Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قزوین گفت: در حال حاضر 23 هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه هستند و 83 درصد جامعه هدف توان مالی برای پرداخت حق بیمه را ندارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی و سلامت روز دوشنبه در استانداری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام سید محمود عرب در این جلسه اظهارداشت: صندوق بیمه روستائیان، کشاورزان و عشایر، یکی از 4 رکن اصلی در رفاه اجتماعی است که اگر بدرستی معرفی شود می تواند افراد بیشتری را تحت پوشش قرار داده و رفاه سالمندان روستایی را نیز مهیا کند.

وی بیان کرد: بسیاری از افراد روستایی عشایر، کشاورزان و رانندگان، زنان سرپرست خانوار و شاغلان در صنایع دستی می توانند با پرداخت کمترین هزینه خود را بیمه کنند و تحت پوشش خدمات آن قرار گیرند.

عرب تصریح کرد: توانمند شدن بانوان و نیز روستائیان به توسعه کشور شتاب می بخشد و صندوق بیمه  کشاورزان، عشایر و روستاییان می تواند این مسیر را تسریع و تسهیل کند.

مدیر  صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهارداشت: افراد 18 تا 50 سال که شاغل نباشند می توانند در این صندوق عضو شوند و در زمان کهولت و سالمندی از مزایای بیمه و مستمری برخوردار شوند و زندگی توام با آرامش و رفاه خوبی را برای خود مهیا کنند.

وی گفت: 5 درصد حق بیمه توسط بیمه شونده و 10 درصد توسط دولت به صورت یارانه پرداخت می شود به طور نمونه افراد می توانند سالانه 330  هزار تومان و ماهانه 27 هزار تومان پرداخت کرده و از بیمه برخوردار شوند که برای این افراد 660 هزار تومان از سوی دولت پرداخت می شود.

عرب اضافه کرد: گروه دیگر با پرداخت سالانه 840 هزار تومان که بطور میانگین ماهانه 40 هزار تومان می شود می توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند و در این بخش کمک دولت سالانه یک میلیون و 680 هزار تومان است.

وی گفت: افراد بیمه شده در صورت رسیدن به دوران بازنشستگی و از کارافتادگی از مستمری برخوردار شده و برای بازماندگان فوت شدگان نیز تا 18 برابر آورده به صندوق پرداخت می شود.

عرب اضافه کرد: خدمات بیمه صندوق با حفظ کرامت و عزت بیمه شدگان پرداخت می شود و امکان انتقال سوابق بیمه ای در زمان اشتغال به کار فرد بیمه شده نیز وجود دارد.

17 درصد روستاییان و عشایر بیمه شده اند/ 83 درصد توان مالی ندارند

 مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان قزوین گفت: در استان قزوین در حال حاضر 46 هزار و 686 نفر از روستاییان، عشایر و کشاورزان بیمه شده اند که تعداد 23 هزار و 36 نفر فعال هستند و بقیه قادر به تمدید نشده اند که نشان می دهد توان مالی خوبی ندارند.

وی گفت: در مجموع حدود 17 درصد جامعه هدف تحت پوشش این بیمه هستند و 83 درصد فاقد پوشش هستند و بسیاری از آنها توان مالی ندارند که این موضوع نگران کننده است.

عرب تصریح کرد: از خیرین و دستگاههای متولی انتظار داریم برای کمک به افراد فاقد بیمه که توان مالی ندارند همت کنند تا بتوانیم در سال آینده با اطلاع رسانی مناسب در خصوص مزایای این بیمه افراد بیشتری تحت پوشش قرار گیرند.

وی اضافه کرد: این که بخش زیادی از مردم روستایی و عشایر قادر به پرداخت حق بیمه 5 درصدی هم نیستند جای تاسف و نگرانی دارد و باید بتوانیم کمک های خیرین بزرگوار را به این سمت هدایت کنیم تا افراد جامانده نیز تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

در ادامه از مدیران دستگاههای اجرایی که در اجرای برنامه های کاهش آسیب های اجتماعی بیشتری همکاری را داشته اند تجلیل شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محمود عرب صندوق بیمه روستاییان و عشایر قزوین پرداخت می شود استان قزوین هزار تومان صندوق بیمه قرار گیرند توان مالی تحت پوشش بیمه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۶۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز :

"محمد مخبر" معاون اول رئیس جمهور نرخ حق بیمه درمان کارمندان و کارگران را به وزارت‌خانه‌های بهداشت، رفاه، دفاع و اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

بر این اساس نرخ حق بیمه درمان افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی مطابق قانون تأمین اجتماعی اخذ می‌شود.

همچنین نرخ حق بیمه خانواده‌های کارکنان کشوری و لشکری اعم از شاغل، بازنشسته، مستمری‌بگیر و وظیفه‌بگیر (شامل سرپرست خانوار، همسر و فرندان مشمول یارانه) و کارکنان دستگاه‌های دولتی، اجرایی، عمومی و استفاده‌کننده از بودجه عمومی و بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری ۷ درصد و به شرح زیر است:

۲ درصد از حقوق بیمه شده شاغل (سهم بیمه شونده) که برای بازنشستگان ۱.۷ درصد است

سهم دستگاه اجرایی، ۲ درصد

مابقی سهم دولت از محل اعتبارات مندرج در قانون بودجه

همچنین سهم حق بیمه درمان خانواده‌های کارکنان دستگاه‌های کشوری که از بودجه عمومی دولت استفاده نمی‌کنند (حقوق آن‌ها از خزانه دولت نیست)، ۲ درصدِ حقوق و سهم دستگاه اجرایی مربوطه ۵ درصد است

سهم حق بیمه بازنشستگان از سایر صندوق‌های بازنشستگی ۱.۷ درصد حقوق و سهم دستگاه اجرایی مربوطه ۵.۳ درصد است.

زوجین شاغل یا بازنشسته هر دو مشمول کسر حق بیمه درمان از حقوق می‌شوند

حق بیمه درمان سربازان وظیفه و خانواده درجه یک آن‌ها مطابق سرانه مصوب است که یک پنجم آن از حقوق سرباز کسر شده و مابقی را دولت تقبل می‌کند

حق بیمه روستاییان، عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر ۷ درصد است که ۱۰۰ درصد آن در بودجه سنواتی سازمان بیمه سلامت لحاظ می‌شود

حق بیمه مشمولان بیمه ایرانیان (افراد فاقد پوشش بیمه) برای ساکنان شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر برای دهک‌های یک تا ۵ رایگان، دهک ۶ معادل ۲۰ درصد، دهک ۷ برابر با ۳۰ درصد، دهک ۸ معادل ۴۰ درصد، دهک نهم ۵۰ درصد و دهک دهم برابر با ۱۰۰ درصد حق بیمه است.

۱۰۰ درصد حق بیمه همه بیماران تحت پوشش صندوق بیمه ایرانیان که دارای بیماری‌های خاص و نادر باشند را دولت تأمین می‌کند؛ بیماری‌های مشمول این بند را شورای عالی بیمه سلامت تعیین و ابلاغ می‌کند.

نرخ حق بیمه افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی معادل ۷ درصد حقوق قانون کار تعیین می‌شود که ۱۰۰ درصد آن را در بودجه سنواتی سازمان بیمه سلامت تأمین می‌شود

پوشش بیمه سلامت برای افراد خارجی مقیم داخل و پناهندگان مورد تأیید سازمان ملی مهاجرت (ذیل وزارت کشور) از محل منابع دولت تأمین می‌شود

تحصیل دانشجویان و طلاب خارجی نیز منوط به داشتن پوشش بیمه‌ای سلامت از سازمان‌های بیمه‌گر بوده و مراکز تحصیلی دارای طلبه یا دانشجوی خارجی باید وضعیت بیمه‌ای آن‌ها را هر ترم استعلام کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر
  • یک میلیون و ۲۳۲ هزار لرستانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • ۳۱ فروردین آخرین مهلت ثبت نام رایگان مادران روستایی و عشایر غیرشاغل در صندوق بیمه
  • پرداخت بیش از ۴۸۱۶ میلیارد تومان خسارت توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی
  • زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر
  • ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند