Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در آستانه نوروز ۱۴۰۰ آجیل و خشکبار در شیراز در سه سطح و درجه بندی نرخ‌گذاری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، در آستانه نوروز 1400 آجیل و خشکبار در شیراز در سه سطح و درجه بندی نرخ‌گذاری شد.

هر کیلو آجیل چهار مغز در سه درجه  به قیمت 128، 178 و 198 هزار تومان و آجیل شش مغز در سه درجه به قیمت  119، 159 و 178 هزار تومان، بادام کاغذی ایرانی در دو درجه به قیمت 160 و 184 هزار تومان عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر کیلو پسته کله قوچی و اکبری توچین به قیمت 220، 270 و 288 هزار تومان، هر کیلو پسته احمدآقایی توچین به قیمت 190، 230 و 250 هزار تومان، هر کیلو پسته فندقی توچین به قیمت 160، 190 و 210 هزار تومان هر کیلو بادام هندی درشت به قیمت 378 هزار تومان و بادام هندی ریز به قیمت 320 و 338 هزار تومان عرضه می‌شود.

هر کیلو مغز بادام ایرانی به قیمت 239، 278 و 299 هزار تومان،  هر کیلو مغز بادام خارجی به قیمت 218، 238 و 259 هزار تومان، هر کیلو فندق شکسته به قیمت 188، 220 و 239 هزار تومان، هر کیلو مغز فندق ایرانی به قیمت 419 و 458 هزار تومان، هر کیلو مغز فندق خارجی به قیمت 320 و 338 هزار تومان هر کیلو بادام زمینی ایرانی به قیمت 84 و 98 هزار تومان و هر کیلو بادام زمینی خارجی به قیمت 68 و 78 هزار تومان عرضه می‌‌شود.

هر کیلو تخمه ژاپنی در سه درجه به قیمت 40، 64 و 76 هزار تومان، هر کیلو تخمه کدو گوشتی خارجی به قیمت 99 و 112 هزار تومان، هر کیلو تخمه کدو گوشتی ایرانی به قیمت 70، 84 و 98 هزار تومان و هر کیلو تخمه کدو ریز به قیمت 58، 76و 83 هزار تومان عرضه می‌شود.

هر کیلو تخمه یزدی مشکی به قیمت 54، 65 و 74 هزار تومان، هر کیلو تخمه آرژانتینی به قیمت 36، 48 و 54 هزار تومان، هر کیلو تخمه آفتابگردان سفید به قیمت 36، 48 و 56 هزار تومان، هر کیلو تخمه آفتابگردان شمشیری 34، 49 و 54 هزار تومان عرضه می‌شود.

قیمت‌ آجیل و خشکبار در زنجان سر به فلک کشید/ "فندق" کیلویی 440 هزار تومانکشف 1000 تن آجیل و خشکبار قاچاق در 9 ماهه امسالبازار آجیل و خشکبار شهرکرد از 15 اسفندماه تعطیل می‌شود

 کاهش قیمت آجیل و خشکبار نسبت به شب یلدا 

عبدالله رزاق‌منش، رئیس اتحادیه توزیع‌کنندگان مواد غذایی، بهداشتی و خشکبار شیراز در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه این نرخ‌گذاری مخصوص خرده فروشان آجیل و خشکبار دارای پروانه در شهر شیراز است اظهار داشت: با وجود افزایش هزینه‌ها برای رفاه حال شهروندان  قیمت‌ها کمتر از شب یلدا تعیین و ابلاغ شد.

وی با اشاره به عرضه انواع تخمه و آجیل توسط دست فروشان ، هایپرها  و میادین گوناگون در مورد علت تفاوت قیمت‌ آنها با قیمت واحدهای تحت پوشش اتحادیه، عنوان کرد: در واحد‌های بدون پروانه کسب و مجوز بهداشت با مواد اولیه غیرمجاز مانند نمک‌های غیرتسویه یا رنگ‌های صنعتی و شیمیایی محصول را فراوری می‌کنند که سبب ایجاد عوارض جبران‌ناپذیر به مصرف‌کننده می‌شود.

رزاق‌منش خاطرنشان کرد: از آنجا که این واحدهای غیرمجاز دانش و تخصصی در نگهداری آجیل و خشکبار ندارند در اکثر موارد کالاهای این واحدها دچار قارچ و کپک هستن که باقیمانده این قارچ‌ها تبدیل به خطرناک‌ترین نوع قارچ در مواد یعنی افلاتوکسین می‌شود که سبب بروز سرطان خون و کبد می‌شود و نمک‌های غیرتسویه به دلیل داشتن فلزات و‌ عناصر سنگین سبب آسیب به کلیه‌ها می‌شود.

وی گفت: مورد بعدی فروش جنس‌های بدلی و ساختگی مانند تخمه هندوانه سرخسی است که به دلیل سیاه رنگ بودن تخمه با استفاده از مواد شیمیایی که در تولید ‌وایتکس کاربرد دارند مانند کلر اقدام به سفید نمودن و فروش آن به عنوان بار درجه یک و سفید می‌کنند.

رزاق‌منش افزود: مورد بعدی فروش اجناس به اصطلاح پس سورت و دورریز مانند تخمه جابونی به عنوان جنس خوب با قیمت‌های 20 تا 30 هزارتومان، در صورتی که قیمت تخمه جابونی  قابل فروش و مصرف در بازار امروز بین 48 تا 80 هزار تومان است.

وی با بیان اینکه مهم‌تر از همه فروش پسته آب خندان و پسته با درصد دهن بست بالا و کیفیت پایین به عنوان پسته با قیمت تعاونی و ارزان در سطح شهر است، خاطرنشان کرد: پسته آب خندان هم دارای بیشترین میزان افلاتوکسین است و قیمت این نوع پسته در حدود 140 تا 160 هزار تومان است.

رزاق‌منش با بیان اینکه دلیل اختلاف زیاد قیمت پسته‌ها به عیار و انس پسته بر می‌گردد به عنوان مثال پسته اکبری دستچین با انس 18 دانه قیمتی برابر با 360 هزار تومان دارد در صورتی که پسته اکبری معمولی با انس 26 دانه در حدود 230 هزار تومان قیمت دارد، گفت: هرچه عدد انس پسته بالاتر می‌رود و میزان دهن بست آن بیشتر می‌شود قیمت آن نیز کمتر می‌شود و هر چه پسته درشت تر باشد دارای عدد انس کوچک‌تر است و قیمت بیشتر و سایز پسته تاثیر بسیاری در قیمت این محصول دارد.

رئیس اتحادیه توزیع‌کنندگان مواد غذایی، بهداشتی و خشکبار شیراز  با بیان اینکه در مورد مغز بادام هم ارقام بسیاری در ایران با عیارهای متفاوت وجود دارد برای مثال مغز بادام مامایی سایز درشت شهر کرد امسال در حدود 600 هزارتومان قیمت دارد که بیشتر به کشور هندوستان صادر می‌شود یا مغز بادام تبریز که  بین 260 تا 320 قیمت گذاری می‌شود، افزود: مغز بادام استان فارس هم بسته به کیفیت دارای قیمت بین 220 تا 240 است.  

وی با بیان اینکه بادام هندی هم که جز کالاهای مهم آجیل شب عید است با سایز های مختلف و تولید عمدتا کشور هند و ویتنام در بازار با قیمت 260 تا 380 موجود هست که محصول کشور هندوستان  با کیفیت و طعم بهتری عرضه می‌شود، عنوان کرد: تخمه کدو گوشتی نیز در استان آذربایجان غربی و شهر خوی بیشترین تولید را دارد که با قیمت 78 تا 100 عرضه می‌شود و محصول تولید شده در سرحدات شمالی استان فارس نیز قیمتی بین 48 تا 80 هزار تومان دارد و قیمت وارداتی این محصول هم که چینی است بین 100 تا 120 هزارتومان است.

رزاق‌منش به همشهریان توصیه کرد برای حفظ تندرستی و کمک به اقتصاد خانواده خود از خرید  محصولات خشکبار به غیر از واحدهای غیرمجاز خودداری کنند چون در واحدهای صنفی غیرمرتبط اعم از میوه‌فروشی‌ها و هایپرمارکت‌ها هیچ گونه نظارتی از طرف صنف خشکبار نمی‌شود و در اکثر موارد مشاهده شده اجناس عرضه شده با کیفیت پایین در اختیار مصرف‌کننده قرار گرفته است.

گزارش از ثریا ستاری

انتهای پیام/422/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هزار تومان عرضه می شود ایرانی به قیمت خارجی به قیمت آجیل و خشکبار کیلو تخمه هزار تومان کیلو مغز مغز بادام تخمه کدو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۵۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

فیلم‌های روی پرده‌ در شهرهای تهران، مشهد، شیراز و اهواز در روز پنجشنبه، سی‌ام فروردین معرفی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فیلم‌های تمساح خونی، پرویزخان، نوروز، ایلیا جست‌وجوی قهرمان، نویسنده مرده است، آسمان غرب، پدران، روشن، بی بدن، آپاراتچی و سال گربه در شهرهای تهران، مشهد، شیراز و اهواز امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ اکران می‌شود که جدول برنامه و ساعت پخش آن‌ها به شرح زیر است:

تهران:
نام فیلم سانس‌ها قیمت بلیت (تومان)
سینما مگامال
تمساح خونی ۱۲:۳۰، ۱۳:۳۰، ۱۴:۳۰، ۱۵:۳۰، ۱۶:۳۰، ۱۷:۳۰، ۱۸:۲۰، ۱۹:۱۵، ۱۹:۳۰، ۲۰:۲۰، ۲۱:۱۵، ۲۱:۳۰، ۲۲:۱۰، ۲۳:۱۵، ۲۳:۳۰، ۲۳:۵۹ ۴۰۰۰۰ و ۶۰۰۰۰ و ۸۰۰۰۰
پرویزخان ۲۱:۳۰ ۸۰۰۰۰
ایلیا جست‌وجوی قهرمان

۱۴:۳۰، ۱۷:۴۰

۶۰۰۰۰ و ۸۰۰۰۰

نوروز ۱۲:۴۵، ۱۶:۰۰ ۴۰۰۰۰ و ۸۰۰۰۰
روشن

۱۴:۱۵

۶۰۰۰۰
نویسنده مرده است ۱۶:۱۵ ۸۰۰۰۰
بی بدن ۱۲:۱۵، ۱۳:۱۵، ۱۴:۱۵، ۱۵:۱۵، ۱۶:۱۵، ۱۷:۱۵، ۱۸:۱۵، ۱۹:۱۰، ۲۰:۱۰، ۲۱:۱۰، ۲۲:۱۰، ۲۳:۱۰، ۲۳:۵۹ ۴۰۰۰۰ و ۶۰۰۰۰ و ۸۰۰۰۰
آپاراتچی ۱۷:۴۵، ۲۳:۳۰ ۸۰۰۰۰
آسمان غرب

۱۲:۳۰، ۱۹:۳۰

۴۰۰۰۰ و ۸۰۰۰۰

سال گربه ۱۲:۰۰، ۱۳:۰۰، ۱۴:۰۰، ۱۵:۰۰، ۱۶:۰۰، ۱۷:۰۰، ۱۸:۰۰، ۱۹:۰۰، ۲۰:۰۰، ۲۱:۰۰، ۲۲:۰۰، ۲۳:۰۰، ۲۳:۵۰ ۴۰۰۰۰ و ۶۰۰۰۰ و ۸۰۰۰۰
پردیس سینمایی ایران مال
تمساح خونی ۱۱:۴۰، ۱۲:۳۰، ۱۳:۴۰، ۱۴:۴۰، ۱۵:۲۵، ۱۵:۴۵، ۱۶:۴۵، ۱۷:۱۵، ۱۷:۳۰، ۱۷:۵۰، ۱۸:۵۰، ۱۹:۲۰، ۱۹:۳۰، ۲۰:۰۰، ۲۰:۵۵، ۲۱:۲۵، ۲۱:۳۰، ۲۲:۲۰، ۲۳:۰۰، ۲۳:۲۵ ۸۰۰۰۰
نوروز ۱۵:۳۵ ۸۰۰۰۰
ایلیا جست‌وجوی قهرمان ۱۴:۰۰ ۸۰۰۰۰
پرویزخان ۱۱:۴۰، ۱۳:۵۰، ۱۶:۰۰، ۱۸:۱۰، ۲۰:۲۰ ۸۰۰۰۰
آپاراتچی ۱۱:۳۵ ۸۰۰۰۰
بی بدن ۱۱:۴۰، ۱۳:۴۵، ۱۶:۰۰، ۱۸:۱۰، ۲۰:۲۰، ۲۳:۰۰ ۸۰۰۰۰
آسمان غرب ۱۳:۲۵ ۸۰۰۰۰
سال گربه ۱۱:۴۰، ۱۲:۱۰، ۱۳:۱۰، ۱۴:۱۰، ۱۵:۱۰، ۱۶:۱۵، ۱۷:۱۵، ۱۸:۲۰، ۱۹:۲۰، ۲۰:۲۵، ۲۱:۲۰، ۲۲:۳۰، ۲۳:۲۰، ۲۳:۳۰ ۸۰۰۰۰
سینما فرهنگ تهران
تمساح خونی ۱۱:۰۰، ۱۳:۰۰، ۱۵:۰۰، ۱۷:۰۰، ۱۹:۰۰، ۲۱:۰۰، ۲۳:۰۰ ۸۰۰۰۰
بی بدن ۱۲:۳۰، ۱۴:۳۰، ۱۶:۰۰، ۱۸:۰۰، ۲۱:۳۰، ۲۳:۳۰ ۸۰۰۰۰
آپاراتچی ۱۲:۳۰، ۱۹:۴۵ ۸۰۰۰۰
نوروز ۱۱:۰۰، ۱۸:۱۰ ۸۰۰۰۰
سال گربه ۱۰:۴۵، ۱۴:۱۰، ۲۰:۰۰، ۲۲:۰۰، ۲۳:۵۹ ۸۰۰۰۰
قوی دل ۱۶:۲۵ ۸۰۰۰۰

مشهد:
نام فیلم سانس‌ها قیمت بلیت (تومان)
پردیس سینمایی هویزه
تمساح خونی

۱۳:۰۰، ۱۵:۰۰، ۱۷:۱۵، ۱۸:۰۰، ۲۰:۰۰، ۲۱:۱۵، ۲۲:۰۰، ۲۳:۰۰، ۲۳:۵۹

۸۰۰۰۰
نوروز

۱۰:۳۰، ۱۴:۳۰، ۱۸:۳۰، ۲۲:۳۰

۸۰۰۰۰

ایلیا جست‌وجوی قهرمان

۱۰:۰۰، ۱۳:۴۵، ۱۷:۴۵، ۱۹:۱۵، ۲۱:۴۵

۸۰۰۰۰
بی بدن

۱۱:۰۰، ۱۳:۰۰، ۱۵:۰۰، ۱۷:۱۵، ۱۹:۳۰، ۲۱:۴۵، ۲۳:۴۵

۸۰۰۰۰
آپاراتچی

۱۱:۳۰، ۱۳:۳۰، ۱۵:۱۵، ۱۷:۳۰، ۱۹:۱۵، ۲۰:۴۵، ۲۳:۱۵

۸۰۰۰۰
پرویزخان ۱۲:۳۰، ۱۶:۳۰، ۲۰:۳۰، ۲۳:۴۵ ۸۰۰۰۰
آسمان غرب ۱۰:۰۰، ۱۱:۴۵، ۱۵:۴۵، ۱۹:۰۰، ۱۹:۴۵، ۲۲:۳۰، ۲۳:۵۹ ۸۰۰۰۰
سال گربه ۱۰:۰۰، ۱۲:۰۰، ۱۴:۰۰، ۱۵:۱۵، ۱۶:۰۰، ۱۷:۰۰، ۱۸:۰۰، ۲۰:۰۰، ۲۱:۰۰، ۲۲:۰۰، ۲۳:۵۹ ۸۰۰۰۰
شیراز:
نام فیلم سانس‌ها قیمت بلیت (تومان)
هنر شهر آفتاب
تمساح خونی

۱۳:۱۰، ۱۴:۱۰، ۱۵:۲۰، ۱۶:۲۰، ۱۷:۳۰، ۱۸:۰۰، ۱۸:۳۰، ۱۹:۴۰، ۲۰:۴۰، ۲۲:۰۰، ۲۲:۴۰، ۲۳:۰۰

۴۰۰۰۰ و ۸۰۰۰۰ و ۱۹۵۰۰۰

ایلیا جست‌وجوی قهرمان

۱۸:۵۰ ۶۰۰۰۰
نوروز ۱۵:۰۰، ۱۷:۴۰، ۲۲:۳۰ ۳۰۰۰۰ و ۶۰۰۰۰ و ۸۰۰۰۰
آپاراتچی ۲۰:۳۰، ۲۱:۵۰ ۶۰۰۰۰ و ۸۰۰۰۰
پرویزخان ۱۶:۴۰ ۶۰۰۰۰
آسمان غرب ۱۳:۰۰، ۱۶:۳۰ ۳۰۰۰۰ و ۴۰۰۰۰
بی بدن

۱۵:۳۰، ۱۸:۳۰، ۱۹:۳۰، ۲۰:۴۰، ۲۲:۵۰

۸۰۰۰۰ و ۴۰۰۰۰
سال گربه ۱۳:۰۰، ۱۴:۰۰، ۱۵:۰۰، ۱۶:۰۰، ۱۷:۰۰، ۱۸:۰۰، ۱۹:۰۰، ۲۰:۰۰، ۲۰:۲۰، ۲۱:۰۰، ۲۲:۱۰، ۲۳:۱۰ ۴۰۰۰۰ و ۸۰۰۰۰ و ۱۹۵۰۰۰

اهواز:
نام فیلم سانس‌ها قیمت بلیت (تومان)
سینما اکسین
تمساح خونی ۱۰:۰۰، ۱۶:۴۵، ۱۸:۴۵، ۲۲:۳۰ ۶۰۰۰۰
بی بدن ۱۸:۳۰، ۲۰:۳۰ ۶۰۰۰۰
سال گربه ۱۶:۰۰، ۱۸:۰۰، ۲۰:۰۰، ۲۲:۰۰ ۶۰۰۰۰
نوروز ۱۴:۱۵، ۱۶:۳۰، ۱۸:۱۵ ۶۰۰۰۰
آپاراتچی ۲۰:۴۵، ۲۲:۴۵ ۶۰۰۰۰
پرویزخان ۱۲:۱۵، ۱۶:۱۵، ۲۲:۱۵ ۶۰۰۰۰
آسمان غرب ۱۴:۰۰ ۶۰۰۰۰
ایلیا جست‌وجوی قهرمان ۱۰:۱۵، ۱۲:۰۰، ۲۰:۱۵ ۶۰۰۰۰
کد خبر 745619

دیگر خبرها

  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز جمعه ۳۱ فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • کشف خشکبار قاچاق ۷۰ میلیاردی در بهارستان
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • آجیل فروشی های قدیمی و باکیفیت شهر مشهد
  • آجیل فروشی‌های معتبر و قدیمی شهر مشهد کدامند؟
  • کشف ۴ تن و ۹۵۰ کیلوگرم قاچاق بادام در شهر ری
  • قیمت آجیل و خشکبار در میادین میوه و تره‌بار اعلام شد
  • قیمت حبوبات در میادین تره بار
  • قیمت آجیل و خشکبار در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار
  • قیمت حبوبات در میادین و بازارهای میوه و تره بار تهران اعلام شد