Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: از میان 12 هزار بنگاه اقتصادی با اشتغال بیش از 10 نفر، براساس شاخص‌های مختلف مانند اشتغال، صادرات و ارزش افزوده 100 شرکت برتر شناسایی و انتخاب شده‌اند که فرصت‌های سرمایه گذاری به این شرکت‌ها معرفی شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، سعید زرندی در آیین امضای تفاهم‌نامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر افزود: از 100 شرکت برتر، تعداد 39 شرکت در بخش پالایشگاهی، پتروشیمی و شیمیایی، 21 شرکت در حوزه غیرفلزی، 20 بنگاه در حوزه معدن و صنایع معدنی و 20 بنگاه نیز در بخش ماشین‌سازی و نیرومحرکه فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زرندی با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه گذاری به این 100 شرکت معرفی شده است، گفت: 23 شرکت از میان این شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری‌های جدید اعلام آمادگی کردند و 80 طرح با حجم سرمایه‌گذاری 240 هزار میلیارد تومان از سوی آنان پیشنهاد شد.
وی ادامه داد: امروز تفاهم‌نامه‌های وزارت صمت با 5 شرکت برتر تولیدی در نخستین گام از اجرای طرح "اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر" به ارزش 6.1 میلیارد دلار امضا می‌شود.
آقای زرندی افزود: جهت‌گیری جدی ما توسعه سرمایه‌گذاری در کشور و افزایش سرمایه گذاری برای آینده مناسب ایران است.
وی تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی را در این راستا از سیاست گذاری‌ها دانست و گفت: به دنبال بهبود تراز تجاری کشور از طریق جایگزینی واردات، ساخت داخل، ارتقای کیفیت، تنوع محصول و ورود به بازار‌های جهانی هستیم.
معاون امور طرح و برنامه وزارت صمت با تأکید بر اهمیت بنگاه‌های کوچک و متوسط و شرکت‌های بزرگ در کنار هم، اضافه کرد: تقویت بنگاه‌های کوچک و متوسط را با شکل‌گیری بنگاه‌های بزرگ اقتصادی دنبال می‌کنیم و این دو حوزه از هم قابل تفکیک نیستند.
زرندی، تنظیم‌گری بنگاه‌های کوچک و متوسط با شبکه سازی بنگاه‌های بزرگ را یک ضرورت دانست و این موضوع را از برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد.
وی گفت: رتبه بندی واحد‌ها و بنگاه‌های صنعتی، معدنی و تولیدی را در کشور اجرا و پیاده سازی می‌کنیم.
گفتنی است در آیین امضای تفاهم‌نامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر، وزیر صنعت، معدن و تجارت، استانداران، نمایندگان مجلس، فعالان اقتصادی و نمایندگان بخش خصوصی و مدیران 5 شرکت امضا کننده حضور داشتند.

آغاز آئین امضای تفاهم نامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی
آئین امضای تفاهم نامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محل وزارت صمت آغاز شد.
در این مراسم که با حضور وزیر صمت، معاون قضایی دادستان کل کشور، استانداران هرمزگان و شرکت‌های برتر آغاز شده حدود 70 نفر در فضایی سربسته جمع شده اند که در شرایط کرونایی این تجمع می‌تواند عاملی برای شیوع این بیماری باشد.
بر اساس این گزارش شرکت‌های چادرملو، ماشین سازی اراک، آلومینیوم المهدی، نفت سپاهان و شیرین عسل حدود 6 میلیارد دلار برای توسعه طرح‌های اقتصاد مقاومتی سرمایه گذاری خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فرصت سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت های برتر وزارت صمت شرکت برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۶۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان روز سه‌شنبه در دوره منطقه‌ای آموزش و توانمندسازی تسهیل گران اقتصاد مقاومتی با اشاره به عملیات موفقیت آمیر وعده صاق گفت: عملیات وعده صادق به پشتیبانی نیرو‌های انقلابی ابهت پوشالی رژیم صهیونسیتی را درهم شکست.
سردار نعمت اله باقری افزود: امیدواریم شاهد محقق شدن پیش‌بینی مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تا ۲۵ سال آینده این رژیم اشغالگر نابود می‌شود باشیم. 
حجت‌الاسلام علی درویشی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه لرستان در این مراسم فلسفه وجودی حکومت دینی را برقراری عدالت و توجه به قشر محروم و محرومیت زدایی دانست و افزود: خدمت رسانی بی منت به مردم موجب افزایش حس نوعدوستی، انصاف، عدالت و محبت در جامعه می‌شود.
احسان جهانبخش مسئول سازمان بسیج سازندگی لرستان نیز در این آیین با اشاره به اختصاص ۳۵۰ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در لرستان در سال گذشته گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال نیز همین مقدار به اشتغال استان اختصاص یابد.
دبیر قرار گاه اقتصاد مقاومتی کشور نیز در این جلسه گفت: سال گذشته ۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای مشاغل خرد و خانگی در اختیار مردم قرار گرفت و پیش بینی می‌کنیم این مبلغ امسال به ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد.
 فرحی گفت: پیش بینی می‌کنیم با این اعتبار بتوانیم ۱۰۰ هزار شغل ایجاد کنیمم که این تعداد نسبت به سال گذشته ۲۰ هزار بیشتر است. 
دوره منطقه‌ای آموزش و توانمندسازی تسهیل گران اقتصاد مقاومتی با حضور ۱۶۰ تسهیل گر از ۱۰ استان کشور به مدت دو روز با موضوع آموزش تسهیل گری و ایجاد اشتغال در خرم آباد برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر معرفی می‌شود
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) معرفی شد
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند
  • سرمایه‌گذاری در کرمان سرعت می‌گیرد
  • نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی دراقتصاد دریامحور برگزار می‌شود
  • شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خوزستان