Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام یدالله وحدانی‌نیا روز سه‌شنبه در اولین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان خراسان جنوبی افزود: وظیفه این ستاد پایش و رصد مداوم فعالیت‌های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، ایجاد هماهنگی بین دستگاهی برای پیشگیری، تبیین برنامه‌های پیشگیرانه در جرایم احتمالی، هماهنگی با هیات‌های نظارت بر انتخابات، انعکاس فوری شرح وقایع و جرایم به ستاد مرکزی، توجیه و ارشاد تشکل‌ها، احزاب، گروه‌ها و اطلاع‌رسانی مناسب، آگاه سازی عمومی و انعکاس رسمی اقدامات مجرمانه دستگاه‌ها و اشخاص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در ارتباط با نگاه خاص امنیتی دستورالعمل امنیتی هم از طریق دادستان کل کشور ابلاغ شده است و امیدواریم با اقداماتی که صورت می‌گیرد شاهد رقم خوردن انتخاباتی باشیم که زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی است و حداقل تخلفات را هم نداشته باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: دشمن در جهت بی‌اعتماد کردن مردم کار می‌کند و می‌خواهد عدم صیانت از آرا را تبلیغ کند که باید حساسیت جدی‌تری در این زمینه وجود داشته باشد.

وی افزود: صیانت از آرای مردم دغدغه‌ای است که در حوزه اجرا و نظارت بر انتخابات وجود دارد و آنچه نظام‌ ما را از سایر نظام‌ها متمایز می‌کند، پشتوانه مردمی نظام با انتخابات متعددی است که برگزار می‌شود.

حجت الاسلام وحدانی‌نیا گفت: در انتخابات باید به آرای مردم احترام گذاشته شود تا افرادی به صورت مستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند بار مسوولیت را برعهده بگیرند.

وی اظهار داشت: قانون مجریان انتخابات را مشخص کرده و نقش دستگاه قضایی با توجه به تکلیفی که در اصل ۱۵۶ آمده، نظارت با هدف قانونمداری و گرایش به قانون بین نامزدها و هواداران است و محور قانون است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی یادآور شد: هدف این است که مردم شاهد انتخاباتی سالم باشند و نه تنها جرایم انتخاباتی را نداشته باشیم بلکه تخلفات هم به حداقل برسد.

وی گفت: دست اندازی‌های مکرر دشمن در بخش‌های مختلف در دوره‌های قبل هیچ تاثیری بر روند مشارکت مردم استان در انتخابات نداشت و همواره مردم ولایتمدار خراسان جنوبی به ندای رهبری لبیک گفتند.

وحدانی‌نیا تاکید کرد: با توجه به گرم شدن تنور انتخابات می‌طلبد توجه بیشتری به نظارت بر فضای مجازی باشد و دستگاه‌های ذیربط اهتمام لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی از تشکیل شعب اختصاصی برای جرایم انتخاباتی در دادگستری‌های استان خبر داد و گفت: در این شعب برخورد فوری، سریع و قاطع با متخلفان صورت می‌گیرد تا بازدارندگی شود و شاهد تخلفات بعدی نباشیم.

مدیرکل بازرسی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: اولین مولفه از موضوع مردمی بودن یک نظام ‌و ‌حاکمیت مراجعه به آرای عمومی ملت است که تاکنون به نحو شایسته‌ای در این نظام‌ رقم‌ خورده است.

مهدی رحیمی افزود: امام راحل فرمود "میزان رای ملت است" لذا باید انتخاباتی همراه با امنیت و سلامت و کمترین تخلفات و جرایم را شاهد باشیم.

وی گفت: صیانت از آرای مردم و امانتداری از آن از جمله وظایف مجریان دخیل در برگزاری انتخابات است.

مدیرکل بازرسی استان خراسان جنوبی تاکید کرد: تلاش برای حضور حداکثری وظیفه همه دستگاه‌ها و تشکل‌ها است که در شرایط کنونی بسیار حساس است و باید تمام توان معتمدین صرف این موضوع شود و شاهد برگزاری انتخاباتی با مولفه امنیت و سلامت و برخوردار از حضور حداکثری باشیم.

وی افزود: برای مجریانی که به صورت مستقیم در انتخابات دخیل هستند تاکید بر رعایت قانون و مقررات قانونی است و همکاری و همراهی با برگزارکنندگان انتخابات برای بهترین نوع برگزاری مهم است که تمامی دستگاه‌ها در این زمینه وظیفه دارند.

رحیمی گفت: بازرسی کل استان چگونگی عملکرد دستگاه‌ها را به دقت مورد بازرسی قرار داده و هرگونه مواردی از تخلف ثبت، رصد و گزارش آن به مراجع ذیصلاح ارسال خواهد شد.

وی تصریح کرد: توصیه ما به ستادهای تبلیغاتی و هواداران، رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی است و امیدواریم با تلاش همه جانبه بتوانیم شاهد انتخاباتی سالم و با حضور حداکثری باشیم.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد سال آینده همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر دادگستری خراسان جنوبی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر دادگستری انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر دادگستری خراسان جنوبی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اخبار کنکور خراسان جنوبی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۴۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد

به گزارش صدای ایران،باشگاه خبرنگاران نوشت: سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان