Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید برای دنبال کردن اخبار سهام پالایش نفت اصفهان اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ سهام شرکت پالایش نفت اصفهان در چهارمین روز معاملاتی هفته، رشد ۵.۳درصدی را تجربه و قیمت ۱۴,۱۸۰ریال را ثبت کرد و بین نمادهای پرتراکنش قرار گرفت.

در معاملات امروز، بیش از ۱۸۰میلیون برگه سهم «شپنا» خرید و فروش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش معاملات امروز این نماد به حدود ۲۶۰میلیارد تومان رسید. همچنین ۹۱درصد از سهام این شرکت را حقیقی‌ها و ۹درصد را حقوقی‌ها خریداری کردند. از طرف دیگر، ۷۲درصد برگه سهم‌های شپنا را اشخاص حقیقی و تعداد ۵۰ میلیون سهم معادل ۲۸درصد را کدهای حقوقی به فروش رساندند.

امروز سهام شرکت پالایش نفت اصفهان معاملاتش در محدوده قیمتی مثبت آغاز کرد و پس از گذشت چند دقیقه صف خرید تشکیل داد و این صف را تا پایان بازار حفظ کرد. حجم صف خرید شپنا در دقایقی به ارتفاع ۵۰میلیون برگه سهم رسید. در نهایت شپنا با رشد ۶درصدی، عدد ۱۴,۲۷۰ریال را برای قیمت آخرین معامله رقم زد.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

پربیننده ترین سود سهام عدالت را به طور کامل تا پنجشنبه واریز می‌کنیم/ تصمیم‌گیری درمورد دامنه نوسان در جلسه فردا کلید ورود به بورس شکست تناقض‌گویی رییس سازمان بورس؛ رشد بورس به بهای نابودی اقتصاد! ارزش سهام عدالت من (۲۴ اسفندماه) کاهش ۸۰۰میلیاردی صفوف فروش نسبت به روز گذشته/ سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش (۲۶ اسفند)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس سهام شپنا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۴۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که روز دوشنبه شاخص‌های بازار سهام رشد قابل توجهی کردند. برای پیش بینی بورس امروز – سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. در معاملات روز دوشنبه ششم اسفند ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران ۱۷ هزار و ۲۵۶ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.

به گزارش اقتصادنیوز، شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۸ هزار و ۹۶۴ واحدی در رقم ۷۶۷ هزار و ۷۱ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با رشد ۲۰۱ واحدی به رقم ۲۶ هزار و ۳۲ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش هزار و ۶۲۵ واحد به سطح ۱۴۲ هزار و ۸۶۴ واحد رسید.

آمار معاملات سهامی

در دومین روز معاملاتی سال جدید، خالص جریان پول حقیقی مثبت شد و سومین روز پیاپی با افزایش مالکیت حقیقی در بازار سهام به ثبت رسید. بدین ترتیب در دو روز معاملاتی سال جدید، در مجموع ۳۷۰ میلیارد تومان پول حقیقی وارد بورس شده است.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، کچاد، نوری و بوعلی نماد‌های سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نماد‌های فملی، پارسیان و شتران از نماد‌های قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نماد‌های شگویا، آریان و فغدیر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نماد‌های وسپهر، کگهر و مادیرا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

پیش بینی بورس امروز

با توجه به روند معاملات روز‌های اخیر، قیمت‌های جهانی و خبر‌های اثرگذار بر روند معاملات؛ معاملات روز سه‌شنبه در تداوم روند صعودی شاخص‌ها در معاملات روز یکشنبه و دوشنبه آغاز خواهد شد. بورس تهران در حال حاضر با سیگنال‌های مثبت و منفی متعددی دست و پنجه نرم می‌کند که می‌توان سطح پایین ارزش معاملات خرد را یک سیگنال مقاومتی مهم برای معاملات امروز سهام در نظر گرفت. بازار سهام در آخرین روز معاملاتی سال با افزایش تراز شاخص کل و ورود پول حقیقی به سهام مواجه بود که در دو روز گذشته نیز باز هم با شدت بیشتری تجربه شد.

با این منوال پیش بینی می‌شود که بازار سهام امروز ارزش معاملات خردی در سطح ۵ تا ۷ همتی داشته باشد. بورس تهران احتمالاً معاملات امروز را با افزایش تراز شاخص‌های اصلی آغاز کند. احتمال بازدهی مثبت و اندک شاخص‌های اصلی بازار سهام و عملکرد بهتر شاخص کل هم‌وزن به نسبت شاخص کل در انتهای معاملات امروز بالا است. جریان پول حقیقی در سهام برای معاملات امروز مثبت، ولی اندک پیش بینی می‌شود و ورود پول حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت محتمل است.

صفوف خرید سهام اندکی کاهش می‌یابد و در سمت صفوف فروش سهام نیز احتمال رشد اندکی وجود دارد. احتمالاً در انتهای معاملات امروز سرانه خرید هر کد حقیقی در سطح ۲۲ میلیون تومانی قرار گیرد و سرانه فروش نیز در بالای ۲۱ میلیون تومان قرار گیرد. فرابورس تهران احتمالاً رشد تراز بیشتری در شاخص‌های اصلی خود به نسبت بورس داشته باشد؛ اما احتمالاً شکاف بازدهی در بین شاخص کل و هم‌وزن بورس و فرابورس افزایش یابد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
  • بورس مثبت بسته شد
  • تحلیل سهام برکت ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • بی‌خبری پرسپولیس از نامه بورس به بانک ملت
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • سازمان بورس از بانک ملت در مورد خرید پرسپولیس توضیح خواست/ بوی انصراف می آید؟
  • تصمیمات نادرست دولت بورس را سوزاند؟
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام