Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - 43 مرکز مثبت زندگی بهزیستی استان یزد با حضور رئیس جمهور و ریاست سازمان بهزیستی کشور به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، 2 هزار و 400 مرکز مثبت زندگی به صورت همزمان در سراسر کشور با حضور رئیس جمهور افتتاح و بصورت رسمی فعالیت خود را آغاز کردند که سهم استان یزد از این مراکز 43 مورد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل بهزیستی استان یزد در حاشیه مراسم عنوان کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری که « هر چه ممکن است در سطح کشور خدمات مربوط به بهزیستی را باید گسترش داد و از نیروی مردم برای گسترش این خدمات حداکثر استفاده را کرد.» و با اهتمام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی، در راستای تحقق این موضوع، ایده ای نوین تحت عنوان "مراکز +زندگی" شکل گرفت تا از طریق راه اندازی واحدهای تخصصی خدمات دهنده به گروه های هدف با محوریت اصل مشارکت جویی از سوی مردم، در مناطق شهری، روستایی و مناطق کم برخوردار و حاشیه ای که بیشترین فراوانی و تراکم جمعیتی (مددجویان) در آن ساکن هستند استقرار یابد. 
علی محمد عطابخش در ادامه افزود : مراکز مثبت زندگی مراکزی است غیردولتی که بر اساس بند 4 ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پروانه فعالیت دریافت و مجموعه ای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی که شامل22 خدمت در سطح اولیه اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری در بستر فناوری اطلاعات در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه می باشد را ارایه می نمایند.
وی خاطرنشان کرد: از نکات مورد توجه مراکز+زندگی در مقایسه با طرح ها و برنامه های گذشته سازمان بهزیستی، استقرار نظام هوشمند در فرآیند خدمات رسانی به گروه های هدف است به طوری که بخش اعظم خدمات پیش بینی شده در بستر الکترونیک با امکان رصد و نظارت و پایش دقیق قابل ارائه است که علاوه بر انضباط، تسریع خدمات را مهیّا می کند. 
لازم به ذکر است در مراکز (+زندگی) که برای تردد افراد دارای معلولیت نیز مناسب سازی شده، مقرر شده است، خدماتی از جمله اجرای برنامه های آگاهسازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، پیشگیری از معلولیت ها و اجرای برنامه های غربالگری بینایی- شنوایی و اوتیسم–پیشگیری از طلاق در راستای تحکیم بنیان خانواده برای زوج هایی که در سال های اولیه زندگی مشترک هستند، به صورت کاملا رایگان ارائه شود. 
گفتنی است؛ در حال حاضر تعداد 16 هزار و 455 پرونده معلولین و مددجویان شامل 34 هزار و 470 نفر در اختیار مراکز قرار گرفته است که مراکز مشغول پایش و به روز رسانی پرونده ها و آماده فعالیت پس از افتتاح رسمی است .

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی مثبت زندگی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۰۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف قرارداد این سازمان در سوم اردیبهشت ماه جاری خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر مهدی اسلامی با قدردانی از همراهی و همکاری ارائه‌دهندگان خدمات سلامت با این سازمان در زمینه ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی، گفت: در فرایند پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان، روز گذشته، سوم اردیبهشت ماه جاری در مجموع ۲۲۵۰ میلیارد تومان بابت بخشی از مطالبات این مراکز؛ به حساب ارائه‌دهندگان خدمات سلامت طرف قراداد این سازمان ازجمله داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد واریز شد.

وی در مورد جزییات این پرداخت افزود: ۱۲۸۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌های خصوصی و دولتی طرف قرارداد پرداخت شده و همچنین بخشی از مطالبات مربوط به سهم سازمان هدفمندی (دارویار در تعهد دولت) نیز به سازمان مربوطه جهت پرداخت اعلام شده است.

اسلامی گفت: همچنین مطالبات دو ماه از عملکرد پزشکان طرف قرارداد که بالغ بر ۲۱۸ میلیارد تومان است، به همراه یک ماه از مطالبات سایر مراکز خصوصی طرف قرارداد شامل پاراکلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی به مبلغ ۶۷۰ میلیارد تومان و مطالبات پزشک خانواده به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: الباقی مطالبات مراکز طرف قرارداد نیز در آینده نزدیک ازتوسط سازمان تأمین‌اجتماعی تادیه خواهد شد.

بر اساس این گزارش سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان برای تأمین و ارائه خدمات درمانی به بیش از ۴۷ میلیون نفر افراد تحت پوشش خدمات درمانی این سازمان؛ علاوه بر امکانات درمانی ملکی خود مشتمل بر ۴۰۶ مرکز درمانی شامل ۷۹ بیمارستان و ۵ دی‌کلینیک ملکی با بیش از ۱۱هزار تخت فعال بیمارستانی در سراسر کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز با ۱۲۴۸ بیمارستان و ۳۰۸۸ مرکز درمانگاهی و ۱۷ هزار و ۴۲ مرکز پاراکلینیک، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و پزشک مستقل طرف‌قرارداد است.

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • ۴ هزار جوان ۱۸ ساله در آرزوی مستقل شدن هستند