Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا، عادل مهری روز سه شنبه اظهار کرد: یکی از مسائلی که از گذشته در مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با آن روبه‌رور بودیم، بروزرسانی بانک اطلاعاتی اعضای مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بود. همیشه با وجود پیگیری و مکاتبه با بنیاد استان‌ها و تلاش های ستاد، نمی‌توانستیم اطلاعات بروز نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین امکان بهره‌مندی از اطلاعات و محتویات علمی اعضا را هم نداشتیم. بر این اساس، سامانه گنج شاهد با همکاری شرکت تجارت الکترونیک بانک دی به صورت خوداظهاری طراحی و راه‌اندازی شد. طی این فراخوان نخبگان و سرآمدان می‌توانند با مراجعه به سامانه «گنج شاهد» بدون نیاز به مراجعه حضوری نام‌نویسی کنند.

مدیرکل دانش‌پژوهان درباره مزایای نام‌نویسی در این سامانه توضیح داد: یکی از امتیازهای طرح این است که دیگر نیاز نیست پژوهشگران و محققان شاهد و ایثارگر آثار علمی خود را به صورت فیزیکی ارسال کنند؛ بلکه می‌توانند به صورت الکترونیکی نام‌نویسی و آثارشان را ارایه دهند، بدین صورت در مرکز دانش‌پژوهان از آثار علمی این افراد استفاده می شود.

دکتر مهری یادآور شد: مشوق‌هایی در این سامانه برای پژوهشگران و نخبگان در نظر گرفته‌ایم که آن‌ها می‌توانند پس از اخذ امتیازات، به برخی امکانات و خدمات رفاهی و علمی دست یابند. در واقع با توجه به رویکرد جدید مهندس اوحدی، معاون محترم رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر خدمت رسانی به جامعه هدف، فراخوان جذب و تقاضای جامعه ‌نخبگان برای بهره‌مندی آن‌ها از خدمات به صورت آنلاین منتشر شد. این فراخوان از طریق سایت‌ها، خبرگزاری‌ها، دانشگاه‌ها و نهادهای مرتبط علمی ایثارگران انتشار خواهد یافت و محدودیت زمانی برای آن وجود ندارد.

مدیرکل دانش‌پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر با اشاره به یکی از چالش‌های قشر نخبگانی ایثارگر، توضیح داد: پیش از راه‌اندازی سامانه گنج شاهد، نخبه‌ها و پژوهشگرانی که آثار علمی داشتند، نمی‌توانستند به صورت حضوری آثار خود را ارایه دهند و ما هم امکان بهره‌مندی از آثار علمی و پژوهشی آنها را نداشتیم. در این سامانه می‌توانیم از خدمات علمی نخبگان در قالب هایی مانند برپایی کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی بهره‌مند شویم.  

وی افزود: البته بهره مندی جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران از علم و ایجاد فضای اشتغال و درآمدزایی برای نخبگان از دیگر امتیازات این طرح محسوب می‌شود. از سوی دیگر، نخبگان و پژوهشگران با ارایه مقالات یا دستاوردهای خود می‌توانند از امتیازات خوبی برخوردار شوند. این امتیازات فقط منحصر به دریافت وجه نقد نیست و  تمام کوشش ما این است که نیازهای علمی آن‌ها را نیز برطرف کنیم.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود که با شرکت نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر در این فراخوان آمار اعضای مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌ های شاهد و ایثارگر واقعی تر شود.

مهری در خصوص نوع مقالات ارسالی پژوهشگران که در این طرح مورد پذیرش قرار می‌گیرد، توضیح داد: این مقالات و آثار علمی باید بتوانند انتظارات دستورالعمل حمایت از نخبگان شاهد و ایثارگر را برآورده کنند و مطابق استانداردهای این دستورالعمل باشند. در واقع جذب و عضویت پژوهشگرانی که در این فراخوان شرکت می‌کنند مطابق با این دستورالعمل‌ صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال مقالات ارایه شده باید در سطح مقالات علمی پژوهشی، ISI  و ISC باشد و برای نام‌نویسی فرد به عنوان عضو جامعه نخبگانی شاهد و ایثارگر، مقالات علمی و ترویجی و مقالاتی که در مجلات غیرعلمی چاپ می‌شوند، مدنظر نیست. کتاب‌ها هم باید در سطح علمی نوشته شده باشند و پژوهشگران پس از تایید شورای نخبگان استان‌ها عضو می‌شوند.

دکتر مهری ادامه داد: نام‌نویسی، ممیزی شدن و بررسی آثار در سطح استانی به کار سرعت می‌بخشد و اطلاع‌رسانی به نخبگان، ارایه امکانات و... توسط نرم‌افزارهای مختلف قابل رصد است.

مدیرکل دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگر از همه خانواده های شهدا و ایثارگران که دارای آثار علمی و رتبه‌های هنری، علمی، قرآنی، ملی و بین‌المللی کسب کرده‌اند؛ درخواست کرد که در این فراخوان جذب شرکت کنند.

 وی در پایان تاکید کرد: نخبگان شاهد و ایثارگر صرفا با نام نویسی در این سامانه عضو نمی‌شوند بلکه بایستی مدارک و نسبت ایثارگری آنان توسط اعضای شورای هماهنگی نخبگان و اعضای هیات‌ علمی بررسی و تایید شود که پس از عضویت در مرکز دانش پژوهان، کارت هوشمند بانکی برایشان صادر می گردد و کلیه حمایت ها نیز از طریق این کارت الکترونیکی انجام می شود.

لازم بذکر است نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر جهت ثبت نام در این سامانه و عضویت در مرکز دانش پژوهان از طریق سایت مرکز به آدرس nokhbeganisaar.ir مراجعه نمایند.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران کانون هنری نخبگان شاهد و ایثارگر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران اخبار کنکور دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر مرکز دانش پژوهان و تشکل مرکز دانش پژوهان نخبگان و سرآمدان بهره مندی نام نویسی آثار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۷۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد

کرباسچی معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه مدیریت منابع آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در جهت اجرای طرح افق شاهد با هدف توانمندسازی آموزگاران مدارس شاهد استان، ۶ ساعت کارگاه آموزشی یا ۱۲ ساعت دوره ضمن خدمت برای ۱۸۳ آموزگار دوره ابتدایی ۲۰ مدرسه در۳ قطب بیرجند، قاین و فردوس از اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت امسال برگزارمی شود.

او با بیان این که طرح افق شاهد در زمینه ارتقای فعالیت‌های قرآنی مدارس ابتدایی شاهد استان اجرایی می‌شود، افزود اداره شاهد و امور ایثارگران، یکی از ارزشی‌ترین ارکان آموزش و پرورش استان به شمار می‌رود.

کرباسچی بر توجه ویژه و وافر به این بخش اثرگذار در فرایند‌های آموزشی، پرورشی و تربیتی دانش آموزان تأکید کرد و ادامه داد: تمامی فعالیت‌های تعلیم و تربیت باید به ایثارگری ختم شود و چنانچه از تبیین ارزش‌ها به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان غفلت کنیم، تمامی فعالیت‌های ما بیهوده خواهد بود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی وتوسعه مدیریت منابع آموزش وپرورش خراسان جنوبی، بیان کرد: برگزاری کارگا‌های توانمند سازی باهدف تقویت شایستگی‌های حرفه‌ای و اعتقادی آموزگاران مدارس ابتدایی شاهد در درس قرآن، مهم‌ترین رویکرد اداره امور شاهد و ایثارگران است که در این کارگاه‌ها معلمان باروش‌های نوین تدریس قرآن، در بخش‌های روان خوانی و روخوانی از سوی مدرسان میانی، به عنوان راهبران قرآنی طرح افق شاهد آشنا می‌شوند.

او ازبرپایی اردوی زیارتی، سیاحتی و ترویجی ۳روزه برای دانش آموزان دختر دوره‌های اول و دوم متوسطه شاهد و ایثارگر استان همزمان با عید سعید فطر خبر داد و تصریح کرد: این دانش آموزان به زیارت حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) برادر بزرگوار امام رضا (ع) در طبس مشرف شده و از جاذبه‌های تاریخی، آموزشی، تربیتی، سیاحتی و گردشگری شهرستان طبس بازدیدمی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تمام دستاوردهای کشور با محوریت مردم بوده است
  • آخرین مهلت ارائه پروپوزال به فراخوان طراحی سامانه هوشمند تشخیص بیماری‌های دندان
  • عملی شدن «جهش تولید با مشارکت مردمی» نیاز به ورود جامعه نخبگانی دارد
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیأت علمی دانشگاه ها اصلاح شد
  • رشد ۴۲ درصدی همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد
  • آغاز فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت