Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@18:35:54 GMT

سفر نوروزی به یزد ممنوع است؟

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۸۹۴۰

سفر نوروزی به یزد ممنوع است؟

در حالی که سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد قبل از مشخص شدن رنگ بندی استان یزد توسط وزارت بهداشت سفر نوروزی یزد را ممنوع اعلام کرده بود، سخنگوی ستاد استانی کرونا این خبر را برداشت شخصی دانست!

امروز به یک باره اخباری از سوی سخنگوی علوم پزشکی در فضای مجازی و برخی از خبرگزاری‌ها نشر داده شد، خبری که از ممنوعیت سفر به یزد حکایت داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی این خبر از سوی این رسانه‌ها و به نقل از سخنگوی علوم پزشکی استان یزد منتشر شد که هیچ توضیحی از سوی وزارت بهداشت در خصوص رنگ بندی استان‌ها اعلام نشده بود و همچنین متولیان استانی مانند فرماندار یزد وضعیت یزد را زرد اعلام کرده بودند.

چندین ساعت پس از انتشار گسترده خبر سخنگوی علوم پزشکی، ستاد ملی کرونا استان‌های نارنجی و قرمز را اعلام کرد که از استان یزد تنها شهرستان خاتم در زمره شهرهای نارنجی و ممنوع السفر برای نوروز اعلام شده بود و این مسئله را در حالی شاهد بودیم که در این مدت که هنوز ستاد ملی کرونا هیچ اظهار نظری نکرده بود، خبری مبهم در فضای گسترده مجازی و خبرگزاری‌ها، منجر به سردرگمی مردم و دست به دست شدن اعمال نظری شخصی در وجهه یک مصوبه شده بود.

البته پیگیری از سوی متولیان ستاد استانی کرونا نیز تا اعلام مطلبی از سوی سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در رابطه با خبر ممنوعیت سفر به یزد در ایام نوروز، نتیجه‌ای نداد.

«علی صالحی» سخنگوی ستاد استانی کرونا در این بار گفته است؛ «وضعیت شیوع کرونا در استان یزد در روزهای اخیر سخت شده و فقط در روز گذشته حدود ۲۰۰ بستری در مراکز درمانی داشته‌ایم که در سه ماه اخیر، رکورد محسوب می شود.»

وی اضافه کرد: «خبر یکی از اعضای ستاد مقابله با کرونای استان درباره ممنوعیت سفر به یزد، دقیق منتشر نشده و بر اساس برداشت شخصی است.»

صالحی تاکید کرد که «استان، تابع تصمیم ستاد ملی کرونا در این خصوص خواهد بود.»

با این حال هنوز مشخص نیست چرا عضو ستاد استانی کرونا در قالب یک خبر رسمی مطلبی غیر رسمی را برخلاف مصوبه ستاد ملی کرونا اعلام کرده اما به نظر می‌رسد لازم است که هماهنگی بیشتری بین اعضای ستاد استانی با توجه به مصوبات ملی وجود داشته باشد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ستاد استانی کرونا ستاد ملی کرونا علوم پزشکی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۸۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نهادی بود که در مدت زمانی کوتاه، شگفتی جهانیان را برانگیخت و اکنون با گذشت ۴۵ سال، همچنان شاهد افتخارآفرینی‌های متعددی هستیم و چه بسا شیرمردان و شیرزنانی که از میدان رزم به عرصه جهاد و سازندگی، بهداشت و درمان و آموزش قدم نهاده‌اند تا ایران اسلامی پایدار بماند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نهادی تحت فرماندهی عالی مقام رهبری است که هدف آن نگهبانی از انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای‌آن و کوشش مستمر در راه تحقق آرمان‌های الهی و گسترش حاکمیت قانون خدا طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران و تقویت کامل بنیه دفاعی جمهوری اسلامی از طریق همکاری با سایر نیروهای مسلح و آموزش نظامی و سازماندهی نیروهای مردمی است.

امام خمینی (ره) در بخشی از سخنان خود در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمود: «من از سپاه راضی هستم و به هیچ وجه نظرم از شما برنمی‌گردد. اگر سپاه نبود، کشور هم نبود. من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می‌دارم. چشم من به شماست. شما هیچ سابقه‌ای جز سابقه اسلامی ندارید».

ایشان همچنین درباره نقش سپاه در پشتیبانی از جمهوری اسلامی فرمود: «سپاه پاسداران که رُکنی بزرگ در پیروزی انقلاب اسلامی است، با اقتدا به مولای خود سید مظلومان علیه الصلوة والسلام نجات بخش ملت ایران و اسلام عزیز از شب‌های تاریک و ظلمانی ستمشاهی بود و در پاسداری از انقلاب و هدف‌های آن، عاملی مؤثر و رُکنی رکین بوده و هست».

شاخصه‌های سپاه

ویژگی و شاخصه‌های برجسته سپاه را در چند محور می‌توان برشمرد:

۱. تبلور ارزش‌ها و معیارهای دینی: پاسداران که به عنوان نیروهای متدین و انقلابی مجموعه سپاه را تشکیل می‌دهند، امتیاز بالایی را در معرفت دینی، معنویت و بصیرت و هوشیاری و بینش سیاسی دارا هستند که در رفتار، کردار، عملکرد، مدیریت، حتی خانواده و اجتماع آشکار بوده است.

۲. مردمی بودن: سپاه که نهادی برخاسته از متن توده‌های متدین جامعه است، همواره یکی از ویژگی‌های ذاتی خود را که مردمی بودن بوده حفظ کرده است، ویژگی مردمی سپاه با شجره طیبه بسیج نهادینه گشت و این ویژگی بر استراتژی و راهبردهای دفاعی سپاه نیز تأثیرگذار بود، همچنین این امتیاز سپاه را به یک قدرت ملی مردمی در نظام جمهوری اسلامی تبدیل کرد که بزرگترین توانمندی‌ها را در مقایسه با سایر ارتش‌های منطقه‌ای و جهانی دارا است.

۳. ولایی بودن: اعتقاد و التزام و عشق به ولایت در وجود تک تک پاسداران سپاه یکی از ویژگی‌های برجسته آن است، از سوی دیگر سپاه به دلیل حساسیت و ویژگی‌های خاص خود از سوی هر سه حوزه فرماندهی، حفاظت و نمایندگی وابسته به نهاد ولایت بوده که این ویژگی و اشراف رهبری و هدایت‌های ایشان سپاه را به عنوان نهاد مکتبی و ولایی در جامعه ایران معروف کرده است.

۴. شهادت طلبی: روحیه و خصلت فداکاری، ایثار، جان فشانی برای آرمان‌های دینی و انقلابی با روحیه شجاعت و تهور، توانی را به پاسداران و سپاه داده که در مواجهه با دشمنان داخلی و خارجی با تمام قدرت ایستادگی و آنان را وادار به تسلیم در مقابل قدرت جمهوری اسلامی کنند، ایستادگی کلاهدوزها، خرازی‌ها، همت‌ها و بروجردی‌ها در مقابله با ضد انقلاب داخلی و دشمنان متجاوز در حماسه هشت سال دفاع مقدس تابلویی زرین و افتخارآفرین از نقش برجسته سپاه را ترسیم کرده است.

حضور سپاه در عرصه سازندگی

پس از پذیرش قطع نامه ۵۹۸، سپاه پاسداران افزون بر وظیفه اصلی خود که حفظ کیان اسلامی کشور بود، بر اساس فرمان مقام معظم رهبری، وارد میدان سازندگی کشور شد، هدف سپاه از ورود به این عرصه، استفاده بهینه از منابع و امکانات اقتصادی و عمرانی موجود در سپاه، مشارکت در اجرای برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، کسب تجربه و دانش فنی به منظور افزایش توان دفاعی سپاه، تداوم ارتباط سپاه و مردم و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت نیروهای متخصص بسیجی در توسعه کشور بود.

