Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:43:59 GMT

ارسنجان و زرین دشت شهرستان‌های پرخطرکرونا در فارس

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۵۲۳۲

ارسنجان و زرین دشت شهرستان‌های پرخطرکرونا در فارس

شهرستان  ارسنجان در فاصله ۱۴۳ کیلومتری شمال شرق و زرین دشت در فاصله ۲۷۴ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارند.

نیروهای پشتیبانی، تکیه گاه امن مدافعان سلامت

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ، سه‌شنبه در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، از تلاش های کارکنان حوزه پشتیبانی دانشگاه در طی یک سال گذشته برای مبارزه با کرونا تقدیر کرد و گفت: در یک سال گذشته که درگیر بیماری کووید ۱۹ بوده ایم، نیروهای پشتیبانی دانشگاه همواره در صحنه فعال بودند و همگام با تیم های بهداشتی و درمانی، برای مبارزه با این بحران همکاری داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مهرزاد لطفی بر برنامه ریزی برای ادامه روند تزریق واکسیناسیون با محوریت گروه بیماری های خاص تاکید کرد.

 انجام بیش از ۷۱۷ هزار تست کووید۱۹ در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز  نیز با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۷۱۷ هزار تست کرونا شامل PCR و تست سریع در فارس انجام شده، آخرین وضعیت کروناویروس در استان تا امروز اعلام کرد.

عبدالرسول همتی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۶۶۷ هزار و ۸۰۵ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه های استان انجام شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۱۸۰ هزار و ۵۴ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۴۹ هزار و ۶۹۸ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد چهار هزار و ۱۳۸ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شدند و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۸۴ هزار و ۱۹۲ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است. 

وی همچنین بهبودی ۱۷۴ هزار و ۵۵۸ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را یاد آور شد و گفت:‌این افراد از بیمارستان ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علومک پزشکی شیراز اضافه کرد: هم اکنون ۵۴۰ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

 همتی با ابراز تاسف از جان باختن چهار هم استانی دیگر در بیست و چهار ساعت گذشته در اثر کروناویروس، مجموع جانباختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در فارس را ۳ هزار و ۳۱۲ نفر اعلام کرد. 

 وی ورود چهارمین مرحله واکسن های توزیع شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان را بیان و اضافه کرد: برنامه ریزی های لازم برای واکسیناسیون کرونا انجام شده و حتی در روزهای تعطیل نیز فراخوان واکسیناسیون انجام و بیماران خاص واکسن را دریافت خواهند کرد؛ همچنین مراکزی که در شیراز برای انجام واکسیناسیون مشخص شده اطلاع رسانی می شود و پیامک مراجعه هم استانی ها برای دریافت واکسن بر اساس برنامه ریزی انجام شده، به آنان ارسال خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: گام چهارم اجرای طرح شهید سلیمانی نیز از امروز بیست و پنجم اسفند آغاز شده و تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۰ ادامه دارد؛ در این طرح بحث های مرتبط با بهداشت محیط با حضور کارشناسان بهداشت و بسیجیان مشارکت کننده در طرح شهید سلیمانی پیگیری و بازرسی از اماکن حساس و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، نانوایی ها و شیرینی فروشی ها انجام می شود.

دکتر همتی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی از سوی اصناف، با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند تا از سوی کارشناسان بهداشتی پیگیری و بررسی شود.

 وی همچنین با اشاره به شلوغی و ترددهای زیاد در روزهای پایان سال، بر پرهیز از خروج غیرضروری از منزل تاکید و اضافه کرد: در صورت خروج از منزل، از وسایل محافظتی به ویژه ماسک سه لایه استفاده کنید.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی ابتدای شیوع انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۵۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات در فارس


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ،‌معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی فارس گفت: تاکنون ۱۵ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات توسط مردم فارس پرداخت و در دبیرخانه شورای زکات استان به ثبت رسیده است.
یوسف علوی با بیان اینکه همه زکات جمع‌آوری شده در همان محل به مصارف معیشتی نیازمندان می‌رسد، گفت: زکات جمع‌آوری شده به حساب خانوار‌های نیازمند پرداخت شده است.

وی با اشاره به میزان فطریه جمع‌آوری شده در استان گفت: تاکنون درفارس ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فطریه عام، سادات و کفارات به صورت نقد، ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان توسط مراکز نیکوکاری، ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی به صورت مستقیم و ۴۳۰ میلیون تومان از طریق دستگاه‌های کارتخوان مستقر در نانوایی‌های استان (نانینو) جمع‌آوری شده و در همان روز به حساب نیازمندان واریز شده است.

دیگر خبرها

  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از هزار هکتار از مزارع جهرم
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • جنگ غزه/ تاکنون چند فلسطینی کشته شده اند؟
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات در فارس
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد
  • تاکنون ۶ هزار مادر فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند