Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، چهار جوان نقابدار که با بستن دست و پا‌های مرد جوان در کوهپایه‌های قله دال فریمان، همسر او را در یکی از گاش‌های آغل‌های نگهداری گوسفندان منطقه سنگ سفید مورد تجاوز وحشیانه گروهی قرار داده بودند، سپیده دم روز گذشته در زندان مرکزی مشهد اعدام شدند.

 سوم مهر گذشته بود که زوج جوانی سوار بر خودروی ال ۹۰ از مشهد به سمت فریمان حرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زوج قرار داشتند تا صبح زود برای کوهپیمایی به قله معروف دال در منطقه سنگ سفید بروند. آن‌ها که زودتر از دیگران به سنگ سفید رسیده بودند، شب را به پارک نزدیک میدان شهر رفتند و در آن جا با نصب چادر مسافرتی اتراق کردند.

حدود نیمه شب بود که چهار جوان موتورسوار وارد پارک شدند و زوج جوان را زیرنظر گرفتند. آن‌ها که تصور می‌کردند زوج جوان با یکدیگر رابطه دوستانه دارند و به راحتی می‌توانند به زن جوان تعرض کنند، ناگهان تصمیم وحشتناکی گرفتند.

 این چهار نفر، چشم از چادر مسافرتی برنداشتند و به تعقیب زوج مذکور پرداختند. صبح روز بعد (۹۹.۷.۴) زن و مرد جوان سوار بر خودرو درحالی به کوهپایه رسیدند که هشت چشم پلید به آنان دوخته شده بود. آن‌ها به کوهنوردی ادامه دادند، اما هنگام بازگشت از «قله دال» زمانی که به نزدیکی گاش‌های کوهپایه رسیدند، ناگهان با صحنه ترسناکی روبه رو شدند.

چهار جوان که سروصورت خود را پوشانده بودند درحالی که سلاح سرد (چاقو) را در دست می‌فشردند به سوی زوج جوان رفتند. آنان که از وحشت در جای خود میخکوب شده بودند، با چشمانی از حدقه بیرون زده، فقط به نقابدارانی نگاه می‌کردند که یکی از آن‌ها خال کوچکی در گوشه چشمش نمایان بود.

موتورسواران نقابدار که، چون «عقرب‌هایی ترسناک» به نظر می‌رسیدند، با تهدید به مرگ مرد جوان، چاقو را زیر گلویش گذاشتند و دست و پاهایش را بستند. آنان سپس زن ۲۰ ساله را به درون «گاش» (طویله) کشیدند و در برابر چشمان شوهرش به او تجاوز کردند.

بیشتر بخوانید

نوه معتاد پدربزرگش را کشت وگوش‌هایش را برید!

زن جوان که از شدت ترس همه وجودش می‌لرزید با التماس و گریه تلاش می‌کرد خود را از چنگ «عقرب‌های نقابدار» برهاند، اما التماس‌های او بی فایده بود. از سوی دیگر مرد جوان که نمی‌توانست این صحنه دردناک را تحمل کند، همه سعی خود را به کار گرفت تا بتواند راهی برای باز کردن دست و پاهایش بیابد، ولی او نیز بیهوده تلاش می‌کرد.

«عقرب‌های نقابدار» در میان جیغ و خواهش و التماس، به زن جوان تجاوز کردند و سپس با پاره کردن لاستیک‌های خودروی این زوج، سوار بر موتورسیکلت در جاده روستایی متواری شدند. وقتی زن دست و پای همسرش را باز کرد آن‌ها به زحمت خود را به کنار جاده روستایی رساندند و با دیدن خودروی گشت پلیس، ماجرا را برای آن‌ها بازگو کردند.

چند دقیقه بعد این حادثه هولناک، در بی سیم‌های پلیس پیچید و به این ترتیب تلاش نیرو‌های انتظامی برای شناسایی و دستگیری عاملان تجاوز گروهی آغاز شد. با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و با صدور دستوری ویژه و محرمانه از سوی قاضی غلامعلی صادقی (رئیس کل دادگستری خراسان رضوی) این پرونده به طور خاص در شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب فریمان مورد رسیدگی قرار گرفت.

از سوی دیگر نیز گروه ویژه‌ای از نیرو‌های پلیس اطلاعات و امنیت خراسان رضوی با همکاری کارآگاهان آگاهی وارد عمل شدند و به تحقیق در این باره پرداختند.

آنان در چند شاخه از عملیات‌های اطلاعاتی، موفق شدند سرنخی از «عقرب‌های نقابدار» به دست آورند چرا که زن جوان از خال کوچکی سخن گفته بود که در گوشه چشم یکی از متهمان خودنمایی می‌کرد.

از سوی دیگر نیز آثاری از خودروی پژو آردی به دست آمد که متعلق به پدر یکی از متهمان تحت تعقیب بود؛ بنابراین نیرو‌های انتظامی با راهنمایی و نظارت مستقیم سردار محمدکاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) و پس از چند روز رصد‌های اطلاعاتی، موفق شدند چهار جوان متهم را در مشهد و کرج شناسایی و آنان را در عملیات‌های جداگانه دستگیر کنند.

گزارش خراسان حاکی است، با انتقال متهمان به فریمان، آنان در دادسرای عمومی و انقلاب مورد بازجویی‌های تخصصی قرار گرفتند و به این ترتیب پرونده تجاوز به عنف «عقرب‌های نقابدار» به مشهد ارسال شد و با توجه به حساسیت ویژه آن در شعبه اول دادگاه کیفری یک خراسان رضوی به ریاست قاضی دهقان مورد رسیدگی قرار گرفت.

گزارش خراسان حاکی است، چهار متهم این پرونده، ابتدا تلاش کردند تا خود را بی گناه جلوه دهند، اما تجربه قضایی قضات دادگاه کیفری، هر گونه راه گریز را با طرح سوالات پیچیده تخصصی بست و بدین گونه متهمان مذکور در جلسات دادگاه که به ریاست قاضی دهقان و مستشاری قاضی صفائیان برگزار شد، به تشریح این حادثه هولناک پرداختند و حقیقت ماجرا را فاش کردند؛ بنابراین قضات دادگاه، براساس محتویات پرونده، گزارش پلیس، اقاریر متهمان و دیگر اسناد و مدارک موجود رای به اعدام متجاوزان به عنف دادند که زن جوان (شاکی) در روز اول رویارویی با متهمان و با آمبولانس به پلیس آگاهی هدایت شد.

او با دیدن متهمان از شدت ترس و وحشت، جیغ می‌کشید و بیهوش می‌شد. در عین حال پرونده مذکور با اعتراض متهمان به رای صادر شده از سوی دادگاه کیفری یک خراسان رضوی، به شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور ارسال شد و به طور ویژه زیر ذره بین قضاوت قرار گرفت، اما قضات زبده دیوان عالی کشور نیز پس از بررسی دقیق محتویات پرونده، رای دادگاه را تایید کردند.

 این گونه بود که پرونده «عقرب‌های نقابدار» که با دستور قاضی صادقی خارج از نوبت مورد رسیدگی ویژه قرار گرفته بود، پس از گذشت حدود شش ماه از این حادثه وحشتناک به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارجاع شد و با صدور دستوری از سوی قاضی محمدرضا دشتبان (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) بی درنگ مقدمات اجرای حکم اعدام فراهم آمد تا این که سپیده دم روز گذشته چهار متهم این پرونده که روح‌الله جاویدی‌راد متولد ۱۳۷۸، محمد صیادی باغسنگانی متولد ۱۳۷۲، سیدمحمد حسینی متولد ۱۳۷۲ و محمد وطندوست متولد ۱۳۷۶ در زندان مرکزی مشهد پای چوبه دار رفتند و اعدام شدند.

اجرای حکم اعدام ۴ متهم پرونده تجاوز به عنف درمنطقه فریمان
احکام صادرشده درباره پرونده متهمان تجاوز به عنف در منطقه فریمان روز گذشته در زندان مرکزی مشهد به مرحله اجرا درآمد. به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان خراسان رضوی متعاقب اعلام شکایت از سوی شکات و اعلام گزارش یک فقره تجاوز به عنف مورخ ۳/۷/۹۹ در منطقه سفید سنگ فریمان از سوی مرجع انتظامی، پرونده‌ای با همین موضوع و آدم ربایی با تهدید در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب آن شهرستان تشکیل شد و پس از شناسایی عوامل جنایت علیه یک مرد و زن کوهنورد و انجام تحقیقات از چهار نفر از متهمان به اسامی روح ا... جاویدی راد فرزند علی اکبر دارای سابقه کیفری و متاهل، محمد صیادی باغسنگانی فرزند مهدی و متاهل، محمد حسینی فرزند احمد و محمد وطن دوست فرزند حسین دارای سابقه کیفری و طی تشریفات قانونی، در تاریخ ۱۵/۸/۹۹ کیفرخواستی برای متهمان صادر می‌شود. با صدور کیفرخواست از سوی دادسرای عمومی و انقلاب فریمان، پرونده برای ادامه رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی ارسال و به صورت ویژه رسیدگی می‌شود.

در نهایت پس از انجام تحقیقات و اقدامات قانونی لازم درباره اتهامات متهمان موصوف مبنی بر آدم ربایی به عنف و اکراه و تهدید و تجاوز به عنف، اقدامات لازم توسط شعبه اول دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی با توجه به محتویات پرونده، گزارش‌های مرجع انتظامی، گزارش اداره اطلاعات شهرستان، مدافعات بلاوجه نامبردگان، تحقیقات معموله قانونی، اظهارات و اقرارات صریح و تلویحی متهمان راجع به ارتکاب بزه‌های انتسابی، شکایت شاکیان خصوصی، کروکی ترسیمی و تصاویر ماخوذه از محل وقوع بزه و دیگر قرائن و امارات موجود در پرونده انجام و بزه انتسابی به متهمان محرز و مسلم تشخیص داده می‌شود.

بر این اساس رای مجازات متهمان توسط دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی صادر و با اعتراض متهمان و وکلای آن‌ها پرونده برای ادامه رسیدگی به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود و در نهایت شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور با بررسی کلیه محتویات پرونده و اجرای تشریفات قانونی، رای شعبه اول دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی مبنی بر اعدام نامبردگان با طناب دار در محل زندان مرکزی مشهد را ابرام می‌نماید. بدین ترتیب حکم نامبردگان صبح دیروز و پس از طی تشریفات قانونی در محل زندان مرکزی مشهد به مرحله اجرا درآمد.

گفتنی است مدتی قبل متهمان به آدم ربایی و تجاوز به عنف یک زن و مرد کوهنورد در منطقه سفید سنگ فریمان اقدام کرده بودند.

منبع:روزنامه خراسان

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار حوادث تجاوز گروهی دادسرای عمومی و انقلاب زندان مرکزی مشهد دیوان عالی کشور محتویات پرونده تجاوز به عنف قرار گرفت چهار جوان مرد جوان زوج جوان شعبه اول زن جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۰۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پرونده‌های کلاهبرداری در کرمان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان، اکبر مختاری گفت:در سال ۱۴۰۲ تعداد پرونده‌های کلاهبرداری نسبت به سال قبل ۲۱ درصد رشد داشته است، لذا ضرورت دارد شهروندان قبل از انجام هر معامله‌ای ضمن دقت کافی اطمینان لازم را کسب نمایند.
اکبر مختاری در جمع قضات و کارکنان اداری دادگستری شهر کرمان اظهار داشت:بیش از ۹۱ هزار و ۶۹۲ فقره پرونده در سال ۱۴۰۲ به محاکم عمومی و انقلاب کرمان وارد شده است که شاهد رشد ۱۹ درصدی ورودی پرونده هابه محاکم هستیم.
این مقام قضایی افزود: به تفکیک مجتمع حقوقی ۲۸ درصد رشد ورودی، مجتمع کیفری دو ۱۷ درصد و محاکم خانواده ۵ درصد ومحاکم دادگاه انقلاب ۲ درصد رشد ورودی داشته اند.
وی اضافه کرد:علیرغم افزایش ورودی‌ها با تلاش شبانه روزی قضات و کارکنان اداری در مجموع ۱۹ درصد بیشتر از سال گذشته به پرونده‌ها رسیدگی نموده اند.
وی در خصوص تعیین و تکلیف پرونده‌های مُسن گفت:خوشبختانه در سال جاری ۳۵ درصد پرونده‌های مسن در محاکم شهر کرمان تعیین و تکلیف شده اند و مختومه گردیده اند و این روند با قوت ادامه خواهد داشت.
وی در تشریح فروانی پرونده‌های وارده به محاکم شهر کرمان گفت:در بخش کیفری بیشترین پرونده‌ها مربوط به "ضرب و جرح و سرقت" بوده است و در بخش حقوقی "مطالبه وجه" و در دادگاه خانواده "مطالبه مهریه و درخواست طلاق" در دادگاه انقلاب "مواد مخدر" بوده است.

دیگر خبرها

  • افزایش پرونده‌های کلاهبرداری در کرمان
  • بازداشت عاملان پرتاب نارنجک به سمت ماموران پلیس در چهارشنبه سوری
  • عاملان پرتاب نارنجک به سمت ماموران پلیس در چهارشنبه سوری بازداشت شدند
  • بازداشت عاملان پرتاب نارنجک دستی به سمت ماموران پلیس
  • تراژدی دیروز حلبچه و امروزِ غزه سند شرمساری عاملان آن در دادگاه تاریخ خواهد بود
  • دستگیری عاملان مجروحیت مامور پلیس در آخرین چهارشنبه سال
  • دستگیری عاملان مجروحیت مامور در آخرین چهارشنبه سال
  • صدور حکم قصاص برای عاملان قتل در میهمانی مختلط
  • حکم قصاص برای عاملان قتل در میهمانی مختلط
  • معرفی متهمان دادگاه منافقین/ حسین دادخواه؛ متهم ردیف هفتاد و یکم