Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@15:00:11 GMT

آزادراه شیراز- اصفهان در سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۷۹۶۳

آزادراه شیراز- اصفهان در سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود

گروه استان‌ها- وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه آزادراه شیراز- اصفهان در نیمه اول سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شیراز، محمد اسلامی در حاشیه افتتاح بزرگراه شهید سلیمانی در شهر صدرا با اشاره به اینکه در نخستین روز از ماه مبارک شعبان چند طرح زیرساختی بزرگ به مردم فهیم مردم فارس هدیه شد اظهار داشت: امروز 63 کیلومتر راه که مهم‌ترین آن بخش کمربندی شیراز شمال شرقی قطعه الف به طول 14 کیلومتر به نمایندگی از پروژه‌های شرکت ساخت و توسعه به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: همچنین جاده اختصاصی جدید دسترسی به شهر صدرا به طول 7 کیلومتر و چند پروژه در محور شیراز به اهواز، بوشهر و جهرم افتتاح شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شهر جدید صدرا با وجود بیمارستان ابوعلی سینا که در پیوند اعضا به یک قطب جهانی تبدیل شده است، با جمعیت پذیری حدود 300 هزار نفری با مشکل دسترسی به شیراز مواجه بود و به همین دلیل ایجاد راه‌های دسترسی مستقیم برای این شهر در دستور وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

اسلامی با بیان اینکه امروز بزرگراه شهید سلیمانی افتتاح و یک پروژه جدید به طول 10 کیلومتر کلنگ‌زنی شد تا مسیر جدیدی برای دسترسی مردم این شهر به شیراز ایجاد شود.

وی اظهار داشت: در بحث توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل، با توجه به تراکم جمعیت و گستردگی فارس، بیشترین پروژه‌های کشور به میزان 600 کیلومتر، در این استان اجرایی شده است که در 2 سال آینده با تامین منابع مالی این شاخص‌ها ارتقای خواهند یافت.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مجموع طرح اقدام ملی مسکن تا به امروز از 507 هزار واحد عبور کرده است که کارگاه خانه‌سازی را در سطح کشور تشکیل داده است، گفت: عملیات اجرایی 2500 واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی امروز در شهر صدرا آغاز شد.

افتتاح بخش مهم آزادراه اصفهان-شیراز تا پایان خرداد/ ایزدخواست به شیراز نزدیک‌تر می‌شوددولت به 65درصد تعهدات خود در آزادراه شیراز ـ اصفهان عمل کردبازدید رئیس مجلس از آزادراه میاندوآب-کرمانشاه؛ دستور پرداخت حقوق معوق کارگران پروژه صادر شد

استاندار فارس هم در این مراسم با اشاره به اینکه امروز پروژه‌های بزرگی در استان به بهره‌برداری رسید که مطالبه مردم این استان بود، گفت: بیش از هزار و 400 میلیارد تومان پروژه با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح یا کلنگ زنی شد.

عنایت الله رحیمی خاطرنشان کرد: کنار گذر شمال شرق شیراز به طول 14 کیلومتر و اتصال شیراز به صدرا از طریق بزرگراه شیراز-اصفهان به طول 7 کیلومتر با سرمایه‌گذاری بیش از 250 میلیارد تومان، سالن ورزشی صدرا با استانداردهای روز بین‌المللی از طرح‌های افتتاح شده در سفر وزیر راه و شهرسازی به شیراز بود.

وی در ادامه با بیان اینکه کلنگ عملیات اجرایی بزرگراه صدرا-تنگ قره‌پیری به شیراز و بلوار محلاتی نیز با بیش از 110 میلیارد تومان به زمین زده شد، افزود: حدود 5 کیلومتر مسیر جهرم به لار و 7 کیلومتر از پروژه قائمیه به نورآباد نیز افتتاح خواهد شد.

رحیمی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این سفر را آغاز عملیات اجرایی 2500 واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی اعلام و اضافه کرد: پیش‌بینی احداث 21 هزار واحد مسکونی در قالب این طرح انجام شده است که 6 هزار واحد آن مشارکتی، 4 هزار واحد تعهد ساخت و 11 هزار واحد آن به شکل واگذاری در تفاهم با دستگاه‌های مختلف خواهد بود.

مدیرعامل شرکت عمران صدرا هم گفت: سالن بین المللی چند منظوره ورزش شهر صدرا یکی از پروژه‌های فاخر شرکت عمران شهرهای جدید کشور است که در بهار سال آینده با حضور تیم های بین‌المللی و در قالب یک تورنمنت چند جانبه به بهره‌برداری رسمی می‌رسد.

خلیل حاجی‌پور همچنین بزرگراه قره پیری را یکی از پروژه‌هایی عنوان کرد که در سفر راه و شهرسازی، عملیات اجرایی آن با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد تومان آغاز شد و ابراز امیدواری کرد که کمتر از دو سال این پروژه تقدیم مردم صدرا شود.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی 2390 واحد از پروژه مسکن اقدام ملی شهر صدرا نیز با سرمایه‌گذاری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان امروز آغاز شد که ظرف دو تا سه سال آینده به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران صدرا با بیان اینکه امروز بزرگراه شهید سلیمانی به طور کامل به بهره‌برداری رسید و تنها بخش راست گرد آن در مرودشت به زودی بازگشایی خواهد شد، گفت: روشنایی مسیر نیز به مناقصه رفته و تا بهار سال آینده عملیات اجرایی آن انجام خواهد شد.

حاجی پور به سهم شرکت عمران صدرا در پروژه آزادراه شیراز-اصفهان هم اشاره و بیان کرد: تاکنون 50 میلیارد تومان تزریق شده و تا پایان خرداد نیز 320 میلیارد تومان دیگر تزریق خواهد شد که درآمد پایداری برای شهر صدرا در 20 سال آینده ایجاد خواهد کرد.

وی یادآور شد: امروز شاهد افتتاح 300 میلیارد تومان پروژه عمرانی با حضور وزیر راه و شهرسازی بودیم که شاخص‌ترین آن بزرگراه شهید سلیمانی و تقاطع غیرهمسطح پیوند با اعتبار بالغ بر 110 میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/422/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بزرگراه شهید سلیمانی وزیر راه و شهرسازی بهره برداری عملیات اجرایی آزادراه شیراز میلیارد تومان شرکت عمران سال آینده اقدام ملی هزار واحد خواهد شد شهر صدرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۷۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل و فصل یکی از گره‌های ترافیکی مشهد با افتتاح پروژه تعریض پل دهرود

ایسنا/خراسان رضوی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه تعریض پل دهرود به صورت کامل در این دوره از مدیریت شهری اجرایی شده است، گفت: با بهره‌برداری از این پروژه، یکی از گره‌های ترافیکی شهر مشهد که سبقه‌ای چند ده ساله داشته، حل و فصل می‌شود.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه شاخص‌ترین رویکرد شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، توجه ویژه به حاشیه شهر بوده است، اظهار کرد: تجلی این نگاه را در سیاست‌گذاری‌ها و بودجه سنواتی شهرداری، طی چندسال اخیر شاهد هستید.

وی بیان کرد: سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴، سال به ثمر نشستن سیاست‌های شورای شهر است. در این ۲ سال شهروندان مشهدی باید برونداد عملکرد مدیریت شهری را به طور ملموس مشاهده کنند. برهمین اساس اولین اتفاق مبارک امسال، پایان عملیات اجرایی و عمرانی تعریض پل دهرود خواهد بود؛ پروژه‌ای که با پیگیری‌های مجدانه کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک و تلاش شبانه‌روزی همکاران‌ ما در شهرداری مشهد طی روزهای آتی بهره‌برداری می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه تعریض پل دهرود به صورت کامل در این دوره از مدیریت شهری اجرایی شده است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه، یکی از گره‌های ترافیکی شهر مشهد که سبقه‌ای چند ده ساله داشته، حل و فصل می‌شود و تسهیل تردد شهروندان در محور جاده سیمان و بلوار رسالت را به ارمغان می‌آورد.

حاجی‌بگلو در خصوص تاخیر در اجرا و بهره‌برداری از پل دهرود، گفت: در فاز اجرا معارضات مختلفی پیش آمده بود که با درایت بدنه مهندسی و متخصص شهرداری حل‌وفصل شد. این معارضات موجب تاخیر در اجرای پروژه شده بود که شرمنده مردم شریف مشهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه و همچنین بهره‌برداری از دوربرگردان غیرهمسطح شهید میرزایی که در آخرین روزهای سال گذشته شاهد بودیم، در دو نقطه پرتردد شهر تسهیل ترافیکی را داشته باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حل و فصل یکی از گره‌های ترافیکی مشهد با افتتاح پروژه تعریض پل دهرود
  • هیچ پروژه نیمه تعطیلی در شیراز وجود ندارد
  • سالی طلایی در انتظار شهرداری شیراز است
  • ۱۱ مسافر نوروزی در جاده‌های قم جان باختند
  • آزادراه شیراز - اصفهان؛ حلقه ای از زنجیره کریدور شمال - جنوب
  • ۴۶ هزار و ۵۰۰ مسافر نوروزی توسط ناوگان عمومی قم جابه‌جا شدند
  • ◄ فقط چند قدم تا افتتاح فاز نخست محور قزوین الموت تنکابن
  • انجام روزانه ۳۰ هزار تردد در آزادراه شیراز – اصفهان
  • چه پروژه‌ هایی در سال ۱۴۰۲ برای تهرانی ها افتتاح شد؟
  • بازدید وزیر کشور از خدمت رسانی به مسافران نوروزی در عوارضی قم_تهران