون شهری بیان کرد: علیرغم کاهش ۶۸ نفری آمار متوفیان تصادفات در یک سال اخیر ولی متاسفانه ۱۸۴ نفر در سوانح رانندگی فوت کرده‌اند.

 

صدور ۹۴۰۰ قبض جریمه برای تردد شبانه

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: در زمینه فرهنگ ترافیک و تسهیل در رفت و آمد مردم بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ خودرو و موتورسیکلت متخلف توقیف شده است.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۳۵ هزار وسیله نقلیه شماره گذاری شده است، عنوان کرد: بیش از ۲۰ هزار جلد گذرنامه نیز در یک سال اخیر صادر شده است.

 

فرشید با اشاره به اینکه ‌۲۱ هزار و ۷۰۰ پیامک برای رانندگان متخلف در این مدت ارسال و ‌۱۸۱ هزار تذکر لسانی در بحث محدودیت تردد انجام شده است، اظهار کرد: براساس مصوبات ستاد کرونا ترد از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد ممنوع است که متاسفانه مردم در این زمینه رعایت نکردند و ۹ هزار و ۴۰۰ فقره جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای رانندگان متخلف صادر شده است.

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی یادآور شد: در اجرای ماموریت های مختلف ۴۴۰ نفر از نیروهای انتظامی در استان به ویروس کرونا مبتلا و یک نفر هم بر اثر این بیماری فوت کرده است.

 

هنجار شکنان چهارشنبه سوری با برخورد قاطع پلیس مواجه می‌شوند

فرشید با تأکید بر  برخورد جدی و قاطعانه با هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال، گفت: با توجه هشدارهای ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی برعدم تجمع و اعمال برخی محدودیت ها، از شهروندان درخواست می شود ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی از هرگونه تجمع در چهارشنبه سوری  پرهیز  کنند.

 

فرشید بیان کرد: در چند روز اخیر، ماموران انتظامی استان ۱۰ هزار انواع مواد محترقه را کشف کردند، اما امیدواریم در آستانه سال نو با هوشیاری مردم چهارشنبه سوری تبدیل به چهارشنبه سوزی نشود.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: کشف مواد محترقه چهارشنبه آخر سال فرمانده انتظامی خراسان جنوبی تصادفات جاده ای کشف مواد مخدر فرمانده انتظامی خراسان جنوبی یک سال اخیر مواد مخدر درصد افزایش سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۴۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلع یک کیلو و ۶۹۰ گرم تریاک توسط سه سوداگر مرگ در بردسکن

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ محمود مختاری اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر بردسکن حین کنترل خودروهای عبوری محور بردسکن- سبزوار به یک دستگاه سواری سمند به سرنشینی سه مرد جوان که عازم استان‌های شمالی کشور بود مشکوک و به منظور بررسی بیشتر خودرو را به مقر انتظامی هدایت کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بردسکن افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های به عمل آمده از وضعیت ۳ متهم جوان دریافتند که اقدام به حمل مواد مخدر به صورت بلع و انباری کرده‌اند.این مقام انتظامی تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته توسط ماموران انتظامی، یک کیلو و ۶۹۰ گرم تریاک که در معده هر سه متهم انباری شده بود کشف شد.

وی با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • از دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر تا کشف بیش از یک تن شکلات قاچاق 
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر / کشف بیش از یک تن شکلات قاچاق 
  • افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات
  • افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت
  • کاهش ۲۲ درصدی سرقت در نوروز امسال
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • توقیف تریلی با یک تن مواد مخدر "شیشه"
  • بلع یک کیلو و ۶۹۰ گرم تریاک توسط سه سوداگر مرگ در بردسکن