Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-19@03:20:43 GMT

بهره‌برداری از 307 پروژه صنعت آب و برق

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۶۳۹۷

وزیر نیرو از بهره‌برداری 307 پروژه با سرمایه‌گذاری بیش از 81 هزار و 22 میلیارد تومان در پویش #هرهفته_الف_ب_ایران امسال خبر داد.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردكانیان روز سه‌شنبه در آئین پایانی پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال 99 كه در آخرین ایستگاه خود با بهره‌برداری 6 پروژه بزرگ صنعت آب و برق در استان‌های تهران، قزوین، گیلان و مازندران به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: گزارش‌ها حاكی از یك كار جمعی و ‌برنامه‌ریزی شده با همت بالا در سال جهش تولید و در كوران جنگ اقتصادی و روانی دشمنان این سرزمین برای ابراز توانمندی ملت بزرگ ایران در تمامی صحنه‌ها برای بروز ظرفیت‌های نهفته منابع انسانی در این كشور و نمایش تاب‌آوری این جامعه و البته انجام وظیفه عرضه خدمات در آب و برق و انجام موفق این پویش ملی بود كه در 25 فروردین امسال اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به كمك همكاران زحمتكش و پرتلاشمان در عرصه رسانه موفق شدیم در ارتباط مستقیم و منظم با تمام دست اندركاران و مردم، این كار را به ایستگاه پایانی در سال 99 برسانیم.

اردكانیان گفت: وعده این بود كه 250 پروژه با سرمایه‌گذاری حدود 50 هزار میلیارد تومان به مدار بهره‌برداری بیاید كه خوشبختانه با تلاش صورت گرفته با احتساب طرح‌های امروز، 307 پروژه با سرمایه‌گذاری 81 هزار و 22 میلیارد تومان افتتاح شده و ‌می‌شوند و یا طرح‌هایی آبگیری و ‌آب‌اندازی می‌شوند یا مرحله آزمایشی خود را آغاز می‌كنند.

وزیر نیرو، از جمله طرح‌هایی كه در پویش امسال به بهره‌برداری رسیدند به 14 سد مخزنی، 55 هزار و 642 هكتار شبكه اصلی آبیاری و زهكشی، 10 پروژه آبرسانی شهری، 9 تصفیه‌خانه آب، 13 تصفیه‌خانه فاضلاب، آبرسانی به 1650 روستای كشور به شكل پایدار با جمعیت بیش از یک‌میلیون نفر، همچنین 9 نیروگاه جدید، 5 پروژه بازتوانی نیروگاه‌های موجود، 30 نیروگاه مقیاس كوچك، 25 نیروگاه تجدیدپذیر جمعا به ظرفیت 2335 مگاوات خبر داد و گفت: به 288 روستای دیگر باقی مانده هم برق‌رسانی شد.

وی گفت: مهمترین بخش پویش نه تنها طرح‌های ساخت و سازی كه در این شرایط به نتیجه رساندن هر كدام كار مهمی است، بلكه طرح‌های ساز و كاری آن بود. طرح‌هایی كه لازم است به تدریج جای خود را در مجموعه فعالیت‌های صنعت آب و برق به درستی و به وسعت باز كنند. طرح‌هایی كه موجب افزایش بهره‌وری، كاهش قیمت تمام شده،‌ تسهیل خدمت‌رسانی به مردم،‌ سرعت بیشتر اجرای طرح‌های ساخت و سازی و مجموع تحولاتی از این نوع خواهد شد.

وی گفت: تهیه و تصویب طرح‌های سازگاری با كم آبی برای 31 استان ، یكپارچه‌سازی شركت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، ‌آغاز گردشگری آبی در تعداد قابل توجهی از دریاچه‌های احداثی بر اثر ساخت سدهای بزرگ،‌ طرح‌های آب و برق امید،‌ تعویض كابل‌های فرسوده با كابل‌های خودنگهدار، ساختار جدید آب كشور بر اساس حوضه‌های آبریز و 53 طرح تحت عنوان طرح‌های ساز و كاری موجب تحول معناداری در گردش كار در سال‌های پیش رو هم خواهد شد.

وی طرح‌های امروز را شامل یك واحد بخار نیروگاه سیكل تركیبی كاسپین به ظرفیت 150 مگاوات در استان مازندران، تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان، تصفیه‌خانه مسكن مهر صومعه‌سرا، آبگیری سد نهب در استان قزوین، تست و آب‌اندازی تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب غرب تهران كه پس از این مرحله، مرحله عملی بهره‌برداری از آن در زمان مقتضی آغاز خواهد شد و نیز تصفیه‌خانه فاضلاب مسكن مهر برشمرد.

اردكانیان ادامه داد: حدود 70 درصد منابع اجرای این طرح‌ها توسط بخش غیر دولتی به اشكال مختلف تامین شده كه ان‌شاءالله این مسیر و نسبت، استمرار و افزایش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: ما مستظهر به دلگرمی‌ها، تشویق‌ها و پشتیبانی‌های مستمر همه مقامات ارشد كشور بویژه مقام معظم رهبری بوده‌ایم؛ چه در اجازاتی كه در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای این طرح‌ها صادر كرده‌اند و ان‌شاءالله تداوم خواهد داشت و چه در مواقعی كه مرقومه‌های شریفه ایشان موحب انگیزه و دلگرمی بیشتر همه دست‌اندركاران در این عرصه بوده است.

برچسب هاایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) رضا اردکانیان وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران رضا اردکانیان وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو بهره برداری تصفیه خانه طرح هایی آب و برق طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۶۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و آغاز عملیات فیبر نوری شهرستان میامی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات که همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان سمنان و به شهرستان میامی این استان سفر کرده است در ابتدای ورود به این شهر به مزار شهدای این شهرستان رفت و از مقام والای شهدا تجلیل کرد.

وی برای آغاز بهره برداری از پروژه های برق شهرستان میامی در پست ۴۰۰ کیلوولت برق این شهرستان حاضر شد و آنرا به بهره برداری رساند.

زارع پور در این مراسم با اشاره به اینکه این سفر چهل و ششمین سفر رئیس جمهوری در کمتر از ۳سال گذشته است، گفت: هدف از این سفرها دیدن مشکلات از نزدیک و رفع آنها در مقدورات دولت است. 

وی با بیان اینکه بهره برداری از این پروژه به پایداری شبکه برق کمک می کند، افزود: حوزه ارتباطات نیز وابستگی بسیاری به برق دارد و در حال حاضر بیشترین مشکل حدود ۱۵۰۰ روستای باقیمانده برای ایجاد ارتباط، نبود برق است که به مرور در حال رفع این مشکلات هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد با بهره برداری از این پروژه‌ها فضای کسب و کارها برای عموم مردم تسهیل شود.

در این مراسم آله داد معاون هماهنگی انتقال و تجارت خارجی شرکت توانیر توضیحاتی را درباره اجرای این پروژه‌ها و تاثیر آن در این شهرستان ارائه کرد.

وی از تخصیص اعتبار ۲۲۱۲ میلیارد ریالی برای اجرای این پروژه ها خبر داد.

وزیر ارتباطات بعد از این برنامه به آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها رفت و با دستور وی عملیات این پروژه آغاز شد.

زارع‌پور در آئین آغاز این عملیات با اشاره به اینکه یک سوم کشور در دو سال گذشته تحت پوشش این پروژه قرار گرفته است، گفت: برای اجرای این پروژه در شهرهای استان سمنان برنامه ای در دو فاز تهیه شده است که با درخواست فرماندار شهرستان میامی ظرف ۲۴ ساعت گذشته دستور دادم کارگاهی برای آغاز این پروژه در این شهرستان‌ تجهیز شود و بر اساس قولی که توسط اپراتور داده شده در ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات این شهرستان به طور کامل تحت پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کارها قرار می گیرد.

همچنین حسن پور مدیرکل ارتباطات استان سمنان در این مراسم اعلام کرد که این پروژه با ۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرستان میامی انجام می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلو ولت تاریخانه دامغان
  • بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و آغاز عملیات فیبر نوری شهرستان میامی
  • ۱۱ طرح صنعت آب و برق استان سمنان بهره‌برداری شد
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • روزنامه‌نگاران رکن اصلی جهاد تبیین هستند
  • بازدید خبرنگاران از سد «بش قارداش» بجنورد + تصاویر
  • بهره‌برداری از مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • اجرای ۱۲۰ پروژه شهری در منطقه ۵ شهرداری شیراز