Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس؛ آجیل نخرید،گران است! بگذارید ارزان شود، این بخشی از صدای مردمی است که نگران از کمبود،گرانی و صف‌های خریدی هستند که این روزها به اشکال مختلف در کوچه و خیابان‌ها به چشم می‌آید. اوضاع نابسامانی‌ که در آشفته بازار شب عید بیشتر نمایان شده و نیازمند افزایش نظارت مسئولان است.

 

دغدغه‌مندان این عرصه، از تناقض گفتاری مسئولان می‌گویند، آن‌ها معتقدند مقصر اصلی این گرانی‌ها و صف‌های طولانی، بی‌نظارتی مسئولان دولتی است نه دلالان! هر چند آقای رئیس جمهور در اظهاراتش نقش دلالان را پُررنگ کرد اما در این باره از نقش مسئولان ناظر بر بازار سخن نگفته و همچنان بار گرانی‌ها بر دوش مردمی قرار دارد که نمی‌دانند مشکلاتشان را پیش چه کسی بازگو کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گرانی، نبود نظارت کافی و افزایش صف های خرید، مردم را بر آن داشته که کمپین‌هایی با مضمون« نخریم تا ارزان شود؛ آیا این راهِ مقابله با گرانی‌هاست» و«ناتوانی مردم در خرید میوه و آجیل شب عید» در سامانه مردمی فارس من ثبت کنند تا بتوانند از این حیث بخشی از نگرانی‌های خود را در رسانه‌ها عنوان کنند.

 

به‌همین مناسبت با نادرکیانی، سردبیر سوژه گفت‌وگویی داشته است، این شهروند هدف از این کمپین را این گونه بیان کرد: هدف از ایجاد این کمپین طعنه به سخنان رئیس جمهور درباره گرانی‌‌های اخیر است که نقش دلالان را برجسته کرده بود.

وی افزود: تورم،گرانی، قیمت بازار و جیب مردم را نگاه می‌کنیم، این‌ها با یکدیگر فاصله بسیاری دارند و مردم نمی‌توانند نیاز خود را تأمین کنند. دولت نباید تمام گرانی را به گردان دلالان بیاندازد بلکه بی‌تدبیری مسئولان نقش مهمی دارد.

این سردبیر سوژه، اظهار کرد: با نخریدن کالاهای گران می‌توان جو روانی کاذب در بازار را شکست داد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور گفتند نباید نقش دلالان در افزایش قیمت‌ها را نادیده بگیریم اما این در حالی است که آقای روحانی از نقش دولت در گرانی‌ها به راحتی عبور کرده‌ است. در واقع باید پرسید چرا آقای روحانی در این روزها  به فکرگرانی‌ها افتاده است؟

کیانی خاطرنشان کرد:متأسفانه برخی‌ها آجیل را می‌خرند، درست است یک نیاز است اما به نظر بنده اگر همه متحد شوند آجیل و پسته  و ... را نخرند، اجناس روی دست دلالان و گران فروش‌ها می‌ماند.

وی تأکید کرد: به نظر دولت نظارت ندارد و نظارت یکپارچه می‌تواند داشته باشد تا  مشکل حل شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گرانی روحانی بازار دلالان آجیل گرانی آجیل صف مرغ فارس من خبرگزاری فارس گرانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۲۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد

استاندار قم گفت: گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی اعلام شده که اداره کل گردشگری موظف است نظارت‌ها را از این مجتمع‌ها افزایش دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری در پنجمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: این کارگروه مطابق مصوبه هیات وزیران اختیار دارد در راستای مدیریت، تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش نرخ تورم روی کالاها قیمت‌گذاری کند.

وی ضمن تأکید بر اجرای طرح ناظران افتخاری در استان افزود: یکی از بهترین‌ راه‌های شناسایی سودجویان و گران‌فروشان این است که مردم خود بر بازار نظارت کنند.

استاندار قم گفت: بعد از تلاش‌های فراوان و توسعه زیر ساخت‌های سامانه 124، این سامانه آماده دریافت گزارشات مردمی‌ بوده و بازرسان حداکثر ظرف 24 ساعت برای برخورد با واحد صنفی متخلف به آنجا اعزام خواهند شد.

وی بیان کرد: واحدهای صنفی موظف هستند کالاهای خود را به نرخ مصوب شده فروش برسانند و اگر فروشنده‌ای بر خلاف این موضوع اقدام کند با جریمه‌های سنگین تعزیرات مواجه خواهد شد.

آقامیری همچنین با بیان اینکه نظارت‌ها بر مجتمع‌های بین راهی نیز باید افزایش داشته باشد، تصریح کرد: گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی اعلام شده که اداره کل گردشگری موظف است نظارت‌ها را از این مجتمع‌ها افزایش دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نظارت بر بازار یکی از عوامل کاهش تورم محسوب می‌شود، عنوان کرد: ما از همان اول بنا را بر این گذاشتیم که قم با به عنوان شهر ارزان در کشور معرفی کنیم و الحمدلله ماهانه به این موضوع نزدیک می‌شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • شکاف بین دولتمردان صهیونیست‌زده با افکار عمومی در غرب غیرقابل‌انکار است
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • روایت حسن روحانی از گلایه سید احمد خمینی از رأی مخالف ۹۹ نماینده به میرحسین موسوی
  • بدری نماینده مجلس: وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است
  • اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای تبیین افکار عمومی پاسخ داد
  • دانه چیا را اینگونه مصرف کنید تا لاغر شوید