Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، ینس استولتنبرگ دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درخصوص رفتار ترکیه در قبال ناتو ابراز نگرانی و تأکید کرد که این اتحادیه بستر مهمی برای حل اختلافات مربوط به آنکارا است.

او به نمایندگان پارلمان اروپا گفت: ناتو نگرانی‌های خود را ابراز کرده و این اتحادیه از وجود اختلاف نظر‌های جدی در برخی موارد مانند تصمیم ترکیه برای خرید سامانه موشکی «اس-۴۰۰» یا موارد مرتبط با حقوق دموکراتیک در ترکیه آگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه اخیرا در سخنانی اعلام کرد که سامانه اس-۴۰۰ موضوعی ملی است و ما به طور مستقل از سامانه‌های ناتو، از آن استفاده خواهیم کرد.

وزیر دفاع ترکیه محدودیت‌های تعیین شده از سوی دولت آمریکا در خصوص پروژه جنگنده‌های اف-۳۵ را مغایر با روحیه ائتلاف دو کشور در ناتو ارزیابی کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز پیشتر در جریان نشستی مطبوعاتی گفت که موشک‌های اس ۴۰۰ روسیه با تجهیزات ناتو مغایرت دارد، امنیت فناوری ناتو را تهدید می‌کند و مطابق با تعهدات ترکیه به عنوان عضو ناتو نیست. به همین منظور از ترکیه می‌خواهیم از داشتن این موشک‌ها صرف نظر و از آن‌ها استفاده نکند.

ترکیه بعد از ناکامی آنکارا و واشنگتن در زمان دولت باراک اوباما برای توافق به منظور خرید سامانه آمریکایی «پاتریوت»، اقدام به خرید اس-۴۰۰ روسیه کرد. از آن زمان مقام‌های ترکیه بدون توجه به هشدار‌ها و تهدید‌های مکرر آمریکا با بستن توافقی ۲.۵ میلیارد دلاری خرید اس-۴۰۰ را از روسیه پیش برده اند.

در آخرین هفته‌های باقی مانده از دولت دونالد ترامپ، آمریکا تحریم‌هایی را علیه ترکیه در پرونده اس-۴۰۰ اعمال کرده بود. اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نشان داد که دولت بایدن و ترامپ درباره این پرونده اختلافی بین آمریکا و ترکیه اشتراک نظر دارند. مقام‌های ترکیه ضمن رد مواضع و تهدید‌های آمریکا درباره خرید اس-۴۰۰ اعلام کرده‌اند که این اقدام به منظور تقویت توان دفاعی این کشور صورت گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دبیرکل ناتو سامانه موشکی دولت ترکیه اس ۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۰۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۰.۴۷ درصدی قیمت جهانی نفت

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه کاهش یافته است. نگرانی در مورد تقاضای جهانی به خاطر ضعف رشد اقتصاد چین و همچنین پایین آمدن احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا از نگرانی نسبت به عرضه نفت به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پیشی گرفته است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۲ سنت معادل ۰.۴۷ کاهش به ۸۹ دلار و ۶۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۴ سنت معادل ۰.۵۲ درصد کاهش ۸۴ دلار و ۹۲ سنت معامله می‌شود.
مشکلات اقتصادی حساسیت سرمایه‌گذاران را تحت فشار گذاشته، تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی را کاهش داده و قیمت نفت را از ابتدای هفته جاری پایین آورده است. در حال حاضر توجه سرمایه‌گذاران معطوف پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران است.

تحلیلگران عقیده دارند احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و اطلاعات اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار چین نگرانی در مورد تقاضا را افزایش داده است.
جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا گفت اطلاعات ناامید کننده اقتصادی آمریکا که حاکی از تورم بالاتر از حد انتظار بوده، بدین معناست که بانک مرکزی زمان بیشتری برای اطمینان از کاهش تورم تا هدف دو درصد نیاز دارد. بنابراین احتمالاً زمان کاهش نرخ بهره به تعویق می‌افتد.
اقتصاد چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا سریع‌تر از حد انتظار در سه ماهه اول سال جاری میلادی رشد کرده اما بسیاری از شاخص‌ها از جمله سرمایه‌گذاری در بخش مسکن، خرده فروشی و تولید صنعتی کاهش یافته که حاکی از ضعف تقاضا در خانه است.
در خاورمیانه، سومین اجلاس کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که قرار بود در روز سه‌شنبه برگزار شود، تا امروز چهارشنبه به تعویق افتاده است. متحدان غربی این رژیم در فکر تحریم‌های جدید علیه تهران هستند تا مانع حمله رژیم صهیونیستی به ایران شوند.
تحلیلگران عقیده دارند پاسخ موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی احتمالاً باعث نمی‌شود آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه صادرات نفت ایران وضع کند که دلیل آن نگرانی در مورد بالا رفتن قیمت نفت و عصبانی کردن چین به عنوان بزرگترین خریدار این کالاست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد
  • ایرانی‌ها رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی‌ها، رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی ها، در رتبه 2 خرید خانه در ترکیه
  • عملیات وعده صادق آمریکا را آچمز کرد؛ پایان افسانه گنبد آهنین اسرائیل
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • کاهش ۰.۴۷ درصدی قیمت جهانی نفت