Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: سال آینده و تا قبل از پایان دولت دوازدهم، ۹ تصفیه‌خانه فاضلاب به بهره‌برداری می‌رسد.  «شاهین پاکروح» روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح آخرین طرح‌های پویش هر هفته #الف ب-ایران، افزود: بهره برداری از این طرح‌ها ظرفیت تصفیه فاضلاب را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به طرح‌های بهره برداری شده طی سال جاری، میزان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های به‌ بهره‌برداری ‌رسیده امسال را ۱۴ هزار میلیارد تومان برآورد کرد.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب با بیان اینکه تنوع‌بخشی به منابع مالی از دیگر اهداف حوزه آب و فاضلاب کشور در سال ۹۹ بوده است، افزود: امسال بیش از هزار میلیارد تومان پروژه تعریف کردیم که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و منابع تبصره ۳ و ماده ۷ توانستیم حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان از محل سایر منابع و وجوه غیردولتی تامین کنیم.
وی با اشاره به این‌که در ادامه پویش سال گذشته و سال ۹۹ با محوریت تامین پایدار آب، پروژه‌هایی در حوزه آب و فاضلاب روستایی تعریف شده است، گفت: ۹ سامانه آبرسانی با ظرفیت ۱.۱ میلیون متر مکعب در شبانه‌روز وارد مدار شد که در نتیجه آن ۱۰درصد به ظرفیت تامین و تصفیه آب سطحی و تصفیه‌خانه‌های آب کشور اضافه شد.
پاکروح در خصوص عملکرد حوزه آب و فاضلاب کشور در سال ۹۹ گفت: از ابتدای امسال ۴۶ تصفیه‌خانه آب در کل کشور به بهره‌برداری رسیده که ۲۸ درصد از تصفیه‌خانه‌های کشور را شامل می‌شود.
وی کاهش شهرهای دارای تنش آبی در سال ۹۹ را از نتایج مثبت بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌های آب دانست و گفت: در سال ۹۹ شهرهای دارای تنش آبی از ۵۴۰ به ۱۷۰ شهر کاهش یافت.
آبرسانی به روستاها از محور دوم پروژه‌های آب و فاضلاب بود که به گفته معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور امسال به ۱۶۵۰ روستا با یک میلیون نفر جمعیت آبرسانی شده و در مجموع ۸.۸ میلیون نفر از جمعیت روستایی به آب پایدار متصل شده‌اند که تا اواسط سال آینده این میزان به ۹.۳ میلیون نفر خواهد رسید.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب با اشاره به توسعه زیرساخت‌های فاضلاب به عنوان یکی از محورهای مهم عملکرد صنعت آبفا گفت: امسال ۱۳ تصفیه‌خانه فاضلاب در سطح کشور به بهره‌برداری رسیده است که ۱۶درصد به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور و نیز ۳۰۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت تصفیه فاضلاب در سال خواهد افزود.
به گفته پاکروح ۹ واحد تصفیه‌خانه فاضلاب تا نیمه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به اهمیت یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی گفت: این امر، اقدام بسیار مهم و موثری بود که در دهه سوم فعالیت شرکت‌های آب و فاضلاب انجام شد که آثارش را در تامین پایدار آب روستاها شاهد هستیم.   ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: معاون مهندسی و توسعه شرکت تصفیه خانه فاضلاب بهره برداری تصفیه خانه فاضلاب کشور آب و فاضلاب سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۶۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب

دوستی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از امکان واگذاری انشعاب فاضلاب تا تابستان در شهر قاین خبر داد و گفت: با استقرار پکیج تصفیه فاضلاب، این امکان تا تکمیل دوره ساخت تصفیه خانه فاضلاب فراهم می شود.

او افزود: تا پایان سال بر اساس پیش بینی صورت گرفته شبکه جمع آوری فاضلاب قاین ۸۰ درصد و احداث تصفیه خانه این شهر نیز از پیشرفت ۵۰ درصدی برخوردار خواهد شد.

دوستی با بیان این که در چهار شهر استان در حال حاضر شبکه جمع آوری فاضلاب در دست اجرا داریم، عنوان کرد: اکنون در شهرهای بیرجند، قاین، سربیشه و فردوس شبکه جمع آوری فاضلاب در حال اجرا است که تنها در مرکز استان شبکه در حال بهره برداری است.

بیشتر بخوانید

نصب ۵۸۰ انشعاب فاضلاب در بیرجند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به این که به دنبال ارتقای شاخص‌های های برخورداری از شبکه های جمع آوری فاضلاب در سطح استان تا متوسط کشوری هستیم، تصریح کرد: در این زمینه عقب ماندگی هایی در استان وجود دارد. 

او ادامه داد: در شهر فردوس ضمن تسریع در اجرای شبکه سعی بر انتخاب پیمانکار و اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهر فردوس است که در این زمینه به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم.

دوستی از راه اندازی فاز مایع تصفیه خانه فاضلاب سربیشه تا انتهای سال خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال امکان واگذاری انشعاب در این شهر نیز فراهم شود.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • آب شرب مناطق سیل‌زده نیکشهر، زرآباد و کنارک وصل شد
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب
  • بهره‌برداری از عمیق‌ترین چاه آب شرب غرب کشور
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • تحقق شعار سال و کمک به تولید، با ارتقای تصفیه خانه پرکندآباد ۲ مشهد
  • فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک
  • کدام پروژه ها در منطقه ۲ به بهره برداری رسیدند؟ | آخرین وضعیت پروژه انتقال پساب از تصفیه خانه شهرک قدس