Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@15:49:59 GMT

عیدانه در چهارباغ

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۰۰۳۹

عیدانه در چهارباغ

ایسنا/اصفهان در آستانه نو شدن سال کهنه، رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان، از اجرای ویژه برنامه «عیدانه، استقبال از بهار»، همراه با بهاری‌خوانی و خیمه‌شب‌بازی در گذر چهارباغ خبر داد.

احمد رضایی دارافشانی اعلام کرد: آیین‌های بهاری خوانی و نوروز خوانی از سالهای دور در فرهنگ ایرانی برقرار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما نیز هر ساله شاهد اجرای برنامه‌هایی برای استقبال نوروز هستیم که بیشتر آنها حول محور نمایش‌های آیینی و سنتی می چرخد و به صورت نمادین، نشان دهندۀ ورود عمو نوروز و رفتن ننه سرماست.

وی ادامه داد: امسال نیز به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و معاونت اجتماعی این سازمان، با برنامه‌های ویژه‌ای چون خیمه شب‌بازی و نغمه پردازی عروسکی، شاهد حضور ننه سرما، عمو نوروز و مبارک در گذر چهارباغ خواهیم بود.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، با اشاره به حضور نوروز خوان ها در گذر چهارباغ، افزود: با توجه به شیوع کرونا در سال جاری به منظور پاسداشت تلاش کادر درمان در عرصه سلامت، یک ابر عروسک از پرستاران (مدافعان سلامت) تهیه شده که در برنامه «عیدانه، استقبال از بهار» حضور دارد.

به گزارش ایسنا، رضایی دارافشانی، با بیان اینکه چهارباغ به عنوان گذر فرهنگی و مرکزی، پایلوت اجرای این رویداد در نظر گرفته شده و در مناطق مختلف نیز برنامه هایی به این شکل برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در این عیدانه، عمو نوروز و ننه سرما با نغمه پردازی هر روز از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در گذر چهارباغ و خیابان های سطح شهر به استقبال بهار رفته و در مناطق مختلف حرکت می‌کنند.

وی گفت: یکی از زیبایی‌های نوروز آیین‌های پیش از آن بوده و از این رو با تکمیل و بازآفرینی قطعه پازل گمشده آئین‌های پیش از نوروز به واسطه اجرای این مجموعه برنامه‌ها، سعی شده تا فضای شادی و نشاط برای شهر و شهروندان فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری عید نوروز ویژه برنامه نوروزی بهار چهارباغ عباسي نمایش عروسکی گذر چهارباغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۰۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی

به گزارش جام جم آنلاین از  روابط عمومی رسانه ملی، مجتبی کشوری در نشست خبری گزارش برنامه‌های نوروز و رمضان رسانه ملی که امروز در سازمان صداوسیما برگزار شد، ضمن یادآوری این نکته که در این گزارش درباره بازدید‌ها صحبت می‌کنیم و نه میزان بازدیدکنندگان، اظهار کرد: با استفاده از ابزار داده‌کاوی، حدود ۵۰۰ هزار محتوای تقطیع شده از برنامه‌های نوروز و ماه رمضان رسانه ملی در چهار پلتفرم تلگرام، اینستاگرام، روبیکا و ایتا جمع‌آوری کرده‌ایم که در مجموع یک میلیارد و نیم بازدید داشته‌اند.

وی افزود: در این میان در تلگرام ۱۷۳ میلیون بازدید، در اینستاگرام ۱.۱ میلیارد بازدید، در ایتا ۸۵.۵ میلیون بازدید و در روبیکا ۱۳۹ میلیون بازدید ثبت شده است.
مدیرکل اتاق وضعیت معاونت فضای مجازی با بیان اینکه در میان برنامه‌ها نیز «محفل» با ۴۰۵ میلیون بازدید، «زندگی پس از زندگی» با ۲۷۸ میلیون، «سال نو» شبکه سه با ۱۱۸ میلیون، «برمودا» در ایام عید ۱۰۳ میلیون و «شب عیدی» شبکه دو با ۷۹ میلیون بازدید در ردیف پرمخاطب‌ترین برنامه‌ها قرار داشتند عنوان کرد: در میان ویدئو‌هایی از مجموعه‌های نمایشی، «نون خ» با ۶۴ میلیون بازدید، «زیرخاکی» با ۳۹ میلیون بازدید، «هفت‌سر اژدها» با ۲۴.۵ میلیون بازدید و «رستگاری» با ۵.۱ میلیون بازدید در شبکه‌های اجتماعی دیده شدند.

دیگر خبرها

  • کاهش بیش از ۳۰ درصدی سرقت در ایام نوروز در قزوین
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • آمار مخاطبان در نوروز و رمضان ۸ درصد افزایش داشته است
  • آیین تجلیل از برنامه سازان نوروز و ماه رمضان
  • استقبال ۷۲ درصدی تهرانی‌ها از مرحله سوم طرح کالابرگ
  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی
  • انجام قریب به ۱۲ هزار مورد بازرسی در اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در آذربایجان غربی
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد
  • فارس به استقبال یادروز سعدی می‌رود