البته همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی و از همان روزهای نخست، موضوع سازندگی کشور از سوی بنیان گذار انقلاب اسلامی به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها مطرح شد و به دنبال تأکید حضرت امام خمینی (ره)، موضوع سازندگی در جنبه‌های گوناگون سرلوحه امور قرار گرفت، دیری نپایید که کینه‌ورزی دشمنان انقلاب و اسلام، این تحول را نشانه رفت و آثار کارشکنی، ابتدا با درگیری‌های داخلی و سپس با تحمیل جنگ و صدها توطئه خرد و کلان دیگر، بر ضد نظام نوپای انقلاب اسلامی شدت گرفت.

پس از فراغت از جنگ، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در راه مأموریت دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و توسعه همه جانبه کشور، وارد عرصه سازندگی شد، این مرکز با اجرای طرح‌های بزرگ ملی و محلی در زمینه‌های گوناگون، مانند سدسازی، جاده‌سازی، زه‌کشی و احداث کانال، ساخت تصفیه‌خانه، احداث خطوط انتقال آب و گاز و نفت، ساخت سازه‌های شناور، بندر، اسکله و موج شکن، ساخت پالایشگاه، احداث تونل، سازه‌های زیرزمینی، مخازن نفت و آب، حمل و نقل، معدن، کشاورزی و خدمات مشاوره‌ای، کمک به دولت جمهوری اسلامی و خدمت به مردم را هدف خود قرار داد.

سپاه در کنار کادر درمان در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا

در شرایطی که کشور با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کرد و در روزهایی که تمام بیمارستان‌ها مبتلایان به کرونا را پذیرش می‌کردند، سپاه پاسداران در آزمون بزرگ خدمت‌رسانی در مبارزه با بیماری کرونا و کمک مومنانه به مردم و آسیب‌دیدگان با سربلندی بیرون آمد و در کنار سایر نهادها، جلوه دیگری از مسئولیت‌پذیری در برهه‌های حساس را به نمایش گذاشته است.

ساخت بیمارستان‌های موقت، تولید و توزیع انبوه انواع تجهیزات بهداشتی همچون ماسک و موادضدعفونی کننده، خدمات رسانی به محرومان در کرونا و حضور گسترده در رزمایش کمک مومنانه، تنها بخشی از اقداماتی است که سپاه در دوران کرونا برای مقابله با این ویروس انجام داد.

ضدعفونی کردن معابر همه شهرهای کشور، اختصاص ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی سپاه به بیماران کرونا، راه اندازی دو سامانه جدید برای بیماری کرونا، انجام ۱۰۰ پروژه تحقیقاتی در دانشگاه بقیة الله (ع)، وارد شدن حوزه سلامت به برنامه نواحی سپاه و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان، تنها بخش دیگری از اقداماتی است که سپاه در طول همه‌گیری بیماری کرونا انجام داد.

آموزش مردمی در قالب بسیج

حفظ و انسجام و آموزش مردمی در قالب بسیج یکی از رسالت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، سپاه مکمل کار دولت‌ها است و از همان ابتدای انقلاب هرجایی که باری بر زمین بوده، سپاه در میدان بوده است؛ در مسائل طبیعی و غیرطبیعی مانند سیل، زلزله و بیماری‌های واگیر نقش سپاه به وضوح قابل مشاهده است و در خصوص اقتصاد مقاومتی، مسائل فرهنگی و اجتماعی و دفاعی، سپاه ید طولایی دارد؛ یکی از رسالت‌های سپاه در زمینه مسائل اجتماعی است، سپاه با همه مردم در سنین مختلف ارتباط دارد و به دنبال تربیت نسل جوان طراز انقلاب است.

محرومیت‌زدایی‭ ‬توسط‭ ‬سپاه

سپاه‭ ‬در‭ ‬سال‌های‭ ‬اخیر‭ ‬قرارگاهی‭ ‬با‭ ‬عنوان‭ ‬محرومیت‌زدایی‭ ‬تشکیل‭ ‬داد‭ ‬و‭ ‬در‭ ‬نیروها‭ ‬و‭ ‬سپاه‌های‭ ‬استانی‭ ‬هم‭ ‬قرارگاه‭ ‬محرومیت‌زدایی‭ ‬شکل‭ ‬گرفت‭، ‬نیروی‭ ‬زمینی‭ ‬سپاه‭ ‬یکی‭ ‬از‭ ‬مهم‌ترین‭ ‬یگان‌های‭ ‬سپاه‭ ‬بود‭ ‬که‭ ‬محرومیت‌زدایی‭ ‬را‭ ‬در‭ ‬راستای‭ ‬تأمین‭ ‬امنیت‭ ‬پایدار‭ ‬در‭ ‬مرزهای‭ ‬کشور‭ ‬به‌خصوص‭ ‬در‭ ‬مرزهای‭ ‬جنوب‌شرقی‭ ‬و‭ ‬شمال‌غربی‭ ‬کشور‭ ‬در‭ ‬دستور کار‭ ‬قرار‭ ‬داد‭. ‬

نقش زنان پاسدار در سازندگی کشور

در جامعه اسلامی، زنان نقش عظیمی را بر عهده دارند و در نهضت اسلامی نیز بنا به فرمایش امام راحل (قدس سره) نه تنها زنان عقب تر از مردان نبودند، بلکه در کنار آنها و در بسیاری از جبهه‌ها، شاید پیشتاز، در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی هم بودند و با حضور جدی خود به تکلیف الهی خویش عمل کردند، سپاه از همان لحظه‌های آغازین تکوین و تکامل خویش، حضور خواهران و برادران را توأم با حفظ ارزش‌های انقلابی و اسلامی شاهد بوده است و حضور زنان در سپاه از دو بعد قابل بررسی و تأمل است: بعد نظامی و بعد غیر نظامی.

در بعد غیرنظامی، زنان با حضور در پایگاه‌های بسیج و جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ارسال آنها به جبهه‌ها بار سنگین مسئولیت تدارک جبهه‌ها را بر دوش کشیدند و از سوی دیگر خواهران برای حفظ امنیت کشور، در مکان‌های حساس، حضوری هوشیارانه و فعال دارند، هم اکنون نیز زنان سپاهی با شرکت در حرکت‌هایی که حضور خواهران در کنار برادران یا بیش از آنها احساس می‌شود، مسئولیت‌های کم نظیر و منحصر به فردی را به عهده گرفته‌اند.

از این نمونه مسئولیت‌ها که بر عهده آنان گذاشته شده است می‌توان به حضور در عرصه‌های پزشکی و پیراپزشکی اشاره کرد، زنان پرستار، پزشک و مددکار سپاهی با حضور در مناطق محروم، دور دست، صعب‌العبور کشور در عرصه سازندگی کشور به خدمت و آموزش می‌پردازند و گام بلندی در جهت فقرزدایی، عدالت اجتماعی و سازندگی کشور بر می‌دارند، همچنین نباید فراموش کنیم که مهمترین وظیفه آنها در منزل و در تربیت فرزندانشان در نبود همسران و تأمین بعد آرامش روانی شوهران در جهت سازندگی کشور است.

کد خبر 746530

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • قدردانی استاندار همدان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای سوخت‌رسانی نوروزی
  • جلسه هماهنگی دبیرخانه جایزه ملی جوانی جمعیت با ستاد‌های استانی برگزار شد
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • تاسیس شهرک صنفی لباس در هرمزگان/همکاری مردم با طرح نور مطلوب است
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران