Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که لایحه بودجه اصلاحی دولت چقدر مطابق میل مجلس تغییرکرد، اظهار داشت: از همان روز اولی که این بودجه توسط دولت ارائه شد یک کسری قابل توجهی در آن وجود داشت، البته این کسری نسبت به قبل مقداری کاهش پیدا کرده ولی هنوز برطرف نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با برنامه ریزی‌هایی که در مجلس شد تغییراتی در لایحه بودجه  ایجاد شد که می‌تواند در رضایت مندی مردم هم تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی، با اشاره به اینکه در موضوع تصویب بودجه نظر طیف انقلابی مجلس به طور کامل محقق نشد، خاطرنشان کرد: اگر مجلس می خواست بودجه‌ای سالم و بودجه‌ای که برطرف کننده دغدغه مردم باشد را تصویب کند باید به طور کامل لایحه بودجه دولت را رد می کرد اما به دلیل اینکه سال آخر دولت بود و با توجه به توصیه رهبری پس از اصلاحاتی این بودجه در مجلس تصویب شد. با همه این ملاحظات متاسفانه اکثر دولت ها در پایان عمرشان می‌گویند که نگذاشتند و نمی‌گذارند کار کنیم.

لارگانی با اشاره به تعامل مجلس یازدهم با دولت آقای روحانی تصریح کرد: در دولت گذشته از شخص آقای احمدی نژاد در مجلس سوال شد اما علی رغم اینکه نزدیک به ۲۰۰ نماینده طرح سوال از آقای روحانی را در این مجلس امضا کردند، این اتفاق نیافتاد. با دولت آقای روحانی هم در این مجلس و هم در مجلس قبلی همکاری بسیار خوبی شد ولی متاسفانه دولت آقای روحانی نسبت به مجلس قدرناشناس است.

وی با بیان اینکه ساختار بودجه ریزی در کشور معیوب است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری چندین بار به مجلس و دولت توصیه کردند که باید ساختار بودجه ریزی را تغییر دهند. اما علیرغم اینکه در چند سال گذشته زیاد شعار داده شد که اتکای بودجه به نفت کاهش یافته ولی در عمل خیلی موفق نبودیم. راه نجات بودجه فاصله گرفتن از اتکا به نفت و توسعه صادرات غیر نفتی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره کم کاری ها در زمینه اصلاح ساختار بودجه، بیان کرد: بیشتر دولت در این زمینه کم کاری می‌کند و این اصلاح جزئی هم که امسال انجام شد به سب وررود مجلس بود. امیدوارم در سال‌های آینده با روی کار آمدن دولت جدید این اصلاحات انجام گیرد.

لارگانی در پایان با بیان اینکه کارمندان و کارگران خوش حساب ترین مویدان مالیاتی کشور هستند، گفت: مالیات این گروه به طور مستقیم گرفته می‌شود و نباید فشار مالیاتی را بر آن ها افزایش داد ولی می‌توان با بستن راه های فرار مالیاتی، با گرفتن مالیات از سرمایه داران مقدار قابل توجهی از کسری بودجه را برطرف کرد.

منبع: جهان نیوز

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دولت موسوی لارگانی فرار مالیاتی بودجه 1400 آقای روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۶۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت حسن روحانی از گلایه سید احمد خمینی از رأی مخالف ۹۹ نماینده به میرحسین موسوی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در گفت‌وگو با عوامل مستند «احمد» خاطره‌ای را نقل کرده مربوط به گلایه سید احمد خمینی از نمایندگان مجلس دوم که به نخست‌وزیری مهندس میرحسین موسوی رأی منفی داده بودند: در مجلس دوم، موقعی که برای آقای مهندس موسوی رأی‌گیری شد برای نخست‌وزیری‌اش و ۹۹ نماینده رأی مخالف دادند، روز بعد از آن حاج احمدآقا به مجلس آمد و من اولین بار بود که می‌دیدم ایشان آمده به مجلس، در همان کریدور مجلس دیدم حاج احمدآقا آنجاست، دست من را گرفت، عده‌ای از دوستان را هم صدا زد و رفتیم یک گوشه‌ای نشستیم.

به گزارش سایت حسن روحانی، وی ادامه داده است؛ شاید ۱۵-۱۰ نفر بودیم. ایشان مقداری ناراحت بود از اینکه خوب مگر شماها نمی‌دانستید که نظر امام چیست؟ پس چطور ۹۹ نفر رأی منفی دادند؟! یک ناراحتی این‌جوری داشت. گله‌اش هم این بود که مثلا شماها چطور مثل سابق به میدان نمی‌آیید، حمایت نمی‌کنید؟ ما همه گفتیم به هر حال چیزی که نظر امام باشد، ما حتماً اطاعت و حمایت می‌کنیم. این جزو موارد نادر بود.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898263

دیگر خبرها

  • واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • صدای میرسلیم هم درآمد: رئیسی تدبیر مناسبی بیندیشد
  • روایت حسن روحانی از گلایه سید احمد خمینی از رأی مخالف ۹۹ نماینده به میرحسین موسوی
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره رفع موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • توضیحات طغیانی دررباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی