Web Analytics Made Easy - Statcounter

مس‌فروش گفت: طرح تشدید نظارت بر اصناف و تأمین کالاهای اساسی از یک ماه گذشته شروع شده است و تا ۲۰ فروردین ماه ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا مس‌فروش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون اقدامات انجام شده برای نظارت بر بازار شب عید، اظهار کرد: همانند سال‌های گذشته طرح تشدید نظارت بر بازار شب عید و تأمین کالاهای اساسی از یک ماه گذشته شروع شده است و تا ۲۰ فروردین ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این طرح شامل چهار مرحله است که در مرحله اول، آسیب شناسی در خصوص اقدامات سال گذشته انجام می‌شود و در مرحله دوم و با کمک اهالی رسانه اقداماتی که قرار است در طرح نظارت بر شب عید انجام شود به اطلاع مردم می‌رسد و در مرحله سوم هماهنگی‌های لازم با اتحادیه‌های توزیعی و اتحادیه‌های خدماتی انجام می‌شود.

مس‌فروش خاطر نشان شد: در مرحله چهارم بازرسی‌ها از بازار و مراکز نگهداری، سردخانه‌ها و انبارها انجام می‌شود تا از بروز تخلفات جلوگیری شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با افراد متخلف برخورد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در خصوص بالارفتن قیمت مرغ و کمبود آن در بازار گفت: بخشی از وظایف نظارت بر شبکه توزیع بر عهده سازمان صمت است در همین خصوص تیم‌های نظارتی سازمان صمت نظارت دقیقی بر شبکه توزیع مرغ دارند اما کمبود مرغ تنها مربوط به خراسان رضوی نیست از طرف دیگر در برخی استان‌ها قیمت‌گذاری جدیدی در خصوص مرغ انجام داده‌اند اما در خراسان رضوی اسرار بر عرضه این کالا بر قیمت مصوب وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه کمبودی در خصوص تأمین کالاهای اساسی از جمله مرغ و روغن در خراسان رضوی وجود ندارد، گفت: متأسفانه زمانی که زمزمه‌های بالا رفتن قیمت یک کالا به گوش می‌رسد مردم اقدام به خرید بیش از مایحتاجشان می‌کنند و آن را در خانه‌های خود ذخیره می‌کنند اما قطعاً تخلفاتی در شبکه توزیع در حال رخ دادن است که بازرسان ما در حال شناسایی آن‌ها هستند که در همین راستا تاکنون ۱۰ پرونده با مضامین اخلال در بازار تشکیل و به مقامات قضایی ارسال شده است.

مس‌فروش ادامه داد: در ستاد تنظیم بازار تصویب شد تا برای کنترل قیمت مرغ در مرحله اول در ۱۵۰، در مرحله دوم در ۳۰۰ و در مرحله سوم در ۶۰۰ مرکز فروش در سطح شهر مشهد مرغ با قیمت مصوب به مردم ارائه شود که لیست این مراکز موجود است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطر نشان شد: در این ۱۵۰ مرکز فروش مرغ با قیمت ۲۰۴۰۰ تومان به فروش می‌رسد و در صورتی که در این مراکز مرغ بالاتر از این قیمت به فروش برسد قطعاً تخلف بوده و با آن‌ها برخورد می‌شود و مردم در صورت مشاهده هرگونه گران‌فروشی با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند و بدون فوت وقت پرونده تشکیل و با افراد متخلف برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اداره پشتیبانی امور دام خراسان رضوی به موضوع مرغ منجمد ورود داشته است و باید این اختیار به آن‌ها داده شود که به بحث مرغ تازه نیز ورود کند، گفت: در ابتدای شروع طرح تنظیم بازار مرغ اداره پشتیبانی امور دام خراسان رضوی ۸۰۰ تن مرغ منجمد داشت و هفته گذشته نیز ۵۰۰ تن سهمیه برای استان گرفته شد.

مس‌فروش افزود: مرغ منجمد ارائه شده در بازار دارای بالاترین کیفیت است و هیچ‌گونه تفاوتی با مرغ گرم ندارد از طرف دیگر تلقی ما این است که با تزریق مرغ منجمد به بازار تا حدودی التهاب‌های ایجاد شده کم شده است و پیش‌بینی می‌کنیم تا یک هفته آینده التهابات بازار مرغ به صورت کامل فروکش کند و در سال جدید هیچ‌گونه مشکلی در این بازار نباشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در خصوص اقدامات انجام شده برای تأمین میوه شب عید، گفت: ۱۵۰۰ تن پرتقال و ۵۰۰ تن سیب ارومیه برای خراسان رضوی تهیه شده است طی چند روز آینده به صورت تنظیم بازار در استان با قیمت ۱۱۸۰۰ تومان برای پرتقال و ۸۹۰۰ تومان برای سیب، توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: معدن و تجارت خراسان رضوی رئیس سازمان صنعت تنظیم بازار مرغ منجمد مس فروش شب عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۵۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی هوشمند شد

علیرضا خدابنده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: پارسال ۳۷ هزار و ۵۲۸ مورد انشعاب برق در خراسان رضوی واگذار شده که رشد ۴.۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشت.

وی با اشاره به تغییر رویکرد توانیر در حوزه اختصاص اعتبارات به شرکت‌های توزیع گفت: امسال وصول مطالبات از مشترکین برق مهمترین و اثرگذارترین مولفه در استقلال مالی شرکت در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در سالی که به عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده است، گذر از پیک بار در تابستان امسال و بحث ناترازی تولید و مصرف برق، نیازمند ایجاد زیرساخت‌هایی در حوزه بهره‌برداری است.

خدابنده افزود: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اولویت کار این شرکت در سال جاری رفع ناترازی برق با جلب مشارکت حداکثری مردم است.

وی اظهار کرد: موتور محرک بخش تولید، برق است و مهمترین مسئله در این بخش تأمین برق مطمئن و مستمر به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: از سوی دیگر تولید موجب اشتغالزایی، ارزش افزوده، کاهش بیکاری و کاهش معضلات اجتماعی می‌شود؛ لذا باید تسهیل گری برای متقاضیان بخش تولید به منظور تامین برق‌شان و همچنین ترویج فرهنگ درست مصرف را در اولویت قرار دهیم.

خدابنده اظهار کرد: در این راستا امسال تلاش خواهیم کرد همایش مدیریت بار و مصرف را در گام نخست برای کارکنان شرکت توزیع برق خراسان رضوی و خانواده هایشان برگزار کنیم.

وی در خصوص یکی از مهمترین پروژه‌های شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با عنوان تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار گفت: پارسال ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر از شبکه سیمی در استان به کابل خودنگهدار تبدیل شد و امسال ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر هدفگذاری شده است.

شرکت توزیع برق خراسان رضوی یک میلیون و ۴۴۳ هزار مشترک در شهرستان‌های استان به جز مشهد و طرقبه شاندیز دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت کالاها بدون مجوز قانونی نیست
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • هوشمندسازی بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی هوشمند شد
  • نصب ۱۳ هزار کنتور هوشمند برق در خراسان رضوی
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است