Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@05:56:36 GMT

ثبت نام ۱۳ میلیونی دانش‌آموزان در «طرح کوچ»

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۷۳۹۷

ثبت نام ۱۳ میلیونی دانش‌آموزان در «طرح کوچ»

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرزاد حمیدی در همایش ورزشی و کاشت نهال «موفقیت در طرح کوچ» در بوستان پردیسان، با تاکید بر این‌که همراهی ۱۳ میلیون دانش آموز نشان دهنده مطالبه عمومی برای طرح کوچ است، افزود: تاکنون خانواده‌ها بدون اجبار و الزام در این موضوع و تنها با اعلام مدارس به طرح کوچ پیوستند و این موضوع نشان می‌دهد که والدین، نگران سلامت فرزندان خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با مطرح شدن و شیوع بیماری کرونا بالغ بر ۱۳ میلیون و ۲۹۰ هزار و۷۲۰ نفر دانش‌آموز با مشارکت معلمین در طرح ملی کوچ ثبت نام کردند و با کمک خانواده‌ها، طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان و ثبت وضعیت جسمانی آنها در سامانه سناد انجام شد و به پیش رفت.

وی با اشاره به عدم تحرک دانش آموزان به خصوص پس از شیوع بیماری کووید ۱۹ گفت: وضعیت شهر تهران در طرح کوچ و از نظر وزن و چاقی دانش آموزان، در وضعیت بسیار خوبی قرار ندارد، خاطرنشان کرد: در طرح کوچ همکاری‌های خوبی بین خانواده‌ها و مدارس صورت گرفته و این تیم سازی مشترک، بسیار امیدوارکننده است تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

حمیدی با بیان این که اطلاع‌رسانی لازم به دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد انجام شده و همچنین ۶ نمره درس تربیت‌بدنی به موضوع کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان اختصاص پیدا کرده است، بیان کرد: در خصوص تولید محتوای ورزشی در فضای مجازی، چهار کانال برای آموزش سلامت، ایمنی، محیط زیست و کنترل چاقی در شبکه شاد راه‌اندازی شده است.

وی «طرح کوچ» را «خانواده محور» قلمداد کرد و افزود: در سنجش ثانویه طرح، تاکنون ۱۰ میلیون دانش‌آموز مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و ضمن مقایسه آمارها شاهد نتایج هشدار دهنده‌ای هستیم؛ زیرا دچار سونامی بیماری‌های غیرواگیر شده‌ایم و با افزایش وزن در آینده، مشکلاتی به وجود خواهد آمد که بخش قابل توجهی از بودجه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای پیشگیری و درمان را به خود اختصاص خواهد داد.

شایان ذکر است؛ در پایان این مراسم، به صورت نمادین نهالی در بوستان پردیسان کاشته شد و از دانش‌آموزان موفق در طرح کوچ تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 5170515 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: مهرزاد حمیدی وزارت آموزش و پرورش چاقی شهرداری تهران نوروز مدیریت بحران قوه قضاییه ویروس کرونا شورای شهر تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وزارت آموزش و پرورش سازمان میادین میوه و تره بار متروی تهران گردشگری درختکاری کتاب و کتابخوانی سازمان تامین اجتماعی دانش آموزان طرح کوچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۷۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوستن دانش‌آموزان تفت به پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»

دریافت 9 MB

به گزارش خبرنگار مهر، پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» با ابتکار سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور راه‌اندازی شد. این پویش از هفته زمین پاک آغاز و تا ۲۱ تیر ماه روز جهانی بدون پلاستیک ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6086636

دیگر خبرها

  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • پاک‌سازی جاده روستای کوه سفید به همت جمعی از دانش آموزان قمی
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • پیوستن دانش‌آموزان تفت به پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد
  • پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته سلامت
  • سلامت خانواده از آموزش پرورش تا آموزش عالی
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • دانش‌آموزان سفیر سلامت ۱۶ میلیون خانواده هستند