Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@08:54:04 GMT

اردن: افتتاح سفارت کوزوو در قدس اشغالی فاقد اعتبار است

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۸۰۶۴

اردن: افتتاح سفارت کوزوو در قدس اشغالی فاقد اعتبار است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه اردن اقدام کوزوو در افتتاح سفارت در قدس اشغالی را محکوم و آن را «فاقد اعتبار» خواند.

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» وزارت خارجه اردون دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد: «این اقدام  نقض آشکار حقوق بین الملل و تصمیمات بین المللی است. هرگونه اقدام یا تصمیم با هدف تغییر وضعیت موجود در قدس فاقد اعتبار و نامشروع است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: «صلح عادلانه و همه جانبه فقط از طریق راه حل دو دولتی  و ایجاد یک کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷، با پایتختی بیت المقدس شرقی امکان پذیر خواهد بود».

وزارت امور خارجه کوزوو روز یکشنبه اعلام کرد سفارت خود را به طور رسمی در قدس اشغالی افتتاح کرده است.در بیانیه کوزوو آمده است که این اقدام پس از برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل در اول فوریه انجام شده است.

این در حالی است که «حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس، اعلام خبر افتتاح سفارت کوزوو در قدس اشغالی را محکوم کرد. قاسم تأکید کرد که اعلام این مسئله، «نقض فاحش تمامی قطعنامه‌های بین‌المللی و منشورهای انسانی و جانبداری آشکار از رژیم صهیونیستی است.

خبرگزاری «سما» به نقل از این مسئول حماس گزارش داد، تصمیم کوزوو معلول عادی‌سازی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی است.

اردن در روزهای گذشته مجوز عبور هواپیمای حامل نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مقصد ابوظبی را  صادر نکرد.

پیشتر، منابع صهیونیستی درباره علت لغو سفر ولی‌عهد اردن گزارش داده بودند که مقامات این رژیم به ولی‌عهد اجازه ورود به مسجد الاقصی را ندادند؛ آن هم به این بهانه که تعداد محافظان همراه ولی‌عهد بیش از تعداد مورد توافق بوده است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: قدس اشغالی اردن وزارت خارجه کوزوو افتتاح سفارت در قدس اشغالی اسرائیل قدس اشغالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۸۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلالی: شاید اگر همه مسلمانان در انجام وظایف خود دقت می‌کردند ظلم علیه مردم فلسطین ادامه نمی‌یافت

به گزارش خبرآنلاین، به مناسبت روز جهانی قدس، ضیافت افطار سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با حضور تعدادی از سفیران کشورهای اسلامی در  محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد.

به نقل از ایسنا در این مراسم که علاوه بر «میخائیل باگدانف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا، سفیران کشورهای فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، الجزایر، سودان، ترکمنستان، بنگلادش، سرپرست سفارت افغانستان و معاون سفیر آذربایجان در آن حضور داشتند، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سخنانی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، به تبیین اهمیت وحدت و همبستگی مسلمانان در تعالیم دینی پرداخت و افزود: ما امشب در اینجا در حالی جمع شده ایم که برادران و خواهران مسلمان فلسطینی ما در غزه، تحت شدیدترین جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر و نژادپرست صهیونیستی و با حمایت واشنگتن و در سایه سکوت کشورهای غربی، از آشکارترین حقوق خود محروم و با نسل کشی مواجه هستند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود گفت، شاید اگر همه ما مسلمانان در انجام وظایف و تکالیف دینی دقت بیشتری مبذول می‌کردیم، موضوع فلسطین و ظلم  مستمر رژیم صهیونیستی در حق مردم شریف و بی‌دفاع آن و تلاش برای پاکسازی قومی مردم فلسطین که تنها هدفشان زندگی آرام و امن در سرزمین آبا و اجدادی است، قریب به هشت دهه ادامه نمی یافت.

وی در پایان سخنان خود گفت، از خداوند متعال مسئلت می نماییم که مردم مظلوم فلسطین را از شر جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی رهایی بخشیده و ان شاالله بزودی شاهد آزادی قدس شریف، قبله اول از لوث صهیونیست ها باشیم.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889197

دیگر خبرها

  • جلالی: شاید اگر همه مسلمانان در انجام وظایف خود دقت می‌کردند ظلم علیه مردم فلسطین ادامه نمی‌یافت
  • «فلسطین»؛ کانون بحث دیپلماتیک در سفارت ایران در مسکو
  • تظاهرات مردم اردن برای چهارمین روز متوالی ادامه دارد
  • حملات گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان
  • تظاهرات حامیان فلسطین در اردن، مغرب و کرانه باختری
  • لبیک اردنی‌ها به فراخوان قسام/محاصره سفارت اسراییل برای سومین روز
  • صهیونیست‌ها: ما شمال را از دست دادیم
  • عربستان مصادره اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
  • خیابان سفارت رژیم صهیونیستی در لندن، «خیابان نسل‌کشی» نام‌گذاری شد
  • حمله اردنی‌ها به سفارت رژیم صهیونیستی + فیلم