Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@01:56:04 GMT

واکنش متفاوت ترامپ به اظهارات جنجالی عروس ملکه

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۶۸۹۸

واکنش متفاوت ترامپ به اظهارات جنجالی عروس ملکه

 خبرگزاری فارس: دونالد ترامپ که از دوره کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ تا به امروز همواره به هرگونه اظهارنظر مخالفانش واکنش نشان داده است، این بار علیه همسر «هری» نوه ملکه انگلیس موضعگیری کرده است.

مشاور ارشد دونالد ترامپ در زمان ریاست جمهوری او در آمریکا که هنوز هم یکی از نزدیکان او محسوب می‌شود به نقل از رئیس‌جمهور سابق این کشور، موضع او درباره اظهارات اخیر مگان مارکل عروس آمریکایی خانواده سلطنتی انگلیس را بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش هیل، «جیسون میلر» خبر داد که ترامپ به او گفت که مگان مارکل «آدم خوبی نیست و من قبلا این را گفته بودم و حالا همگان دارند این موضوع را می‌بینند».

به گفته میلر، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اظهارات مگان مارکل را درباره رفتار نژادپرستانه خانواده سلطنتی انگلیس با او که مادری سیاه پوست دارد، رد کرد و به دفاع از خانواده سلطنتی پرداخت.

به گفته او، رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین از «پیرز مورگان» مجری سرشناس انگلیسی حمایت کرد؛ کسی که به دنبال سخنان مگان مارکل علیه خانواده سلطنتی او را دروغگو خوانده بود.

ترامپ به جیسون میلر گفته بود که درباره مگان مارکل کمی جار و جنجال ایجاد کند اما متوجه باشد که اگر «چیز منفی درباره مگان مارکل بگویی، ارتباط با تو را قطع خواهند کرد. به اوضاع پیرز (مورگان) نگاه کن».

مگان مارکل آمریکایی که مادرش سیاه‌پوست است، پیش از ازدواج با «هری» نوه ملکه انگلیس به عنوان یک هنرپیشه فعالیت داشت. پس از ازدواج، او و شوهرش به ترتیب به عنوان «دوک» و «دوشس» ساسکس عضو خانواده سلطنتی شدند.

نوه ملکه انگلیس و همسرش مگان مارکل از ماه مارس سال ۲۰۱۹ از نقش خود به عنوان اعضای ارشد خانواده سلطنتی این کشور استعفا دادند و در ایالت کالیفرنیا سکونت گزیده‌اند.

اظهارات رئیس‌جمهور سابق آمریکا علیه مارکل در حالی مطرح شده که پیش از این هم مواضع ترامپ علیه عروس آمریکایی خانواده سلطنتی انگلیس خبرساز شده بود.

هنگامی که رسانه‌ها در سال ۲۰۱۹ گزارشی درباره سخنان مگان مارکل علیه ترامپ منتشر کردند، رئیس‌جمهور وقت آمریکا به تندی جوابش را داد. مارگل گفته بود که او ترامپ را فردی تفرقه‌انداز می‌داند.

رئیس‌جمهور آمریکا در جواب به مارکل، طی مصاحبه با یک رسانه انگلیسی گفته بود: «نمی‌دانستم که او (مگان مارکل) چنین آدم زننده و کریهی است».

مگان مارکل در مصاحبه اخیر با «اپرا وینفری» مجری سرشناس آمریکایی که شوهرش شاهزاده هری نوه ملکه الیزابت هم در آن حضور داشت، اعلام کرد که خانواده سلطنتی با او در زمان بارداری وی در انگلیس رفتاری نژادپرستانه داشتند و او درباره سلامت خود و جان فرزندش نگرانی داشت.

مارکل در بخشی از این مصاحبه اعلام کرد که اعضای خانواده سلطنتی انگلیس در صحبت با شوهرش درباره اینکه رنگ پوست فرزندشان چه رنگی است، ابراز نگرانی کرده بودند.

«کاخ باکینگهام» صحبت‌های مگان مارکل را رد کرد و ویلیام برادر هری و یکی دیگر از نوه‌های ملکه انگلیس هم در اظهاراتی کوتاه گفته بود: «ما خانواده‌ای نژادپرست نیستیم».

