Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: فرهنگ سازی و تشریح اهمیت محیط زیست باید در جامعه به سمت سویی برود که صیانت از محیط زیست در جامعه نهادینه شود و این موضوع از نهاد خانواده و آموزش و پرورش باید شروع شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اردبیل ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان نشست هم اندیشی با مسئولان و فعالان محیط زیست استان گفت: یکی از مهمترین دغدغه های مسئولان به ویژه مقام معظم رهبری محیط زیست است و بارها ایشان بر لزوم صیانت و مراقبت از آن تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه با اشاره به تنوع زیست محیطی و پوشش های گیاهی استان اردبیل، تصریح کرد: این تعدد تنوع گیاهی، آب هوایی در استان بی نظیر است و همچون گنجی گرانبها و حیاتی است که خداوند متعال به استان هدیه داده است و اینک نیازمند مراقبت و توجه ویژه بر آن است تا این امانت به دست نسل های آینده برسد.

 

وی در ادامه با انتقاد از عملکرد برخی دستگاهها و نهادها در عدم توجه به مسایل زیست محیطی، اذعان داشت: عدم بی توجهی دستگاه ها و نهادها در اجرای پروژه های خود به مسایل زیست محیطی، خود عامل اساسی در بی توجهی به محیط زیست از سوی همگان است.

 

عتباتی با اشاره به ظرفیت قانونی در طرح شکایت از سوی سازمان های مردم نهاد بر علیه متخلفان مسایل زیست محیطی، یادآور شد: محاکم قضایی نیز طبق روال قانونی به اینگونه شکایات رسیدگی می کنند.

 

این مقام مسئول در ادامه بر لزوم استمرار و تعامل با مراجع قضایی با دوستداران محیط زیست تاکید کرده و افزود: تقویت این همکاری مسلما به حفظ و صیانت از محیط زیست کمک روز افزون خواهد کرد.

 

رئیس کل دادگستری استان همچنین استفاده از مجازات جایگزین حبس را یکی دیگر از راهکارهای لازم برای صیانت از محیط زیست عنوان کرد و اضافه کرد: باید با فرهنگ سازی و تشریح اهمیت محیط زیست در جامعه اقدامات به سمت سویی برود که صیانت از محیط زیست در جامعه نهادینه شود و این موضوع از نهاد خانواده و آموزش و پرورش باید شروع شود.

 

استفاده از ظرفیت فضای مجازی، صدا و سیما، نهادهای فرهنگی، ائمه جمعه و جماعات و بسیج برای فرهنگ سازی و صیانت از محیط زیست از جمله توصیه های رئیس کل دادگستری استان بود.

 

عتباتی از سازمان های مردم نهاد و فعالان محیط زیست خواست تا نقش مطالبه گری خود را به خوبی ایفاء کنند و نسبت به هر گونه سهل انگاری در امر صیانت از محیط زیست واکنش به موقع نشان دهند و گزارشات خود را به مراجع قضایی جهت هر گونه برخورد با متخلفان ارایه کنند.

 

در ادامه این جلسه «سعید شهند» ضمن ارایه گزارشی از اقدامات و عملکردها طیست محیطی، بیان کرد: دوازده سازمان مردم نهاد در استان به صورت فعال در استان حضور دارند و اقدامات بسیار ارزشمندی در صیانت از محیط زیست انجام می دهند.

 

مدیر کل محیط زیست استان اردبیل همچنین از حمایت های قضایی دادگستری استان و اهتمام رئیس کل دادگستری استان به موضوع زیست محیطی و تلاش برای رفع موانع و مشکلات در این حوزه قدردانی کرد.

 

در این جلسه همچنین فعالان محیط زیست استان دغدغه ها و پیشنهاد های خود را در حفظ و صیانت از محیط زیست ارایه کردند.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان اردبیل تشکل های مردم نهاد فعالان محیط زیست حفاظت از محیط زیست اردبیل محیط زیست رئیس کل دادگستری استان صیانت از محیط زیست محیط زیست استان اردبیل فرهنگ سازی زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۲۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحمن مرادزاده صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سطح تحت مدیریت مناطق حفاظت شده در استان بوشهر در حال حاضر ۷.۵ درصد از عرصه‌های طبیعی استان تحت مدیریت است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ با معرفی چهار منطقه برای مناطق حفاظت شده و سه منطقه برای منطقه شکارممنوع و یک درخت ۷۰۰ ساله به عنوان اثر طبیعی ملی به شورای عالی محیط زیست، شرایطی را فراهم نمودیم تا امکان گسترده کردن سطح مناطق تحت مدیریت به وجود آمده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: در همین زمینه یک منطقه حفاظت شده در سال ۱۴۰۲ مصوب شده که بزرگترین و وسیع‌ترین منطقه حفاظت شده در استان بوشهر خواهد بود. این منطقه حفاظت شده در دو شهرستان دشتستان و تنگستان واقع شده است.

مرادزاده از اهمیت فعالیت سمن‌ها و فعالان زیست محیطی در حفاظت از محیط‌زیست و تنوع زیستی گفت و از همه فعالان و انجمن‌های زیست محیطی درخواست کرد در زمینه‌های متعدد زیست محیطی به یاری و همکاری با سازمان حفاظت محیط‌زیست بیایند. در زمینه‌های مختلف پژوهشی و حفاظتی درخواست دارم که به طور تخصصی به یاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیایند.

حمایت از سمن‌ها و فعالان زیست محیطی

حیدر فقیه رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر در این نشست از حمایت‌های گسترده از فعالیت‌های سمن‌ها و فعالان زیست محیطی استان بوشهر گفت و خواستار همکاری و مشارکت بیشتر در زمینه آموزش به دانش آموزان و شهروندان، حفاظت مشارکتی در زیستگاه‌ها و … سمن‌ها شد.

در این نشست هم اندیشی همچنین نمایندگان انجمن‌های زیست محیطی مانند انجمن حیات سبز لیان، انجمن زمین سبز بوشهر، انجمن حیات سبز سمل، خانه کوهنوردی خاییز، انجمن سبز وحدتیه، انجمن زیست محیطی رادار دشتستان، انجمن کوه سیاه بوشکان، انجمن حیات سبز تنگستان و … به بیان نظرات و پیشنهادات و انتقادات پرداخت.

کد خبر 6086227

دیگر خبرها

  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان
  • هر فرد می تواند سفیر محیط زیست باشد/ اعمال فرهنگ‌سازی راه حلی برای حفظ محیط‌زیست
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • رسالت دانشجویان در راستای اجرای اهداف برنامه‌های زمین پاک
  • جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در بوستان ملت رودسر
  • تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی