Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین درودی امروز در افتتاحیه گشت‌های مشترک شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی خراسان‌رضوی، با اشاره به جایگاه قانونی این شورا اظهار کرد: با تشکیل این شورا طی سال‌های گذشته، نبود هماهنگی میان دستگاه‌های متولی در موضوع برخورد با تصرف اراضی ملی و دولتی و تغییر کاربری ها برطرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی اعلام کرد: اکیپ گشت‌های مشترک که از سال٩٢ و با حضور دستگاه‌هایی نظیر منابع طبیعی، راه و شهرسازی، اوقاف، شهرداری، آستان قدس رضوی، جهادکشاورزی، اطلاعات و دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان تشکیل شده‌اند، وظیفه شناسایی و اقدام به رفع تصرف اراضی ملی و برخورد با تغییر کاربری را دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی افراد با بهانه‌های مختلف و سندسازی، اراضی ملی را تصرف و با قطعه‌بندی، به فروش آن‌ها به افراد عادی اقدام می‌کردند که مشکلات متعددی را برای مردم و دستگاه قضایی به وجود می‌آوردند.

درودی تصریح کرد: اراضی ملی متعلق به همه مردم است و نباید تصور کرد که چون در اختیار دولت است، دستگاه‌های اجرایی در آینده اقدام به فروش این اراضی می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی از رفع تصرف ۶٣هکتار از اراضی ملی و دولتی و قلع و قمع ٢٣٢ هکتار تغییرکاربری اراضی زراعی و باغی در سال جاری خبر داد و گفت: این اقدامات استفاده از ۲ هزار و ١۶۶ نفر ساعت و ۵ هزار و ۶٨٨ ساعت خودرو توسط اکیپ گشت مشترک شورای حفظ حقوق بیت المال به انجام رسیده است.

وی با بیان اینکه عمده تصرف اراضی ملی در کلان‌شهر مشهد در تعطیلات نوروز انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در ایام نوروز امسال، گشت‌های مشترک برخورد با متصرفان اراضی ملی در مشهد فعال شد و توفیقات خوبی هم دراین‌راستا حاصل شد.

طبق گفته درودی، در نوروز ١۴٠٠ نیز اکیپ مشترک در ٣ پایگاه در سطح کلان‌شهر مشهد ضمن سرکشی و مراقبت از اراضی ملی، با افرادی که در این ایام به‌دنبال تصرف یا تغییرکاربری این اراضی هستند، برخورد می‌کنند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان رضوی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی تغییرکاربری اراضی شورای حفظ حقوق بیت المال خراسان رضوی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۴۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد

 

سردار دوستعلی جلیلیان گفت: در پی خبری مبنی برتصرف غیر مجاز اراضی ملی واقع در یکی از محلات شهرستان زاهدان ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان ضمن بررسی، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی‌های لازم قضائی، در معیت کارشناسان اداره کل راه وشهرسازی سیستان و بلوچستان از زمین تصرف شده بازدید و پس از تایید تصرف ۱۵ هزار مترمربع را شناسایی و رفع تصرف کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش اراضی مورد تصرف را بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند و در این راستا یک نفر شناسایی و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برخورد با متصرفان اراضی ملی و ساحلی جدی و قاطع است
  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • رفع تصرف ۱۲۶ هزار مترمربعی اراضی ملی در خوزستان
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • رفع تصرف اراضی دولتی کرمان
  • یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد
  • آزادسازی ۳۰ هکتار از اراضی ملی در تهران در فروردین
  • ۳۰ هکتار از راضی ملی و دولتی در فروردین رفع تصرف شد