منبع: فردا

کلیدواژه: ترامپ مگان مارکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۶۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاردار ایران در مصاحبه با گاردین: تله جنگ اسرائیل برای غرب

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  از لندن، روزنامه گاردین با سید مهدی حسینی متین، کاردار جمهوری اسلامی ایران در انگلیس مصاحبه کرده است. در این مصاحبه کاردار ایران هشدار می دهد اگر اسرائیل، اشتباه دیگری مرتکب شود و باز هم به ایران و ایرانیان حمله کند، جمهوری اسلامی ایران این بار شدیدتر واکنش نشان خواهد داد. این روزنامه نوشت دیپلمات ایرانی می گوید نتانیاهو در صدد است جنگ را به سراسر خاورمیانه بکشاند که در صورت ورود غرب به این ماجرا، پیامدهای غیر قابل محاسبه برای منطقه و جهان خواهد داشت.
به نوشته گاردین، پس از حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه در اول ماه آوریل که به کشته شدن شماری از فرماندهان و اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر شد، ایران در ابتدای هفته جاری با بیش از ۳۰۰ پهپاد، موشک کروز و موشک بالستیک به اسرائیل حمله کرد که اسرائیل و متحدانش گفتند تقریبا همه این حملات خنثی شد. این روزنامه نوشت مقامات اسرائیل وعده داده اند انتقام حمله را از ایران بگیرند، اما درباره جزئیات واکنش، سخن نمی‌گویند. به نوشته گاردین، حسینی متین، کاردار جمهوری اسلامی ایران در انگلیس هشدار می‌دهد خلاف واکنش پیشین ایران که ۱۲ روز طول کشید، پاسخ ایران به هرگونه ماجراجویی بعدی رژیم اشغالگر قدس، فوری، بدون هشدار پیشین و به مراتب قوی‌تر خواهد بود.
گاردین نوشت آمریکا و اتحادیه اروپا به خاطر حمله ایران به اسرائیل، تحریم‌ها بر ایران را افزایش می‌دهند و رهبران غربی از اسرائیل می‌خواهند خویشتنداری کند. این روزنامه نوشت نخست وزیر و وزیر خارجه انگلیس هم ضمن حمایت از اسرائیل، از نتانیاهو خواسته اند خویشتنداری کند. به نوشته گاردین، حسینی متین که از فوریه سال ۲۰۲۲، دیپلمات ارشد ایران در لندن به شمار می‌رود گفت ادعا‌ها درباره این که ایران با حمله به مراکز نظامی اسرائیل، مرتکب اشتباه راهبردی شد، زیرا افکار عمومی را از وضعیت غزه منحرف کرد، رد می‌کند. دیپلمات ایرانی می‌گوید غرب در خاورمیانه، اعتبار خود را از دست داده است و صلح در منطقه، فقط با خروج نیرو‌های بیگانه ممکن می‌شود. وی افزوده است غربی‌ها باید عاقلانه تصمیم بگیرند، زیرا نتانیاهو برای ادامه قدرت خود، در صدد است آنان را به دام جنگ بیندازد. به گفته حسینی متین، ایران پیش از حمله به اسرائیل، از دولت‌های غربی از جمله انگلیس خواسته بود تا در شورای امنیت، حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، محکوم و آتش بس فوری در غزه برقرار شود که چنین نشد.
به نوشته گاردین، حسینی متین گفت: دیوید کامرون، این هفته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز گفت در صورت حمله دولتی به کنسولگری انگلیس در یک کشور، انگلیس با قدرت واکنش نشان خواهد، اما حاضر نشد حق ایران را واکنش به حمله اسرائیل به کنسولگری اش در سوریه، به رسمیت بشناسد. دیپلمات ایرانی همچنین درباره سخنان وزیر خارجه انگلیس مبنی بر احتمال مرگ هزاران نفر در پی حمله ایران، با رد ادعای دیوید کامرون وزیر خارجه کشور انگلیس گفت این انگلیس است که با تسلیح اسرائیل، در کشته شدن بیش از ۳۴ هزار فلسطینی در ۶ ماه اخیر دست دارد. به گفته حسینی متین، ایران به گونه‌ای حمله کرد تا مردم در اسرائیل آسیب نبینند.

 

 

دیگر خبرها

  • توهین دیاز به داوران زن: توانایی داوری ندارند!
  • واکنش «احسان علیخانی» به عکس جنجالی
  • بهادری جهرمی: رشد و زایش خانواده ربوکاپ آزاد را در هجدهمین دوره شاهد هستیم
  • گاف جنجالی و جدید بایدن در حین گرفتن عکس دسته‌جمعی (فیلم)
  • (ویدئو) نطق جنجالی نماینده پارلمان بریتانیا در انتقاد از سیاست دوگانه انگلیس
  • واکنش فوری پلیس به انتشار یک ویدئوی جنجالی
  • چهار سال پس از خطای پیکفورد روی فن دایک؛ داور جنجالی بار دیگر قاضی دربی مرسی‌ساید
  • کاردار ایران در مصاحبه با گاردین: تله جنگ اسرائیل برای غرب
  • اظهارات تازه کامرون درباره پاسخ اسرائیل به ایران
  • پادشاه خیانتکار اردن کیست؟ | با همسر و فرزندان این عرب اسرائیل‌دوست آشنا شوید ؛ از همسر فلسطینی تا دختر خلبان | تصاویر