Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@14:03:31 GMT

کفتارهای کوههای فریمان مجازات شدند

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۵۵۹۲

کفتارهای کوههای فریمان مجازات شدند

چهار مجرم پلید معروف به "کفتارهای کوههای فریمان" که حدود شش ماه پیش با تعرض به یک زوج کوهنورد در ارتفاعات سفیدسنگ شهرستان فریمان واقع در مرکز خراسان رضوی، زن کوهنورد را در مقابل چشمان شوهرش مورد تجاوز قرار داده بودند صبح امروز ۲۵ اسفند مجازات شدند.

دادگستری خراسان رضوی در توضیح این پرونده و حکم اجرا شده اعلام کرد: متعاقب اعلام شکایت از سوی شکات و اعلام گزارش یک مورد تجاوز به عنف مهر ماه امسال در منطقه سفیدسنگ شهرستان فریمان از سوی مرجع انتظامی، پرونده‌ای با موضوع تجاوز به عنف و آدم‌ربایی با تهدید در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب آن شهرستان تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش آمده: پس از شناسایی عوامل جنایت علیه یک مرد و زن کوهنورد و انجام تحقیقات از چهار نفر متهمان به اسامی "روح‌الله جاویدی‌راد فرزند علی‌اکبر دارای سابقه کیفری و متاهل، محمد صیادی باغسنگانی فرزند مهدی و متاهل، محمد حسینی فرزند احمد و محمد وطندوست فرزند حسین دارای سابقه کیفری" و طی تشریفات قانونی کیفرخواستی نسبت به متهمان صادر شد.

گزارش دادگستری خراسان رضوی افزود: با صدور کیفرخواست از سوی دادسرای عمومی و انقلاب فریمان، پرونده برای ادامه رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی ارسال و به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت.

"پس از انجام تحقیقات و اقدامات قانونی لازم در خصوص اتهامات متهمان موصوف مبنی بر آدم‌ربایی به عنف، اکراه، تهدید و تجاوز به عنف اقدامات لازم توسط شعبه اول دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی با توجه به محتویات پرونده، گزارشهای مرجع انتظامی، گزارش اداره اطلاعات شهرستان فریمان، مدافعات بلاوجه نامبردگان، تحقیقات معموله قانونی، اظهارات و اقرارهای صریح و تلویحی متهمان نسبت به ارتکاب بزه‌های انتسابی، شکایت شاکیان خصوصی، کروکی ترسیمی و تصاویر ماخوذه از محل وقوع بزه و سایر قرائن موجود در پرونده انجام و بزه انتسابی به متهمان محرز و مسلم تشخیص داده شد.گزارش دادگستری خراسان رضوی می‌افزاید: رای مجازات متهمان توسط دادگاه  کیفری یک استان خراسان رضوی صادر و با اعتراض متهمان و وکلای آنها پرونده برای ادامه رسیدگی به دیوان عالی کشور ارسال و در نهایت شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور با بررسی کلیه محتویات پرونده، رای شعبه اول دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی مبنی بر اعدام این چهار نفر با طناب دار را در محل زندان مرکزی مشهد تایید کرد و این حکم صبح امروز پس از طی تشریفات قانونی در محل زندان مرکزی مشهد اجرا شد. 
مهر ماه امسال چهار مرد تبهکار در محدوده سفیدسنگ شهرستان فریمان ضمن تعقیب یک زن و شوهر کوهنورد، با بستن دست شوهر به همسر وی در مقابل چشمانش تجاوز کرده بودند.
این اقدام شنیع با جریحه‌دار نمودن افکار عمومی در خراسان رضوی به ویژه در میان شهروندان فریمانی، از آن زمان تاکنون موجب درخواستهای مکرر مردم برای شناسایی و اشد مجازات افراد پلیدی شد که به "کفتارهای کوههای فریمان" معروف شده بودند. 

اهمیت موضوع و درخواست عمومی موجب ورود اداره‌کل اطلاعات خراسان رضوی به این پرونده شد که در نهایت با شناسایی و دستگیری مجرمان توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) و تحویل آنها به مرجع قضایی خاتمه یافت. یک نفر از این مجرمان در بوشهر، یک نفر در روستاهای حوالی قوچان و دو نفر دیگر آنها در محله‌ای واقع در حاشیه شهر مشهد دستگیر شدند.

امام جمعه فریمان نیز در پی دستگیری کفتارهای سفیدسنگ با انتشار پیامی از سربازان گمنام امام زمان (عج) قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام سید مهدی معلمی در این پیام نوشت: با توجه به اینکه آخرین نفر از عناصر برهم زننده امنیت در جریان واقعه سفیدسنگ این شهرستان توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شده است، ضمن تبریک این موفقیت بزرگ امنیتی و اطلاعاتی به محضر رهبر معظم انقلاب و مردم این شهرستان، از تلاشهای بی‌وقفه سربازان آن حضرت در پایگاه عظیم مبارزه و جهاد برای تأمین امنیت کشور به ویژه رییس اداره اطلاعات شهرستان فریمان قدردانی می‌کنم. همچنین بر خود لازم می‌دانم از تلاش مجاهدانه ماموران نیروی انتظامی و نیروهای حوزه مقاومت بسیج نیز کمال قدردانی و تشکر را داشته باشم.

مرکز شهرستان ۹۴ هزار نفری فریمان در فاصله ۷۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است. این شهرستان شامل دو بخش "مرکزی و قلندرآباد" پنج دهستان "فریمان، سنگ‌بست، بالابند، قلندرآباد، سفیدسنگ" و چهار شهر "فریمان، فرهادگرد، قلندرآباد و سفیدسنگ" و ۱۵۰ روستا است. ۳۹ هزار نفر از جمعیت فریمان ساکن روستاها هستند. 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اعدام مجازات شهرستان فریمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۵۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهم به عرضه برنج تقلبی در مشهد به بیش از ۴۹ میلیارد ریال محکوم شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از تعزیرات حکومتی خراسان رضوی، سید مرتضی مدنی اظهار کرد: پرونده تقلب در بسته بندی برنج به ارزش چهار میلیارد و ۹۷۷ میلیون ریال در شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی مشهد رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی بیان کرد: شعبه با توجه به مستندات در پرونده، اتهام تقلب را محرز دانست و علاوه بر ضبط برنج‌های تقلبی، متهم را به جزای نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش تقلب محکوم کرد.

وی گفت: بازرسان جهاد کشاورزی در بازرسی از یک انبار برنج با مشاهده مخلوط کردن برنج‌های تقلبی و بی کیفیت در کیسه‌های برنج درجه یک گزارش این پرونده را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی مشهد ارسال کرده بودند.

دیگر خبرها

  • تجلیل ازتعدادی ازپیشکسوتان و پیرغلامان حسینی در خراسان رضوی
  • جمعی از پیشکسوتان و پیرغلامان حسینی در خراسان رضوی تجلیل شدند
  • مبنای قانونی اقدامات پلیس در برخورد با مسئله‌ی حجاب در قالب طرح نور چیست؟
  • صدور حکم تهیه نوشت افزار واقلام آموزشی جایگزین حبس در دادگاه کیفری ۲ ارومیه
  • متهم به عرضه برنج تقلبی در مشهد به بیش از ۴۹ میلیارد ریال محکوم شد
  • محکومیت متهم عرضه برنج تقلبی در مشهد
  • جریمه قاچاقچی لوازم جانبی موبایل در مشهد
  • جریمه قاچاقچی لوازم خانگی در کاشمر
  • ضبط برنج های تقلبی و جریمه متخلف در مشهد
  • تشکیل ۱۴۱۷ پرونده تخلف تعزیراتی نوروزی در خراسان رضوی