Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-23@20:27:54 GMT

وضعیت اسفناک پناهجویان سوری در اردن

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۰۸۷۹

وضعیت اسفناک پناهجویان سوری در اردن

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، این اظهارات را  «آلبرتو کوریا مندز» نماینده برنامه جهانی غذا در اردن در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه عنوان کرد.

وی یادآورشد  که نبود امنیت غذایی در بین پناهجویان سوری در اردن از ۱۰ سال پیش که این خانواده ها ورود به اردن را آغاز کردند، به بالاترین سطح رسیده است.

بر اساس برآوردهای برنامه جهانی غذا، ۲۵ درصد پناهجویان سوری در  اردن از امنیت غذایی رنج می برند و ۶۵ درصد نیز در معرض نبود امنیت غذایی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، نبود امنیت غدایی، حالتی است که مردم توانایی خود را در به دست آوردن غذا محدود می یابند و برای دستیابی به  غذای کافی مطمئن نیستند.

اکنون حدود ۶۶۰ هزار پناه جوی سوری در اردن  بسر می برند که توسط سازمان ملل ثبت نام شده اند. از سوی دیگر برآوردهای اردن نشان می دهد شمار کسانی که از آغاز درگیری ها در سوریه در مارس ۲۰۱۱ به اردن پناه آورده اند بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰  هزار نفر است.

مقام های اردنی می گویند که هزینه میزبانی این پناهجویان از ۱۰ میلیارد دلار تجاوز کرده است.

سوریه در ۹ سال گذشته شاهد حضور گروه های تروریستی حمایت شده از سوی کشورهای غربی- عربی است که تاکنون صدها هزار کشته و میلیون ها آواره در داخل و خارج این کشور به جا گذاشته است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۰۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازوهای نظارتی کشور وارد عمل شدند

به گزارش قدس آنلاین مسعود امرالهی در مراسم آغاز مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و بسته‌بندی کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی که با حضور نمایندگان وزارت کشور، اتاق اصناف، پلیس امنیت اقتصادی و مشارکت وبیناری رییس جهادکشاورزی استان‌ها و مدیران شهرستانی صبح امروز در وزارت جهادکشاورزی برگزار شد، گفت: نظارت مستمر با تمام توان در بازار ادامه دارد و با هرگونه افزایش قیمت غیر قانونی برخورد می‌شود.
 
وی با تاکید بر اهمیت بحث امنیت غذایی و سفره مردم، افزود: ما به عنوان افسران امنیت غذایی در حوزه غذایی مردم دخیل هستیم.
 
امرالهی با اشاره به وضعیت تامین کالای اساسی در ماه مبارک رضمان و عید نوروز یادآور شد: خوشبختانه در سراسر کشور برای تامین ارزاق مشکلی وجود نداشت.
 
وی با بیان اینکه از امروز تشدید  نظارت بر انبارها و سردخانه ها با توجه به شعار سال و تاکیدات مقام معظم رهبری عملیاتی می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر بهترین  شرایط در حوزه تامین کالاهای اساسی در کشور وجود دارد.
 
امرالهی هم‌چنین خواستار  ایجاد سامانه پیامکی و یا تلفنی برای اتحادیه ها در راستای گزارش تخلفات مردمی شد.
 
وی با تاکید بر اینکه تغییر گروه کالایی ارزی صورت نگرفته است، یادآور شد: ارزش افزوده کالاهای اساسی همان یک درصد است.

فرزانه غلامی

دیگر خبرها

  • موضوع اصلی شورای سلامت استان بوشهر در سال جاری پسماند است
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذا
  • جزئیات شلیک پدافند هوایی ارتش در اصفهان از زبان رئیس کمیسیون امنیت /با اردن تعارف نداریم، باید پاسخگو باشد /به هر حمله، پاسخ می دهیم
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه امنیت غذایی
  • تحقق تامین امنیت غذایی در کشور با اتکا بر تولیدات داخلی
  • تامین امنیت کشور در حوزه غذا
  • پزشک مصری بازگشته؛ از وضعیت اسفناک غزه گفت
  • پیش بینی تولید ۱۱ هزار تن بذر گندم در استان مرکزی
  • بازوهای نظارتی کشور وارد عمل شدند