Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@02:25:25 GMT

رفتار انتخاباتی داوطلبان شوراها رصد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۲۹۷۶۵

رفتار انتخاباتی داوطلبان شوراها رصد می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا،  غلامرضا مرحبا دوشنبه شب در جلسه شورای اداری در فرمانداری آستارا افزود: به عنوان عضو هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای گیلان از همه متولیان و تلاشگران ستاد انتخابات و مردم می خواهم برای برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و دور از هر گونه حاشیه تلاش کنند.

وی بیان کرد: داوطلبان باید از هرگونه تبلیغات زودهنگام و خارج از قانون خودداری کنند و در روند انتخابات پیروی از عدالت، قانون و اخلاق مدنظر باشد تا حق کسی ضایع نشود و مردم بتوانند با آزادی و دقت لازم افراد شایسته را برای خدمت در  شوراهای اسلامی انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها از اهمیت خاصی برخوردار است و هر دو تجلی حضور مردم در صحنه و استفاده از حق تعیین سرنوشت است و امیدوارم مردم با حضور پر شور افراد شایسته، توانمند،  وفادار و پاکدست را انتخاب کنند.  

مرحبا گفت: باید حضور در انتخابات پیش رو به حدی چشمگیر باشد که خروجی حضور و مشارکت مردم، استقرار یک دولت جوان انقلابی باشد تا برنامه های توسعه و تعالی کشور را به جلو ببرد.

عضو هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گیلان با بیان اینکه در خیلی از کشورهای دنیا برای به دست آوردن فرصت انتخابات تلاش می کنند، گفت: باید قدر این فرصت را که تلاش زیادی برای ایجاد آن کشیده شده، بدانیم.

نماینده آستارا ادامه داد: از دوران مشروطه تاکنون ایرانیان زیادی برای آزادی جنگیده و جان خود را از دست داده اند تا ما امروز بدون توجه به قوم،  زبان،  نژاد و قبیله؛  انتخاباتی آزادانه و قانونمند را تجربه کنیم.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان در سراسر کشور در ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و برابر اعلام ستاد انتخابات گیلان تا امروز ۴۹۷ داوطلب در این استان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهرها نام نویسی کرده اند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ آستارا ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی نماینده مجلس شورای اسلامی تبلیغات انتخاباتی پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ آستارا ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر انتخابات ۱۴۰۰ آستارا ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی نماینده مجلس شورای اسلامی تبلیغات انتخاباتی اخبار کنکور شوراهای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۲۹۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است

«قدرتعلی حشمتیان» رییس دوره‌ای خانه احزاب ایران درگفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه انتظار ما در دور اول انتخابات مجلس بابت مشارکت مردم برآورده نشد اظهار کرد: ما می‌خواستیم مانند مجلس پنجم، فراکسیون‌های مختلفی از هر کدام از جریانات سیاسی اعم از اصول‌گرا، اصلاح‌طلب، اعتدال‌گرا و مستقل شکل بگیرد و مجلس از حالت یک‌دستی خارج شود اما این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: امیدواریم در دور دوم انتخابات، مشارکت خوبی رقم بخورد و افراد با رأی بالا وارد مجلس بشوند.

حشمتیان اضافه کرد: ان‌شاءالله مردم برای پیشرفت امور کشور و تقویت نظام، با پشتیبانی از غیورمردان سپاه و ارتش پای صندوق رأی بیایند و این تعداد نماینده باقی‌مانده را با رأی بیشتر به مجلس بفرستند؛ این مشارکت به نفع کشور و نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس دوره‌ای خانه احزاب ایران همچنین با تاکید بر توجه و حمایت از سپاه و حمایت از نیروهای مسلح گفت: در حال حاضر توجه‌ها عمدتاً به عملیات نیروهای مسلح است و فضای کشور متوجه انتخابات پیش‌رو نیست.

وی افزود: از این رو، رسانه‌ها خصوصاً سازمان صداوسیما با برگزاری مناظره و گفت‌وگو و با دعوت از هر چهار گروه اصولگرا، اصلاح‌طلب، مستقل و اعتدالگرا می‌تواند این فضاسازی را انجام بدهد تا مردم با آگاهی بیشتر، کاندیدای مورد نظر خود را به مجلس بفرستند.

حشمتیان با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی و تورم مساله اصلی مردم است اظهار کرد: علاوه بر کاهش تورم و گرانی‌ها باید حقوق برخی اقشار جامعه افزایش یابد تا از زیر خط قرمز خارج شوند و تحقق این امر، مستلزم تلاش است؛ متأسفانه با وجود اینکه نیروهای مسلخ خوب عمل می‌کنند، مسؤولین در بدنه دولت و مجلس عملکرد خوبی نداشته‌اند.

رئیس دوره‌ای خانه احزاب ایران اضافه کرد: مجلس آینده باید بتواند دولت را به تحرک بیشتر وادار کند و نافرمانی‌ها در بدنه دولت را از بین ببرد؛ همچنین رئیس‌جمهور محترم باید از وزرا بخواهد اولویت اول خود را توجه به معیشت مردم و اقتصاد قرار بدهند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

کد خبر 6080138

دیگر خبرها

  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • انتخابات ترای اتلون| حججی رئیس فدراسیون شد/ کنایه‌های جدی گودرزی به احمد نامنی
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد
  • اعلام زمان بندی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ببینید | قدردانی بیش از ۲۲۰ نماینده مجلس از برنامه‌های نوروزی، قرآنی و انتخاباتی صداوسیما
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی