Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@23:53:34 GMT

فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب استان گیلان بهره برداری شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۴۹۴۲

فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب استان گیلان بهره برداری شد

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر سه شنبه با حضور رئیس جمهور و از طریق ارتباط تصویری فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان در قالب هفته چهل و پنجم اجرای پویش هر هفته الف- ب- ایران به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه آب گیلان، سه هزار لیتر بر ثانیه به ظرفیت تولید آب این تصفیه خانه افزوده می‌شود که در مجموع میزان تولید آب تصفیه خانه در فازهای اول و دوم به شش هزار لیتر بر ثانیه افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ورود فاز دوم این تصفیه خانه، منابع تأمین کننده آب‌های زیر زمینی با دبی حدود یک هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه از مدار بهره برداری خارج و آب با کیفیت و مطلوب جایگزین آن خواهد شد.

در فاز نخست این تصفیه خانه، آب شرب ۱۴ شهر و ۱۹۸ روستای استان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۳۶۰ هزار نفر تأمین شده است که پس از ورود کامل فاز دوم، این برخورداری شامل ۱۸ شهر و ۵۶۸ روستا خواهد بود.

اعتبار هزینه شده برای فاز دوم تصفیه خانه آب گیلان، بیش از یک هزار و ۶۸۲ میلیارد ریال است.

عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۹۳ آغاز شد که مرحله اول فاز دوم در مرداد ماه سال جاری با ظرفیت ۸۹۰ لیتر بر ثانیه در مدار بهره برداری قرار گرفت.

همچنین پروژه فاضلاب صومعه سرا و پکیج تصفیه فاضلاب مسکن مهر شهر صومعه سرا با بیش از ۳۰ میلیارد ریال هزینه نیز به بهره برداری رسید.

این پکیج، ظرفیت تصفیه فاضلاب به حجم ۲۰۰ مترمکعب در شبانه روز را دارد و جمعیت بهره مند از آن یک‌هزار و ۲۰۰ نفر است که روش تصفیه فاضلاب در این پکیج از نوع هوادهی گسترده با قابلیت حذف نیتروژن است.

کد خبر 5171065

منبع: مهر

کلیدواژه: تصفیه خانه آب آب و فاضلاب شهری استان گیلان ویروس کرونا کرمانشاه انتخابات 1400 انتخابات شورای شهر و روستا آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا گرگان بارش برف شیراز انتخابات شوراي شهر اردبیل کرونای انگلیسی فاز دوم تصفیه خانه لیتر بر ثانیه بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۴۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،تقی پاشایی اظهار داشت: نگهداری از تاسیسات مربوط به دفع بهداشتی فاضلاب خانگی و انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به این تاسیسات از برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب است.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح شبکه فاضلاب و دفع بهداشتی فاضلاب‌های خانگی گفت: امروزه ایجاد شبکه فاضلاب یکی از ضروری‌ترین تاسیسات مورد نیاز جوامع بشری برای رعایت بهداشت عمومی محسوب می‌شود و بر این اساس شرکت آب و فاضلاب خوی با نگاهی کلان و با صرف هزینه‌های سنگین و تحمل مشکلات اجرایی پروژه، اقدام به احداث شبکه و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مبتنی بر استاندارد‌های زیست‌محیطی جهان کرده و با تلاش مستمر در ارتقای سطح بهداشت عمومی گامی‌های بلندی برداشته است.

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۵ هزار روستا در کشور
  • آبرسانی به ۵۰۰۰ روستای کشور
  • مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران
  • رییس جمهور وارد فرودگاه بین‌المللی شهدای شاهرود شد
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد
  • برگزاری جلسه تحویل خط انتقال آب روستای آغبلاغ ولدیان شهرستان خوی
  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • روزنامه‌نگاران رکن اصلی جهاد تبیین هستند